Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Funkar fint med kontroll.
Har spelat på min Steam deck och det funkar trots en hel del dips under 30fps. Föredrar köra det på mitt PS5 dock.

Funderar på att testa spelet men skulle gärna kunna växla mellan datorn/steam decken och ps5 Är det möjligt att ha samma konto på pc och ps5?
Ska man göra något speciellt när man skapar kontot för att undvika problem?

Permalänk
Medlem

En gång till nu när jag testade en gång till. Under character fliken står det spirit 30 . När jag vill sätta minion count och starta raging spirits har jag spirit 145.
Nu har jag dock just där 2 flikar som jag bläddrar mellan med L1/R1

Den första fliken 145 spirit, den andra 30 . En minion count går på 47 .

Under main menu character ser jag enbart 30 spirit eller 0 när jag aktiverar minion. Raging spirits funkar alltid eftersom det kostar bara 30 spirit . Vad är det jag missar ???

115 spirit kommer från min Spectre och 30 får man från bossen i freytorn eller vad det hette

F.ö. inga problem att switchar mellan pc o. Steamdeck

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

+1

men ska man inte ha en scepter som ger skeleton warrior rots allt ? jag kör lika , och kör med sköld. raise shield ligger automatisk dvs du lägger det inte på skillbar precis som skeleton warrior .
sen är det noga med spirits ochdär mötte jag en bug igår

https://imgbb.com/XjVJRC4

hur jag än gjorde så var det utropstecken på arsonists skill , tog även bort alla support gems . Trots gott om spirit så funkade inte skeletal arsonists.

får se om nya patchen gjorde ändring på det. och se över er resi , ffa mot bossarna, har man 50% tex mot cold ( vargen) blir det genast betydligt lättare

Skeleton warrior sceptern ger bara 2 minions, jag använder istället unearth, vilket ger mig upp till 18 minions som kanonmat.

Skrivet av tombman:

En gång till nu när jag testade en gång till. Under character fliken står det spirit 30 . När jag vill sätta minion count och starta raging spirits har jag spirit 145.
Nu har jag dock just där 2 flikar som jag bläddrar mellan med L1/R1

Den första fliken 145 spirit, den andra 30 . En minion count går på 47 .

Under main menu character ser jag enbart 30 spirit eller 0 när jag aktiverar minion. Raging spirits funkar alltid eftersom det kostar bara 30 spirit . Vad är det jag missar ???

115 spirit kommer från min Spectre och 30 får man från bossen i freytorn eller vad det hette

F.ö. inga problem att switchar mellan pc o. Steamdeck

Har du några support gems installerade? Vissa ökar spirit req.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Skeleton warrior sceptern ger bara 2 minions, jag använder istället unearth, vilket ger mig upp till 18 minions som kanonmat.

Har du några support gems installerade? Vissa ökar spirit req.

Har också unearth . Hur får du 18 st då ??? (Är lvl 17 bara )
Nix, inga Support gems

MEN ,och det begriper jag inte . Under Minions count set sa jag jag har 2 tabbar med 145 resp 30 spirit .
Unter Charakter har jag 2 vapenset dvs 4 vapenslots totalt.
Om jag nu sätter en liknande Spectre med 115 spirit i slot 2 ..... Så har jag spirit 145 på båda nämnda tabbar .

Sorry , jag är ny i Poe men det är väl inte mening att man måste ha dubbel uppsättning vapen ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är lvl 72 med lvl 15 unearth xD

Är också ny på poe, men jag antar att alternativ uppsättning vapen är viktigare för vissa klasser, har inte använt det hittills.

Vid lvl 17 skulle jag nog använda ett gäng skeleton archers istället, tills du fått mer spirit.

Jag kör mus + tgb, UI'n verkar se helt annan ut med kontroll, så kan tyvärr inte hjälpa om det är något där som ställer till det med spirit.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

+1

men ska man inte ha en scepter som ger skeleton warrior rots allt ? jag kör lika , och kör med sköld. raise shield ligger automatisk dvs du lägger det inte på skillbar precis som skeleton warrior .

hur jag än gjorde så var det utropstecken på arsonists skill , tog även bort alla support gems . Trots gott om spirit så funkade inte skeletal arsonists.

får se om nya patchen gjorde ändring på det. och se över er resi , ffa mot bossarna, har man 50% tex mot cold ( vargen) blir det genast betydligt lättare

Hej det ska vara så. Är bara rött för du inte kan lägga till fler skeletons. Jag fattade inte heller det i början.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Har också unearth . Hur får du 18 st då ??? (Är lvl 17 bara )
Nix, inga Support gems

MEN ,och det begriper jag inte . Under Minions count set sa jag jag har 2 tabbar med 145 resp 30 spirit .
Unter Charakter har jag 2 vapenset dvs 4 vapenslots totalt.
Om jag nu sätter en liknande Spectre med 115 spirit i slot 2 ..... Så har jag spirit 145 på båda nämnda tabbar .

Sorry , jag är ny i Poe men det är väl inte mening att man måste ha dubbel uppsättning vapen ???

Finns 100 spirit att få i kampanjen om du inte gjort allt där~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

Ahh hur och var i kampanjen? Är på cruel nu och inte sett något sådant?

Permalänk
Medlem

Hittade nu, tydligen får man +40 spirit till från samma boss som gav +30 första rundan i act 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

Jag förstår fortfarande inte. Jag HAR 145 spirits . 115 från vapnet och 30 från bossen i freytorn act 1.

Nu är det så att skill skeletal arsonist bara fungerar när jag har dubbla vapen och sköld dvs vapenset 1 och 2 .
Fine. Om det nu ska vara så . Men hur vet jag då vilket som är aktiv, låt säga att en sköld ger 25% frost och den andra 25 fire resistance? Tar du vargen från act 1 vill du tex ha så mycket frost resi som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Jag tror jag stötte på samma problem här om dagen.

Skrivet av n0kturnal:

De har gjort ett stort förbättringsarbete på detta i 2an. Överallt där du ser underlinead text kan du hålla inne allt och sen mouse over, så får du utökad information.
Sen ska de ju säga att UX tydlighet är inte GGGs starkaste sida :). Upptäckte häromdan att om du klickar på pilen brevid dps numret på gems/skills skärmen, så får man utökad information om skillen.

Tycker infon i PoE2 för skills för närvarande både känns inkomplett och klyddigare att förstå än i ettan. Somliga skills visar inte info om relaterade saker de gör, eller visar t.ex. skada för minions som "82%".

Skrivet av Spretcher:

Sceptern är dock passiv, ger spirit som kan användas till fler/andra minions, och utan tidsgräns för sina minions

Har du testat raise zombies något? Min häxa är förvisso fortfarande bara i slutet av normal a3, men då jag kör chaos så börjar skadan från unearth sina, så har börjat laborera med zombies istället då de är lite mer konservativa i sin likkonsumering (som jag antar att jag ev. vill använda till e.g. explode corpse senare).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpor:

Funderar på att testa spelet men skulle gärna kunna växla mellan datorn/steam decken och ps5 Är det möjligt att ha samma konto på pc och ps5?
Ska man göra något speciellt när man skapar kontot för att undvika problem?

Jadå det är crossplay så det funkar fint, jag kör likadant.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Ahh hur och var i kampanjen? Är på cruel nu och inte sett något sådant?

30, Akt1 mad king
30, Akt 3 witch in the bog
40, Akt 6 with in the bog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

30, Akt1 mad king
30, Akt 3 witch in the bog
40, Akt 6 with in the bog

ah nice då får man in archmage med clarity utan spirit på gearen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Sceptern är dock passiv, ger spirit som kan användas till fler/andra minions, och utan tidsgräns för sina minions

Har du testat raise zombies något? Min häxa är förvisso fortfarande bara i slutet av normal a3, men då jag kör chaos så börjar skadan från unearth sina, så har börjat laborera med zombies istället då de är lite mer konservativa i sin likkonsumering (som jag antar att jag ev. vill använda till e.g. explode corpse senare).

Absolut att det är en bonus om man hittar en rattler med bra stats!
Men jag skulle inte gå ner i stats bara för passiva med skeleton warriors.

Har inte provat raise zombies, utan jag kör max antal skeleton arsonists som DPS och unearth minions + hound som kanonmat.
Det kombinerat med flame wall + raging spirits, flammability och pain offering smälter bossar.

Min build gör rätt lite direkt skada, utan allt görs av summons.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bara lirat till lvl20/act2 än så länge. Men vilket spel! Bästa ARPG på länge, typ sen D2. Kommer spela under lång tid framöver....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Dum fråga men om jag kör på PC/steam men även vill köra på PS5 måste jag köpa en ny nyckel eller kan jag aktivera/länka existerande så det bara är att köra?

Ps lvl 60 igår, snart klar med act2 cruel och fortfarande riktigt roligt. Hjälper att jag speccade om min Monk samtidigt för lite variation. Ser fram emot att testa endgame snart.

Permalänk
Medlem

@johanb78
Vad jag sett skrivet på nätet så ska det bara vara att logga in och köra på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att få bättre gear? Jag hade helst vilja se self found men verkar väldigt svårt. Har t.ex. samma handskar och boots som jag fick i level 10.

När early access tar slut kommer currency och items följa med till 1.0?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur gör ni för att få bättre gear? Jag hade helst vilja se self found men verkar väldigt svårt. Har t.ex. samma handskar och boots som jag fick i level 10.

När early access tar slut kommer currency och items följa med till 1.0?

Tror de har sagt att karaktärerna man har nu kommer finnas kvar i en early access-liga. Men med uppdateringar och så som sker så är det ju stor risk att de inte går att använda på samma sätt eftersom skills och kanske passive tree förändras.

Edit: tror inte currency och items från EA hänger med utan allt kommer finnas kvar i den separata EA-ligan. Men sedan efter release kommer nog allt följa med i en permanent liga framöver för alla andra ligor (så är det i PoE1).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Förutom att hitta så har jag börjat reforga en del.

Uppgradera vita/blåa items du vill ha (typ höglvl req armor/vapen) till rares med regals och slå ihop dom med reforge.
Även 3 rares med bara 1 affix vars kan bli 1 rare med 4+ affixer på det sättet.
(Får man en skitrare sparar man den för nästa reforge.)

Många trade:ar med men jag låter bli av ren princip. Vill att min första höglvl (78 atm) ska vara "självgjord".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Uppgradera vita/blåa items du vill ha (typ höglvl req armor/vapen) till rares med regals och slå ihop dom med reforge.

Många trade:ar med men jag låter bli av ren princip. Vill att min första höglvl (78 atm) ska vara "självgjord".

Tack, det får bli att köra "självgjord" tills man fastnar.

Är i act 2 cruel nu och inga problem ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har jag inte hittat hur man gör, eller kan man inte söka efter pseudo-affixes i PoE2 trade? Ett exempel på en trevlig pseudo-sökning är "% total elemental resistance" - säg att man då vill ha 60 % elemental resistance, men då hittar man alla kombinationer av cold, fire och lightning som når upp till det... Saknar verkligen dessa sökregler Går säkert att få till något liknande med de andra reglerna, men pseudosökningarna är ju så smidiga...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Har jag inte hittat hur man gör, eller kan man inte söka efter pseudo-affixes i PoE2 trade? Ett exempel på en trevlig pseudo-sökning är "% total elemental resistance" - säg att man då vill ha 60 % elemental resistance, men då hittar man alla kombinationer av cold, fire och lightning som når upp till det... Saknar verkligen dessa sökregler Går säkert att få till något liknande med de andra reglerna, men pseudosökningarna är ju så smidiga...

traden är inte färdig, men de kommer. Håller med om att man saknar en del på den fronten! Man får bygga runt lite men vissa saker som corrupt implicit saknas helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Vart kan man börja med reforge?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Vart kan man börja med reforge?

Den ska bli upplåst i Act 3.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns flera som har haft samma problem, här på sweclockers, men jag har haft problem att spelet fryser sig helt, vid loading screen och får starta om datorn genom att slå strömmen till den. Har googlat och ser att det fler i POE 2 forumet som har samma problem. Jag löste mitt sådan problem genom att låsa min FPS i spelet. Jag kör med G-sync, så jag satte min FPS cap i spelet till 165 FPS. Har fått det en gång till efter det, men annars har det fungerar helt perfekt, så om det är någon annan med liknande problem, testa det jag gjorde :).

Jag har Windows 11 24H2 uppdateringen. Som jag har förstått det så har tyå 99% av alla som fått frysningar den uppdateringen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Vet inte om det finns flera som har haft samma problem, här på sweclockers, men jag har haft problem att spelet fryser sig helt, vid loading screen och får starta om datorn genom att slå strömmen till den. Har googlat och ser att det fler i POE 2 forumet som har samma problem. Jag löste mitt sådan problem genom att låsa min FPS i spelet. Jag kör med G-sync, så jag satte min FPS cap i spelet till 165 FPS. Har fått det en gång till efter det, men annars har det fungerar helt perfekt, så om det är någon annan med liknande problem, testa det jag gjorde :).

Jag har Windows 11 24H2 uppdateringen. Som jag har förstått det så har tyå 99% av alla som fått frysningar den uppdateringen.

krashat lite efter patcharna, innan flöt de rätt bra! Men de skrivs flitigt på forumen så de löser sig nog snart! Däremot ska de ha lite julledighet så kanske blir efter ledigheten.. kika på officiella forumet annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Lägg bara in spelets sökväg i %appdata% som exkluderad för Windows Defendee så funkar det sen.

Din FPS cap kommer inte göra någon skillnad alls.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jag rekommenderar att du använder Expedition för att skapa eget gear. Du kan göra riktigt bra saker med den. Dock rekommenderar jag att du kollar en guide för att förstå hur det fungerar, om du inte redan vet. Allt mitt nuvarande gear har jag gjort genom detta. Jag smälter bossar på under 10 sekunder med min Ranger.