Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om trialsen man ska göra? Act 2 och 3. Bland det tråkigaste jag varit med om.

Level 60 kom jag till, tröttnade totalt nu Kör nog om spelet igen när 1.0 kommer.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Vet inte om det finns flera som har haft samma problem, här på sweclockers, men jag har haft problem att spelet fryser sig helt, vid loading screen och får starta om datorn genom att slå strömmen till den. Har googlat och ser att det fler i POE 2 forumet som har samma problem. Jag löste mitt sådan problem genom att låsa min FPS i spelet. Jag kör med G-sync, så jag satte min FPS cap i spelet till 165 FPS. Har fått det en gång till efter det, men annars har det fungerar helt perfekt, så om det är någon annan med liknande problem, testa det jag gjorde :).

Jag har Windows 11 24H2 uppdateringen. Som jag har förstått det så har tyå 99% av alla som fått frysningar den uppdateringen.

Mitt har varit så sedan dag 1. Idag, 56 timmar och 72 levels senare så gav jag upp. Tror att spelet hängde sig 4-5 gånger när jag försökte gå in i en och samma map.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fimps:

Vet inte om det finns flera som har haft samma problem, här på sweclockers, men jag har haft problem att spelet fryser sig helt, vid loading screen och får starta om datorn genom att slå strömmen till den. Har googlat och ser att det fler i POE 2 forumet som har samma problem. Jag löste mitt sådan problem genom att låsa min FPS i spelet. Jag kör med G-sync, så jag satte min FPS cap i spelet till 165 FPS. Har fått det en gång till efter det, men annars har det fungerar helt perfekt, så om det är någon annan med liknande problem, testa det jag gjorde :).

Jag har Windows 11 24H2 uppdateringen. Som jag har förstått det så har tyå 99% av alla som fått frysningar den uppdateringen.

Normalt sett ska man inte behöva slå av strömmen, och allra helst ska man undvika att göra det vid drift. Fungerar det inte ens att hålla in powerknappen i x sekunder för de som drabbas? 24H2 verkar ju vara rena mardrömmen för gamers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keni:

krashat lite efter patcharna, innan flöt de rätt bra! Men de skrivs flitigt på forumen så de löser sig nog snart! Däremot ska de ha lite julledighet så kanske blir efter ledigheten.. kika på officiella forumet annars

Jo det får man ju hoppas att det löser sig snart, tror jag också. Sen får man ju tänka att det är Early access också, sådant här kommer ju fixas nu eller senare.

Skrivet av isbjoern:

Lägg bara in spelets sökväg i %appdata% som exkluderad för Windows Defendee så funkar det sen.

Din FPS cap kommer inte göra någon skillnad alls.

Det har ju funkat för mig. läse någonstans att det berodde på att spelet i sig inte har någon fps cap om man själv inte sätter, så vid loading screen kan FPS går till oändligheten som man säger och där av fryser det. Det var därför jag satte en egen FPS cap på 165. Ska testa och lägga det där och se om det funkar.

Skrivet av Derix:

Mitt har varit så sedan dag 1. Idag, 56 timmar och 72 levels senare så gav jag upp. Tror att spelet hängde sig 4-5 gånger när jag försökte gå in i en och samma map.

Du kan ju testa det jag gjorde, men kan ju inte säga om det funkar för dig dock.

Skrivet av underd0g76:

Normalt sett ska man inte behöva slå av strömmen, och allra helst ska man undvika att göra det vid drift. Fungerar det inte ens att hålla in powerknappen i x sekunder för de som drabbas? 24H2 verkar ju vara rena mardrömmen för gamers.

testade att hålla in powerknappen funkade inte, då blev att slå strömmen istället. Ja 24H2 patchen är ju bara skit, kan man unvika att uppdatera ska man det. Jag kan inte längre göra en rolleback på uppdateringen, så tänker att jag får leva med det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vad tycker ni om trialsen man ska göra? Act 2 och 3. Bland det tråkigaste jag varit med om.

Level 60 kom jag till, tröttnade totalt nu Kör nog om spelet igen när 1.0 kommer.

trialen i act 2; sanctum i poe1 är min favogrej att köra i spelet, men likt dig gillade jag inte det i början. Det finns en tröskel att ta sig över sen tycker jag kanske inte att de ska vara ascendancyn utan sin egen grej som i ettan.

Roguelike spelstilen är inte för alla men jag älskart!
Men man måste ta en idé om vilka afflictions och boons det finns. Man ”måste” ha en taktik med relics, vilka rum/boons etc man kör på.

Permalänk
Medlem

Hej
Är helt ny på PoE2 och körde någon timme igår med en Merc och allt gick bra men så när jag pillade med Quickbar och musen så kunde jag plötsligt inte få actions att funka, det blev så konstigt att jag gav upp och loggade ur och försökte googla problemet.

Jag är inte alls på det klara med hur just denna del funkar, med att byta pilar och ladda om, eller så var det denna bugg som gjorde mig förvirrad då det funkat tyckte jag i någon timme.

Känner ni till detta problem?

Så min fråga är, om jag vill gå in på deras forum och har köpt spelet på steam då har jag ju inget konto på PoE´s websida, spelar det någon roll om jag skapar ett konto bara för forumdelen? eller kan jag länka dessa?

Har ni hittat något Discord community typ officiellt eller bara bra?

Och allt detta mynnar ut i att hitta felet eller felanmäla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej
Är helt ny på PoE2 och körde någon timme igår med en Merc och allt gick bra men så när jag pillade med Quickbar och musen så kunde jag plötsligt inte få actions att funka, det blev så konstigt att jag gav upp och loggade ur och försökte googla problemet.

Jag är inte alls på det klara med hur just denna del funkar, med att byta pilar och ladda om, eller så var det denna bugg som gjorde mig förvirrad då det funkat tyckte jag i någon timme.

Känner ni till detta problem?

Så min fråga är, om jag vill gå in på deras forum och har köpt spelet på steam då har jag ju inget konto på PoE´s websida, spelar det någon roll om jag skapar ett konto bara för forumdelen? eller kan jag länka dessa?

Har ni hittat något Discord community typ officiellt eller bara bra?

Och allt detta mynnar ut i att hitta felet eller felanmäla det.

Du kan välja typ "logga in med Steam" när du ska skapa ett PoE2-konto så kopplas kontona ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Du kan välja typ "logga in med Steam" när du ska skapa ett PoE2-konto så kopplas kontona ihop.

Oh vad coolt, tack för det tipset!

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny Witch nu. Är egentligen inte mycket för minion builds. Men man går ju rakt igenom allt. Känns som att mina drops är betydligt bättre än första gubben. Sen går ju dock allt snabbare nu när man kan lite mer om spelet.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Här bekräftats att det inte är specifikt 24h2 utan sker på 23h2. Har bekräftats att felet gäller heller inte när x3D cuper, utan kan vara vanliga ryzen och intel.

Problemet är att hela CPU går på full load när man går in i kartor eller byter område. Alla kärnor överbelastas till max vilket inte ger utrymme till nått annat och då hänger sig hela OS.

Tradigt problem, men man får hoppas på en lösning. För mig kan jag bara tryck på reset för boota om datorn. Segt som fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Här bekräftats att det inte är specifikt 24h2 utan sker på 23h2. Har bekräftats att felet gäller heller inte när x3D cuper, utan kan vara vanliga ryzen och intel.

Problemet är att hela CPU går på full load när man går in i kartor eller byter område. Alla kärnor överbelastas till max vilket inte ger utrymme till nått annat och då hänger sig hela OS.

Tradigt problem, men man får hoppas på en lösning. För mig kan jag bara tryck på reset för boota om datorn. Segt som fan..

Låter ju som en instabil processor. Händer samma när du kör t.ex. Prime95?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det finns massor människor som har samma problem, även jag. Hela systemet låser sig och endast en reset hjälper.
För mig händer det dagligen. Otroligt irriterande och visst finns det många teorier men hittills ingen lösning.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Händer inget ovsett prime eller längre runder av cinebench.
Men går du in och läser på Poe2 forum finns det flera trådar om detta varav två trådar är på 250 sidor av inlägg. Tvivlar att alla har instasbila processorer, GGG har även själva bekräftat problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Händer inget ovsett prime eller längre runder av cinebench.
Men går du in och läser på Poe2 forum finns det flera trådar om detta varav två trådar är på 250 sidor av inlägg. Tvivlar att alla har instasbila processorer, GGG har även själva bekräftat problemet.

Jo tyvärr välkänt problem vad jag också hört. Kör du AMD CPU, hört att de drabbats hårdast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Jo tyvärr välkänt problem vad jag också hört. Kör du AMD CPU, hört att de drabbats hårdast?

Det verkar stämma att de drabbats hårdast men inte endast.
Spelade lite idag och en stund igår, bara maps. Inget freeze som tur, vet dock ej om de hittat en lösning på problemet då jag inte kollat upp det mer.

Permalänk
Medlem

Upplever också låsningar i spelet, skärmarna blir svarta och antingen krashar drivrutinen för grafikkortet eller så hänger sig hela datorn och kräver hård omstart. AMD CPU samt GPU.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Tog mig 22 timmar att ta mig till Dreadnought på min Sorc. Nu är jag där med min witch på drygt 10 timmar. Lite skillnad när man vet vad man gör. Och jag har haft betydligt mer tur med drops.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Kör med win 10 och inte haft något problem med spelet. Ca 50-60 timmar spelade..

Visa signatur

Ryzen 5800x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Har kört 35 timmar under win 11 24h2, inte haft några frys, eller crash problem alls.
Tycker att spelet är helt ok, lite i svåraste laget på bossar, för mig personligen, då jag lyckats blivit gammal 60 gubbe o inte längre har samma snabba finger mus tryckar förmåga som när man var snäppet yngre men Från act 2 där jag är nu har det blivit lite roligare,

God Jul på er alla.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett antal crashar i spelet. Men jag har inte vågat installera 24H2 ännu. Men ska nog göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir det lite "bättre" drops när man kommer in på cruel delen av kampanjen? Har haft väldigt snålt med t ex exalted drops i act 3 nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slutade spela på lvl 93.

Alldeles för tråkigt end game jämfört med ettan. Hoppas det blir bättre vid release.

Har kört all content som finns.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Blir det lite "bättre" drops när man kommer in på cruel delen av kampanjen? Har haft väldigt snålt med t ex exalted drops i act 3 nu.

Lite bättre, men främst bör man leta efter gear med "increase rarity of drops" för att öka chansen.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Jag ominatallera windows 11 till 23h2
, haft 0 problem med Poe 2 efter det. När jag hade 24h2 kunde spelet hänga sig 5 gånger på 2 timmar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Slutade spela på lvl 93.

Alldeles för tråkigt end game jämfört med ettan. Hoppas det blir bättre vid release.

Det blir lite tjötigt, liten endgame mot ettan såklart! Hoppas de lägger till och eller ändrar runt rejält i jan! Kanske en league på det också med en fräsch start!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Slutade spela på lvl 93.

Skrivet av Keni:

Det blir lite tjötigt, liten endgame mot ettan såklart! Hoppas de lägger till och eller ändrar runt rejält i jan! Kanske en league på det också med en fräsch start!

ja mer än halva spelet har ju inte släppts än så allt är i sin ordning.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ja mer än halva spelet har ju inte släppts än så allt är i sin ordning.

Det är inte enbart mängden saker man kan göra som är kass, utan t ex hur atlas ser ut och funkar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Vad gäller bra orbs har jag ständig brist med alla mina karaktärer, även de som är i slutet av cruel. Använder upp dem hela tiden och bygger aldrig något lager

Itemsmässigt känns det som ett mindre problem, de bra saker jag hittar känns ok rätt länge, har t.ex. en staff för level ~32 till min spark sorc som är level ~65. Börjar dock känna lite press att hitta något bättre nu. Upplever också att cruel är lättare, speciellt första gången man lirar och inte har ok leveling gear i sin stash.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Angående drops så påverkar item rarity staten drop rate nåt enormt, gäller både currency, maps och items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Angående drops så påverkar item rarity staten drop rate nåt enormt, gäller både currency, maps och items.

yep, svårt att se att de inte ryker/nerfas nästa patch. Men kika på spicysushi så ser du att man kan loota divines även utan