Permalänk
Medlem

2x8 DDR3

Hallå!

Har en gammal dator med 8GB RAM (Crucial 8GB (2x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz Ballistix Sport) som jag skulle vilja uppgradera till 16 GB. Letar därför efter något som skulle passa till ett Gigabyte GA-Z97P-D3 moderkort

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!
Tror jag har 2st 8G DDR3 DIMM hemma. Kollar när jag kommer hem från jobbet idag. Behöver det ha CL9 eller går det bra med vilket som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detox:

Hej!
Tror jag har 2st 8G DDR3 DIMM hemma. Kollar när jag kommer hem från jobbet idag. Behöver det ha CL9 eller går det bra med vilket som?

Hej, gärna CL9 om det finns. För det ska väl vara snabbare än CL10/CL11? Vet inte riktigt skillnaden.

Permalänk
Medlem

Hejsan, har corsair vengeance 2x4gb 1600mhz 9-9-9-24. Ett par med extra stora kylfäns och ett utan.

Antingen ifall du vill köpa båda paren (de funkar bra ihop, har testat med xmp på 2 olika moderkort) eller ifall du endast köper 1 kit för att använda tillsammans med dina Crucial, det bör funka också även om det inte är garanterat.

Permalänk
Medlem

Har dessa minnen liggandes om det passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Hejsan, har corsair vengeance 2x4gb 1600mhz 9-9-9-24. Ett par med extra stora kylfäns och ett utan.

Antingen ifall du vill köpa båda paren (de funkar bra ihop, har testat med xmp på 2 olika moderkort) eller ifall du endast köper 1 kit för att använda tillsammans med dina Crucial, det bör funka också även om det inte är garanterat.

Skrivet av yompe:

Har dessa minnen liggandes om det passar

<Uppladdad bildlänk>

Fick tag på några!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad