blue screen. What failed: win32kfull.sys stop code: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Permalänk
Medlem

blue screen. What failed: win32kfull.sys stop code: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Fick precis bluescreen och har hänt flera gånger idag. Detta stod: What failed: win32kfull.sys stop code: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du får gärna beskriva vilka komponenter du har, men felmeddelandet tyder på problem med drivrutiner eller systemfiler.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Du får gärna beskriva vilka komponenter du har, men felmeddelandet tyder på problem med drivrutiner eller systemfiler.

CPU: AMD ryzen 5 9600x. GPU RTX 4070, moderkort: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI, ram:Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL36 FURY Beast AMD EXPO/Intel XMP 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

okej men hur uppdaterar jag drivrutinerna och hur vet jag vilka som behövs uppdateras?

Permalänk
Medlem

Har du installerat något eller ändrat några inställningar nyligen som kan ha orsakat problemet? Du kan börja med att säkerställa att du har de senaste drivrutinerna för grafikkortet, du hittar dessa på Nvidias hemsida.

Säkerställ sedan så att du installerar alla de drivrutiner som moderkortstillverkaren rekommenderar (Chipset, Ljud, USB osv) dessa hittar du om du söker upp ditt moderkort på Asus hemsida.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Du får gärna ladda ner WhoCrashed och köra analyze där och visa vad det faktiskt är som orsakat kraschen(erna)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop