Philips Hue - Ambiance gradient lightstrip

Permalänk
Medlem

Philips Hue - Ambiance gradient lightstrip

Tjena!

Har du en basslinga liggandes som inte används hör gärna av dig via PM's.

Ännu mer relevantare, har du en basslinga som du använder själv (kanske ifrån inet's julkalender?) och inte önskar sälja, snälla hör av dig också via PM's, jag har en fråga till dig

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag minns den första TVn jag tittade på med inbyggd ambient lighting på baksidan, och hur mycket jag gillade det!
Att inte alla TV-apparater har det idag tycker jag är konstigt, men antar att om folk hade gillat det så hade det väl varit mer vanligt

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Jag har några oanvända liggandes hemma.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag minns den första TVn jag tittade på med inbyggd ambient lighting på baksidan, och hur mycket jag gillade det!
Att inte alla TV-apparater har det idag tycker jag är konstigt, men antar att om folk hade gillat det så hade det väl varit mer vanligt

Lite OT med Ambilight (och Hue), är "huge fan", inne på min 4:e Philips-skärm MED Ambilight, faktiskt lever de tre tidigare i olika omfattning ännu. Nästa skärm kommer också ha Ambilight - och deras Evnia-monitorer med Ambiglow verkar klart fina.

Att inte fler märken har det beror vad jag sett på patent som gör det svårt för andra tillverkare att "apa efter".

Utöver skärmen har jag fyra Hue-lampor (inte strips) kopplade till skärmen så inte bara den vita väggen bakom skärmen utökar bildens kulör utan "hela rummet" färgtonas - varför bara se på film när man kan vara inne i filmen:ish 😊

Visa signatur

MSI Prestige 16 Ryzen 9 AI 4K OLED (tidigare Dell XPS 17, MSI GS73VR)
Byggen: White Dream (2025) - Simply Red (2015) - Liten Lian Li (2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

Lite OT med Ambilight (och Hue), är "huge fan", inne på min 4:e Philips-skärm MED Ambilight, faktiskt lever de tre tidigare i olika omfattning ännu. Nästa skärm kommer också ha Ambilight - och deras Evnia-monitorer med Ambiglow verkar klart fina.

Att inte fler märken har det beror vad jag sett på patent som gör det svårt för andra tillverkare att "apa efter".

Utöver skärmen har jag fyra Hue-lampor (inte strips) kopplade till skärmen så inte bara den vita väggen bakom skärmen utökar bildens kulör utan "hela rummet" färgtonas - varför bara se på film när man kan vara inne i filmen:ish 😊

Ah, men då är det kanske jag som har för dålig koll på just TV-utbudet!

Blir glad av att höra att det inte dog ut som jag trodde

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad