press nu1mlock
Endast Telia i bostaden
Visa signatur
@nu1mlock stort tack för den informationen.
Som jag ser det blir det antingen Telia, Tele2 eller något av de bolag som själva säljer TV. Antagligen är Telia mest intressant gissar jag på men förmodligen blir det bara Internet som blir gemensamt i samfälligheten. TV får nog folk skaffa själva, men jag kan tänka mig att det går att inkludera Telia TV Start som är typ de fria markkanalerna. Det är för många här som reda har parabol eller använder TV via olika bolag. Runt 300kr är helt OK, antagligen blir det billigare om man inte inkluderar TV gissar jag.
Får helt enkelt börja ta reda på mer och göra en intresseundersökning i området som gjordes tidigare när det var på tapeten att fixa fiber. Det drog ut på tiden och istället löste sig problemet genom att kommunen byggde stadsnät i området så vi slapp hela den biten då. Tursamt nog försvann inte samfälligheten och nu kan man dra nytta av det igen.
Åter igen tack för informationen.
Det går inte att välja bort TV för oss. Det är 150/150 + TV Bas (18 kanaler) eller ingenting och då får alla skaffa bredband och TV själva.
press nu1mlock
@nu1mlock OK, vi får se vad som händer. Det är en ganska lång process innan det ens går att införskaffa gruppanslutning oavsett vilken leverantör man väljer.
Först ska det göras en ändring i stadgar, antagligen inte några problem med kräver 2/3 röstar ja för det, samt det måste gå två årsmöten. Dessutom ska man blanda in lantmäteriet och fixa allt där. Efter det ska de fåtal som inte har en fysisk fiber anslutas från gatan. Därefter kan man juridiskt skaffa gruppanslutning inom samfälligheten. Och innan allt detta måste man göra en intresseundersökning.
Telia kanske inte kan väljas, jag är ganska säker på folk INTE vill ha någon form av kollektiv TV eftersom vi har haft analogt sedan typ 80talet med parabol, SMATV anläggning och allt det där. Vi hade en radio & TV handlare som bodde här en gång i tiden och han skötte allt. Mot slutet av det analoga TV nätet var det ganska många som gnällde och tyckte det var drygt betala för analoga kanaler när de hade egen parabol.
Men bra att veta att Telia inte erbjuder något annat som minimum, tack.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.