Permalänk

Råd kring försäljning av Tv

Hejsan där alla som läser, har nu beställt en Lg OLED C4 och tänkte då sälja min nuvarande tv.

Nämligen en 3 år gammal Sony XH95 55 tum tv.
Är osäkert på vad den kan vara värd med tanke på åldern av tvn. Så har ni några förslag på ett pris som kan vara en bra deal för köparen?
Och tankar kring försäljning av en större produkt som.en tv.

Rent spontant tänker jag kanske 3000:-

Tacksam för all feedback.

Permalänk
Medlem

Hej,

Finns en tråd för just denna typ av fråga, ta frågan där så får du säker bra feedback 👍

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Verkar va svårt med sälja gamla tv apparater, begagnade butiker där jag bor tar inte ens in dem längre sedan flera år tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Verkar va svårt med sälja gamla tv apparater, begagnade butiker där jag bor tar inte ens in dem längre sedan flera år tillbaka.

Exakt, det verkar vara lite omständigt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Hejsan där alla som läser, har nu beställt en Lg OLED C4 och tänkte då sälja min nuvarande tv.

Är osäkert på vad den kan vara värd med tanke på åldern av tvn. Så har ni några förslag på ett pris som kan vara en bra deal för köparen?

C4 är kanon för pengarna, kalibrerade min hemma som jag alltid gjort, inga problem där inte och bilden blev riktigt bra tycker jag.
Vad fick du din för?
Jag köpte min nån vecka efter black week 18 tusen med 1000 cashback så 17000kr gav jag för en 65:a.

Kommer en ny C5 snart, tror det var slutet av Mars kanske, men det lär ändå bara vara lite ljusare och några hz till.

Permalänk
Medlem

Brukar vara svårt att sälja för halva priset om det är en gammal budgetmodell.
1500 spänn kommer garanterat någon barnfamilj nappa på och ge den till något av barnen.
Men det är bara prova sänka den i steg.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

C4 är kanon för pengarna, kalibrerade min hemma som jag alltid gjort, inga problem där inte och bilden blev riktigt bra tycker jag.
Vad fick du din för?
Jag köpte min nån vecka efter black week 18 tusen med 1000 cashback så 17000kr gav jag för en 65:a.

Kommer en ny C5 snart, tror det var slutet av Mars kanske, men det lär ändå bara vara lite ljusare och några hz till.

Grymt bra pris, fick min 55 tum för 12 591:- på Power.

Permalänk
Medlem

Hej.
Skulle jag behöva byta ut min tv och det finns en begagnad av motsvarande eller bättre kvalite så är 2-3000:- max för just en begagnad. Oavsett om det är 1 månad begagnad eller 36 månader begagnad. Detta förutsätter såklart att den är i närheten där jag finns och kan kolla på den före köp och frakta hem själv.

Visa signatur

//