Windows 11 24H2 tillgänglig

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande på 23H2 då jag inte fått 24 än. Inte för att jag saknar den med tanke på alla problem med spel som finns. Däremot är det ju synd att inte få ta del av prestandaökningarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Störande att det ska plinga varje gång man justerar volymen med "volym slidern" i 24H2, verkar inte gå att stänga av heller vad jag vet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Störande att det ska plinga varje gång man justerar volymen med "volym slidern" i 24H2, verkar inte gå att stänga av heller vad jag vet...

Om du stänger av alla ljudnotifieringar då? Lite brutalt, men...

Sitter i Linux för skrivande stund, och kommer inte ihåg exakt vad det heter... Nackdelen är väl att all ljudnotifiering försvinner, alltså är detta det första jag stänger av i en nyinstallation.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Så har det varit länge i Windows. Däremot om du håller musen över volymikonen och sedan skrollar på mittenhjulet/skrollhjulet så kan du ändra volymen utan att det plingar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Om du stänger av alla ljudnotifieringar då? Lite brutalt, men...

Sitter i Linux för skrivande stund, och kommer inte ihåg exakt vad det heter... Nackdelen är väl att all ljudnotifiering försvinner, alltså är detta det första jag stänger av i en nyinstallation.

Testade faktiskt det, men det hjälper dess värre inte.

Skrivet av jnsson:

Så har det varit länge i Windows. Däremot om du håller musen över volymikonen och sedan skrollar på mittenhjulet/skrollhjulet så kan du ändra volymen utan att det plingar

Nja, tidigare gick det att stänga av pipet, men inte längre.
Visste inte att det gick att höja ljudet på det viset du beskriver, och utan att det plingar också, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Nja, tidigare gick det att stänga av pipet, men inte längre.

När då? Och var fanns den inställningen? Jag har inte sett någon inställning för det på W7 och nyare iallafall. Själv använder jag volymknappar på tangentbordet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte högtalare inkopplade så jag kan testa, men om du tar fram gamla kontrollpanelen > ljud > fliken ljud och ändrar ljudschemat till inga ljud, då skall ju alla ljud i windows försvinna.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

När då? Och var fanns den inställningen? Jag har inte sett någon inställning för det på W7 och nyare iallafall. Själv använder jag volymknappar på tangentbordet

Före 24H2 hade jag tagit bort sljudet via den gamla kontrollpanelen under ljud.
Minns inte exakt vilken post det var, men det var standard ljudet jag tog bort.

Skrivet av MacAllan:

Nu har jag inte högtalare inkopplade så jag kan testa, men om du tar fram gamla kontrollpanelen > ljud > fliken ljud och ändrar ljudschemat till inga ljud, då skall ju alla ljud i windows försvinna.

Ja, jag tycker med det, men det verkar inte fugera.

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker med det, men det verkar inte fugera.

En till wild'n'crazy-lösning då: Byta notifieringsljudet till nåt mer behagligt eller till en tom ljudfil?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk

Funkar inte alls för mig att uppdatera. datorn startar ej efter

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Funkar inte alls för mig att uppdatera. datorn startar ej efter

Vad för specs? Är det en CPU som har officiellt stöd?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Vad för specs? Är det en CPU som har officiellt stöd?

japp 7800x 3d. undrar om det kanske är någon bios inställning som är fel

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Fick nu precis W11 24H2.
Trodde det var något fel för alla andra verkar ju ha fått 24H2 till sina datorer. Funderade faktiskt på om det var något fel på Update och om man skulle ladda ner 24H2 och själv installera.

Finns det fler här som fortfarande inte har fått 24H2 trots ok specs?

Permalänk
Fyndjägare

Vågar man installera 24H2 ännu eller är det fortfarande problemfyllt?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mumu55:

Klart du vågar, om du nu inte verkligen kör program/spel som fortfarande krånglar med 24H2. Bara läsa runt och se vad andra skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Fungerat alldeles utmärkt på alla mina datorer sedan 24H2 släpptes

Visa signatur