Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ge inte Sony några dumma idéer nu.

Dumma idéer är ju det enda Sony har, verkar det som.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Undra om detta ökar värdet på en gammal PS5 med skivläsare 🤔?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Undra om detta ökar värdet på en gammal PS5 med skivläsare 🤔?

Nja, priset höjs ju inte på PS5 Slim Disk Edition men nån 500-hundring mer kan du kanske få.

Permalänk
Medlem

Verkar som Indiana Jones inte kommer ner i pris.

Landar som billigast på 849:- mot 899:- digitalt.

Permalänk
Medlem

Blir nog köp från US PSN nu när dollarn gått ner.
~680:- för standard edition. Men förhoppningsvis kommer någon butik med bra erbjudande på skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Verkar som Indiana Jones inte kommer ner i pris.

Landar som billigast på 849:- mot 899:- digitalt.

Kostar 849 kr på Xbox Store också.

Verkar vara helt grymt på PS5 Pro med native 4K60 och raytracing.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg att Hogwarts Legacy nu finns på Playstation Plus samt ett par andra spel som är tillgängliga från idag.

PlayStation Plus Premium and Extra games for April 2025:

Battlefield 1 (PS4, available on Tuesday 15th April)
Hogwarts Legacy (PS4, PS5, available on Tuesday 15th April)
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2 (PS5, available on Tuesday 15th April)
PlateUp! (PS4, PS5, available on Tuesday 15th April)

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att Shadows släpptes för 649:- och att nu Indiana Jones är lika dyrt på skiva som digitalt?

Är det upp till butikerna själva? Fick dom bara lite feeling när Shadows släpptes eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Finns det någon anledning att Shadows släpptes för 649:- och att nu Indiana Jones är lika dyrt på skiva som digitalt?

Är det upp till butikerna själva? Fick dom bara lite feeling när Shadows släpptes eller?

Nja var nog Ubisoft som gav butikerna ett lägre inköpspris, så att de kunde sälja spelet för kampanjpris. Förmodligen för att få bra försäljningssiffror vid release av Shadows. Microsoft bryr sig nog inte lika mycket hur bra Indiana Jones säljer på PS5 flera månader efter release.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om ”grabbarna” på DF gick till puben någon gång då och då kanske dom inte vore så förbannat tråkiga.
Lite socialt umgänge utanför nörderiet vore inte skadligt.

Dom kan ju tex. zooma 400x på en öl och räkna bubblor tillsammans med andra besökare… 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Om ”grabbarna” på DF gick till puben någon gång då och då kanske dom inte vore så förbannat tråkiga.

Dom kan ju tex. zooma 400x på en öl och räkna bubblor tillsammans med andra besökare… 🙄

De är alltid underhållande

Permalänk
Medlem

😂

Innehållet är för det mesta intressant och bra men presentationen är lite ”torr” och tråkig.

Permalänk
Medlem

Hardcore Mode has arrived to Bohemia. The new game mode it’s set to shake the very foundations of Kingdom Come: Deliverance II for anyone ready to test their mettle against an even tougher slice of medieval life.
https://kingdomcomerpg.com/en/news/hardcore-mode
https://kingdomcomerpg.com/en/news/patch-notes-1-2-4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

😂

Innehållet är för det mesta intressant och bra men presentationen är lite ”torr” och tråkig.

Tycker det är skönt med det lite torra och oflamsiga. Skulle vara hemskt om det gjordes i stil med LTT.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

På riktigt så har jag faktiskt satt på ljudet på ett DF när jag haft svårt att somna på hotell.
Somnar nästan direkt. 😀
Som sagt, innehållet är bra men dom är så tråkiga personer så klockorna stannar. Men som du säger, hade varit kasst om det vore clowner som LTT och liknande.
Men lite mediaträning borrningen fel på DF-pojkarna. 😀

Är för övrigt några timmar in i Indiana Jones och det är snyggt men än så länge har det inget på Uncharted.
Lite stelt, innehållslöst och tråkigt men riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

DF är för oss vuxna. Ni barn kan väl bara fortsätta hänga på TikTok?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Född på 70-talet och har varken TikTok eller annat liknande ”skit”. Smaken är som baken och uppenbarligen är du lika torr och tråkig som DF-gänget. 🤷‍♂️
Bra att du har ditt ”häng”. Andra kan ha annat som passar bättre. Kallas win-win. 👍

Och BTW, bara för att man är vuxen behöver man inte vara torr och tråkig. 😉
Vad som är tråkigt är så klart HÖGST individuellt och ingen någon ska lägga vikt i vad andra tycker.
Gillar man något ska man strunta i vad andra tycker och tänker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Ehm, det är väl ok att tycka olika? Tråkig värld annars.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem

Klart det är och jag förstår Waliant att mer tekniskt fokuserat och mer långsamt innehåll inte generellt passar yngre generationen lika bra.
Men som du säger så utesluter inte det ena det andra och vi är alla olika.
Vissa yngre gillar innehåll med mer substans och vissa äldre gör det inte.
Så jäkla tur att vi inte alla tycker lika för hur tråkigt hade inte det varit? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Håller inte med. DF är grymma på vad de gör. Men jag tycker ibland att de överdriver. Jag håller inte alls med om slutsatserna alltid. T ex om PS Portal.

Det är för mycket fokus på siffror tycker jag. I DF:s värld innebär 2x prestanda att upplevelsen blir 2x ”bättre”. Vilket ofta inte ens är nära sanning. Alex kan ibland till 4x zoom säga att texturer är överlägsen/underlägsen. Då tänker jag bara: ”Jamenvisst. Men är det en relevant skillnad som ger en bättre upplevelse?”

Men svensken är som bekant besatt av siffror. De ska minsann mäta badtemperaturen på sommaren, är det 19,9 grader i vattnet ska det inte badas eftersom man inte kan bada om det är under 20 grader.

Min respekt för siffer-exerciser inom gaming dog när jag testade Cyberpunk på g force now med RTX 4080-grafik. Ni kan säga att jag borde köpa nya glasögon. Men jag upplever verkligen (”verkligen”) inte alls stor skillnad i ”upplevelse” jämfört med PS5 Pro. Då måste jag ha ett angenämt synfel.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har lite rea bla:
Avatar: Frontiers of Pandora - Special Edition (PS5)
99.-

Watch Dogs: Legion (PS5)
139.-

Sand Land (PS5)
139.-

Sonic x Shadow Generations (PS5)
299.-

F1 24 (PS5)
179.-

Tekken 8 (PS5)
189.-

Final Fantasy VII Rebirth (PS5)
469.-

Metaphor: ReFantazio (PS5)
469.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

På riktigt så har jag faktiskt satt på ljudet på ett DF när jag haft svårt att somna på hotell.
Somnar nästan direkt. 😀
Som sagt, innehållet är bra men dom är så tråkiga personer så klockorna stannar. Men som du säger, hade varit kasst om det vore clowner som LTT och liknande.
Men lite mediaträning borrningen fel på DF-pojkarna. 😀

Är för övrigt några timmar in i Indiana Jones och det är snyggt men än så länge har det inget på Uncharted.
Lite stelt, innehållslöst och tråkigt men riktigt snyggt.

Inga grafikinställningar va? Pro läget är där om du har en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Inga grafikinställningar va? Pro läget är där om du har en.

Stämmer. Ser och flyter på (tekniskt sett) riktigt bra. Spelet är helt ok men jag gillar Uncharted mer.
Tycker det är lite segt och stelt. Men jag märker att jag vänjer mig ju mer jag spelar så i slutet kanske jag gillar det som fasiken. 😀

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

La en beställning på Clair Obscure : Expedition 33 hos Webhallen. Tycker det ser riktigt coolt ut och priset är skäligt.

Visa signatur