Vad tycker ni om denna begagnade dator? (Ryzen 7600 / 6900 XT)

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna begagnade dator? (Ryzen 7600 / 6900 XT)

Hej!
Aldrig ägt en AMD dator men hitta en begagnad jag tänkte köpa medan jag väntar på fläkt till den förbannade laptopen!
Rx 6900 xt hellhound 16gb vram.
CPU:Ryzen 5 7600.
Vad skulle ni säga är ett likvärdigt nvidia kort?
Och är detta en vettig CPU.
Det är ett AM5 moderkort i den iaf.

Tack på förhand.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700X , GPU: Radeon 6700XT hellhound , MB: Asrock B550 Taichi Razer Edition wifi , RAM: 16GB DDR4 , PSU: Zalman EBT 1200W 80+ Gold , Chassi: Phanteks XT Pro

Permalänk
Medlem

Hejsan. Ja det är en bra dator, men om det är ett bra köp så behöver vi veta priset. Grafikkort motsvarar väll rtx 3080/4070.
Vad har du för laptop? Så kan man jämföra mot den så får du en uppfattning om hur mycket bättre den är.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Hejsan. Ja det är en bra dator, men om det är ett bra köp så behöver vi veta priset. Grafikkort motsvarar väll rtx 3080/4070.
Vad har du för laptop? Så kan man jämföra mot den så får du en uppfattning om hur mycket bättre den är.
Mvh Thomas

Pris runt 10.000

Min laptop.
I7
3080
16gb
Är det jag kommer ihåg i på rak arm iaf.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700X , GPU: Radeon 6700XT hellhound , MB: Asrock B550 Taichi Razer Edition wifi , RAM: 16GB DDR4 , PSU: Zalman EBT 1200W 80+ Gold , Chassi: Phanteks XT Pro

Permalänk
Medlem

Hejsan, låter som ett bra pris om övriga delar är bra, har du koll på ram, disk, kylare och psu.
Den kommer klara spel bättre än din laptop så du får själv avgöra om den är värd pengarna. Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Hejsan, låter som ett bra pris om övriga delar är bra, har du koll på ram, disk, kylare och psu.
Den kommer klara spel bättre än din laptop så du får själv avgöra om den är värd pengarna. Mvh Thomas

Kollade upp lite mer.
32gb ram
750Wpsu
1tb ssd
luftkyld med 5st fläktar
asus b650

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja då låter det som ett helt ok pris för den datorn. Inget fel på varken cpu eller grafikkort för dagen spel.

Visa signatur