Erfarenhet av LG GSA-4040B DVD-brännare?

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av LG GSA-4040B DVD-brännare?

Jag står i valet och kvalet att köpa en NEC 1300 eller en LG GSA-4040B DVD brännare. NEC verkar ha fått fina recensioner men hur är det med LG.n. Kommer det att komma hackade firmware till den med inom en överskådlig framtid. Hur pass känslig är den på DVD media.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur billig LG:n är denna vecka borde du kanske satsa på den:

LG 1895:-

Men jag har ingen erfarenhet av den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Med tanke på hur billig LG:n är denna vecka borde du kanske satsa på den:

LG 1895:-

Men jag har ingen erfarenhet av den.

Skumt!
Komplett verkar ha blandat ihop specen....

Bränner DVD i 2x

4x måste det väll vara....

Permalänk
Medlem

Tja - det är lite märkligt.

Här är länken till samma brännare hos dustin och där står det 4X

LG:n hos Dustin

Permalänk
Medlem

Nec fungerar av allt att döma precis lika bra som någon annan brännare, har samma prestanda (i princip, enda som skiljer är hastigheten på vanliga CD-R) och kostar 1500 spänn. Varför inte köpa nec?

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att man kan hitta Nec 1300 för 1500 spänn, men jag såg på pricerunner att man kan köpa Nec 1100 (enbart DVD+RW) för 1695:- som billigast.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det var som tusan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Det var som tusan

jepp det var det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

sitter och är sugen jag med, men jag ska vänta på plextorn.

LGn stödjer ju DVD-RAM. Vilket är unikt (Iomegas är ju en OEM av LGn)

Permalänk
Medlem

Här kan man läsa lite om uppfattningar av lite löst folk......

http://www.dvdrhelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=115&Search=S...

Permalänk

Går också i dvd-brännar tankar.

LiteOn LDW-401S verkar intressant, kostar 1394 på itbutikken

Läshastighet
40x (CD) / 12x (DVD)
Lagringshastighet
40x (CD) / 4x (DVD)
Återskrivningshastighet
24x (CD) / 4x (DVD)

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Går också i dvd-brännar tankar.

LiteOn LDW-401S verkar intressant, kostar 1394 på itbutikken

Läshastighet
40x (CD) / 12x (DVD)
Lagringshastighet
40x (CD) / 4x (DVD)
Återskrivningshastighet
24x (CD) / 4x (DVD)

hm den finns på datorbutiken med. men det står att den klarar + och - på itbutikken men bara + på datorbutikens spec.. nån som vet?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Permalänk

Enligt recensionerna så verkar ju LG:n(GSA-4040B) helt ok. Beställde en själv för 5 minuter sen. 1 869kr(inkl. moms) på InWarehouse.se

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan.. brännaren är i toppklass .. men min dator e helt saer just nu.. har lite probs.. men brännaren e toppen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

slog till på en LG jag oxå... 1850 på komplett. hoppas att den är bra o att den tar de billigare skivorna utan att man behöver flasha om o krångla

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

förresten vilket brännarprogram använder ni? vilken version?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Easy cd creator 6 och CloneDVD har jag provat än så länge. Easy cd 5 ska också funka eftersom den följde med.

Permalänk
Medlem

Grotesk!
najs, inga probs med den alltså?
vilka skivor kör ni med?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Problemfritt hittils. Har bara hunnit prova några Memorex skivor hittils, både +R och +RW. Vad jag läst o hört så verkar dom flesta märken och prisklasser funka bra med brännaren, med original-firmware.

Permalänk
Medlem

jo jag har hört samma sak, den ska vara pålitlig och klara rätt många skivor. Jag har beställt en packe testskivor från discatonce och köpt ett gäng skivor till. Platinum o lite andra. Får antagligen brännaren i helgen och det ska bli spännande o se vilka som funkar.

Btw, är själv gammal e-luxare från motala... världen är liten

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Tala gärna om sen hur det gick med dom olika skivorna.

Permalänk
Medlem

jajamen, jag kommer att skicka in en rapport när jag testat lite olika skivor. Har samlat på mig ett tiotal olika bara för skojs skull. Endast -r skivor iofs

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NECND1300

NEC-1300 för 1349 :- visserligen bulk men hyffsat pris enligt mig...

Permalänk
Medlem

När jag fick min NEC 1300 så funderade jag oxå på att köpa en LG men nu i efterhand är jag glad att jag fick Nec 1300 (födelsedags present) eftersom efter en flashning fungerar den perfekt och jag saknar faktiskt inte DVD-RAM men det kan ju ioförsig inte skada...

Berätta gärna vilka skivor som funkar och inte funkar till dena enhet efteersom jag är lite nyfiken...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har nu testat att bränna en del. Kan bara säga att brännaren funkar över förväntan och att den funkar med alla skivor jag testar hittils. Dessa skivor har funkat på MIN brännare LG 4040B och de kanske även funkar på DIN.

Traxdata
Lead data
White Label (blå)
White Label (grön)
Verbatim
Bulk Paq gen4 orange
Datasafe
MMore
One
Fujifilm
Platinum
samtliga har varit -r skivor

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Det där lät ju riktigt bra. Då lär väl det inte vara några större problem med +r skivorna heller.

Permalänk
Medlem

näää min brännare har ju inte vållat mig några problem, inte en enda har varit felbränd. Nu har jag beställt två 25pack skivor så nu börjar väl eländet ta i trä

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo