Postnord har felsorterat. Vad händer nu?

Permalänk
Medlem

Postnord har felsorterat. Vad händer nu?

Jag beställde en tv samt ett ram som inkluderar med TV:n. Paketet skickades i två olika kollin. Antagligen för att det är två separata paket. När jag kollar Postnords hemsida säger (För TV:n) ser allt korrekt ut. Men ett tillbehör till TV har felsorterats. Paketet har nämligen skickats norr om Sthlm men jag bor ju söderut.

Jag misstänker denna har blivit felsorterat.
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/customizable-frame-...

Löser Postnord hela strulet eller måste jag kontakta dem?

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Jag beställde en tv samt ett ram som inkluderar med TV:n. Paketet skickades i två olika kollin. Antagligen för att det är två separata paket. När jag kollar Postnords hemsida säger (För TV:n) ser allt korrekt ut. Men ett tillbehör till TV har felsorterats. Paketet har nämligen skickats norr om Sthlm men jag bor ju söderut.

Jag misstänker denna har blivit felsorterat.
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/customizable-frame-...

Löser Postnord hela strulet eller måste jag kontakta dem?

Det är nog bara att avvakta några dagar och så dyker det med största sannolikhet upp på rätt plats.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Står det att den har felsorterats på kollinumret? Om inte så skulle jag nog kontakta chatten för säkerhets skull för att säkerställa att den blir märkt som felsorterad så den hamnar rätt i slutändan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strongliquid:

Det är nog bara att avvakta några dagar och så dyker det med största sannolikhet upp på rätt plats.

Okej! Härligt.

Skrivet av Sarato:

Står det att den har felsorterats på kollinumret? Om inte så skulle jag nog kontakta chatten för säkerhets skull för att säkerställa att den blir märkt som felsorterad så den hamnar rätt i slutändan.

Japp. Står felsorterats på kollit. Vikten på kollit är typ 2kg så jag antar det måste vara tillbehören. Orkar inte resa ändå upp dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag beställde en tv samt ett ram som inkluderar med TV:n. Paketet skickades i två olika kollin. Antagligen för att det är två separata paket. När jag kollar Postnords hemsida säger (För TV:n) ser allt korrekt ut. Men ett tillbehör till TV har felsorterats. Paketet har nämligen skickats norr om Sthlm men jag bor ju söderut.

Jag misstänker denna har blivit felsorterat.
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/customizable-frame-...

Löser Postnord hela strulet eller måste jag kontakta dem?

Det är väl alltid smidigare att nå ut på t.ex chatt så det kanske går "fortare" i hanteringen än att låta tiden gå medan de själva hanterar det. Kanske går fortare att få det till rätt plats.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag beställde en tv samt ett ram som inkluderar med TV:n. Paketet skickades i två olika kollin. Antagligen för att det är två separata paket. När jag kollar Postnords hemsida säger (För TV:n) ser allt korrekt ut. Men ett tillbehör till TV har felsorterats. Paketet har nämligen skickats norr om Sthlm men jag bor ju söderut.

Jag misstänker denna har blivit felsorterat.
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/customizable-frame-...

Löser Postnord hela strulet eller måste jag kontakta dem?

Det kommer att gå till terminalen som det blivit felsorterat till där det sedan sorteras om och läggs i bur för att skickas tillbaka till maskingods terminalen för att sorteras rätt igen, kommer ta ungefär 1-2 dagar extra för detta.