Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Min senaste var också Wii Hade Nes, Snes, N64 och Gamecube innan.
Satt uppe nästan hela natten utanför Elgiganten när Wii släpptes.

Men de tappade mig lite med Wii och WiiU hjälpte inte till att locka mig.
Med switch så finns det dock säkert nästan 20 titlar som jag skulle kunna tänka mig är kul.

Köpte också Dread, Odyssey, Zelda BotW, TotK.
Hollow Knight hade jag sen innan på PC, men äger dess amiibos så det är lite på gränsen till köp.

Utöver det så har jag köpt ca 15 spel begagnat Saknar ett fåtal till innan jag har allt jag kan tänka mig att spela.
De känns dock inte jättedyra nu när ett nytt Switch 2 spel kostar nästan lika mycket som 3 begagnade Switch 1 spel.
Har även köpt Switch 1 pro kontroller begagnat, då det verkar fungera nästan lika bra som Switch 2 Pro kontroller om man bortser ifrån Rumble HD2 och chat knappen.

My body is ready helt enkelt

Finns det Amiibos till Hollow Knight?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Finns det Amiibos till Hollow Knight?

Yepp, standard och guld Shovel knight samt de tre andra spelbara karaktärerna.

Jag har inte standard blå, men de andra fyra.

Permalänk
Medlem

Hollow knight: https://www.hollowknight.com/

Shovel knight: https://www.yachtclubgames.com/games/shovel-knight-treasure-t...

Skrivet av Fearnox:

Yepp, standard och guld Shovel knight samt de tre andra spelbara karaktärerna.

Jag har inte standard blå, men de andra fyra.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk

Vågar man alltså beställa direkt från Nintendo fast igenom ett annat EU-land? Enda anledningen jag ser att göra det är förstås pengarna men också att man då kan beställa hem en Gamecube-kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandoriana:

Vågar man alltså beställa direkt från Nintendo fast igenom ett annat EU-land? Enda anledningen jag ser att göra det är förstås pengarna men också att man då kan beställa hem en Gamecube-kontroll.

Det kommer gå fint 😎
Räkna dock inte med att få den till 5/6 utan veckan efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandoriana:

Självklart vågar man det!

Råkade dock förbeställa med Paypal i bara farten som betalningsmetod, så avbokade och beställde en ny med VISA som betalningsmetod. Paypal tar ~3% ovanpå växlingskursen, så det kändes som ett onödigt pålägg.

Gör alla övriga köp i SEK på Nintendo eShop, så då funkar Paypal bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Råkade dock förbeställa med Paypal i bara farten som betalningsmetod, så avbokade och beställde en ny med VISA som betalningsmetod. Paypal tar ~3% ovanpå växlingskursen, så det kändes som ett onödigt pålägg.

Bäst, om man använder Paypal, är att låta dom sköta betalningen i ursprungliga valutan så växlar din bank istället. Men man kanske inte alltid får det valet?

Permalänk
Medlem

Aj då, vart visst lite fel där😅

Jag har dock spelat igenom både spelen, så jag vad de är.

Men det kommer säkert Amiibo för det framöver, finns fan versioner om man googlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Bäst, om man använder Paypal, är att låta dom sköta betalningen i ursprungliga valutan så växlar din bank istället. Men man kanske inte alltid får det valet?

Normalt så får jag alltid välja valuta vid köptillfället, men nu med preorder från Nintendo så fick jag aldrig frågan. Mest troligt är att det blir i EUR automagiskt, men ville inte chansa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hm ska nog också göra det. Tog Paypal eftersom mitt registrerade kort hos Nintendo hade gått ut.

Edit; behöver nog inte cancelera ordern och beställa på nytt. Hittade nedan information, tolkar det som att de drar pengar från det förinställda alternativet när pengarna dras, inte vad som var förinställt när man la ordern.

Citat:

Important stored payment details
If you change your saved payment method for pre-orders, you will overwrite the currently saved payment method for the My Nintendo Store.

To pay for pre-orders, we will always use your payment details currently stored in your Nintendo Account for your chosen pre-order payment method.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Edit; behöver nog inte cancelera ordern och beställa på nytt. Hittade nedan information, tolkar det som att de drar pengar från det förinställda alternativet när pengarna dras, inte vad som var förinställt när man la ordern.

Makes sense! Var kanske lite snabb att avbryta och fick kontaka kundtjänst för att kunna lägga en ny beställning. Detta då min avbokade enhet ingick i det totala antalet beställningar.

Permalänk
Medlem

Ja de går på din registrerade betalmetod. Du kan således byta fram tills de drar pengar.

Paypal kan vara lite klurigt då man lägger upp en koppling likt man gör då det kopplas via eshop. Då bestämmer man vilken valuta kopplingen har, alla andra transaktioner blir då konverterade till den.

Det är även så på t.ex steam och koppling till paypal. Det är alltid massa pill att justera respektive koppling och ibland blir det ändå fel. Så nu för tiden brukar jag köra checkout med paypal med inte använda sparade kontot..

Permalänk
Medlem

Nintendo uppdaterar sina avtalsvillkor och tar sig rätten att bricka din konsol. Nintendo gonna Nintendo. Kommer inte hjälpa mycket då de som kör piratspel oftast gör det på PC.

Citat:

Nintendo reserves the right to brick your console following "unauthorised use".

Källa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agima:

Nintendo uppdaterar sina avtalsvillkor och tar sig rätten att bricka din konsol. Nintendo gonna Nintendo. Kommer inte hjälpa mycket då de som kör piratspel oftast gör det på PC.

Källa.

De begränsar eller stänger av konton och konsoller som missbrukas redan, så det är väl mest bara ett förtydligande än något som ändras i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

De begränsar eller stänger av konton och konsoller som missbrukas redan, så det är väl mest bara ett förtydligande än något som ändras i praktiken.

Har ingen aning vad som står eller har stått i deras avtalsvillkor. Förmedlade bara en nyhet jag såg.

Permalänk
Medlem

Vilken Amazon ska man beställa från om man vill ha eu plugg som fungerar i Sverige? Står att den inte kan skickas från franska Amazon så den går bort. Spanska har inte rätt plugg så den också.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Vilken Amazon ska man beställa från om man vill ha eu plugg som fungerar i Sverige? Står att den inte kan skickas från franska Amazon så den går bort. Spanska har inte rätt plugg så den också.

Franska skickar till Sverige, men har slut i lager just nu. De fyller på lite då och då så håll koll bara. Den är billigast på franska amazon. Den 2-poliga pluggen är exakt samma i hela EU förutom Irland, Cypern, Malta.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Tyska?

Eller varför inte direkt från Nintendo?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara relevant för alla. Men något att tänka på.

Konsumentköplag är 2år inom EU. Men handlar man i Sverige är den på 3 år.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Om man beställer direkt från Nintendo i Tyskland/Irland, får man hämta ut paketet på närmsta utlämningsställe eller är det hemleverans?

Här sitter man med lyxproblemet att man ska utomlands 8-15 juni vilket krånglar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kunde du förbeställa efter att du hade avbokat? Jag avbokade pga att jag angett fel email och nu går det inte att lägga en ny beställning. Är i kontakt med deras support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Franska skickar till Sverige, men har slut i lager just nu. De fyller på lite då och då så håll koll bara. Den är billigast på franska amazon. Den 2-poliga pluggen är exakt samma i hela EU förutom Irland, Cypern, Malta.

Märkligt, Googlar man så säger alla resultat att man behöver en adapter i Frankrike..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phonexx:

Om man beställer direkt från Nintendo i Tyskland/Irland, får man hämta ut paketet på närmsta utlämningsställe eller är det hemleverans?

Här sitter man med lyxproblemet att man ska utomlands 8-15 juni vilket krånglar till det.

Hemleverans. Är du inte hemma så lämnar PostNord kolli till ditt utlämningsställe.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voidbolt:

Kunde du förbeställa efter att du hade avbokat? Jag avbokade pga att jag angett fel email och nu går det inte att lägga en ny beställning. Är i kontakt med deras support.

De tog bort begränsningen för mig, så att jag kunde beställa igen

Skrivet av Nintendo :

Thank you for contacting My Nintendo Store.

We have proceeded to reset the limit. Please try logging in and out of your account, clearing your cache and trying from another device to place an order.

Kind regards,

My Nintendo Store Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Märkligt, Googlar man så säger alla resultat att man behöver en adapter i Frankrike..

Det stämmer för den jordade/större varianten som ser lite annorlunda ut, men den tvåpoliga s.k. europluggen som de flesta småprylar inkl switchladdaren använder passar fint i både svenska och franska uttag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Europlug

Visa signatur

Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

De tog bort begränsningen för mig, så att jag kunde beställa igen

Härligt, då lär det förhoppningsvis lösa sig för min del

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar finnas utan bundle på amazon.fr igen nu.

Permalänk
Medlem

Någon annan som är positivt överraskad på tillgången på Switch 2?
Mycket trevligt efter alla problem runt produktlansering sedan covid!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Exydia:

Verkligen, minns hur svårt folk hade det med att få sin PS5 och Series X. Är tacksam att jag hade turen nog att få båda enheterna vid release ☺️

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Ja. Situationen är väldigt annorlunda i USA, där blir det slutsålt på enstaka minuter överallt.

Visa signatur