Vilken bra pryl är du mest nöjd med på ditt skrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Trevligt med en till Deathadder fanboi! Jag är nog inne på min 3e, har den trådlösa nu. Extremt besviken på trådlösa kopplingen, som tappar kontakten i typ 1 sekund lite då och då. Jag kör den konstant ikopplad efter diverse försök med firmware upgrades och annat. Så den funkar som en vanlig gammal hederlig trådad Deathadder nu

Tack, då håller jag mig till den trådade låter det som

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Bildskärm är alltid prio LG 38GN950.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Vilken underbar respons i tråden, tack för allas inspiration!

Skrivet av Extremaz:

Tips till dig vore väll en sådan där liten hylla från ikea som man har under skärmen (brukar ställa skärmen på) men kan ju gå in mellan din fot och så kanske, sedan kan man skjutsa in allt där inne.

https://www.ikea.com/se/sv/p/elloven-skaermstoed-med-lada-ant...

Min Satechi usb hub under skärmen har tangentbord, mus, donglar, usbminnen, mobilladdare, jula laddkablar (anslut batteriljuskällor) inkopplade där https://cdn.inet.se/product/688x386/8906773_4.png

Alltså... det där skärmstödet från IKEA verkar ju nästan optimalt. Jag har inte alls tänkt på att sådana finns. En av mina tankar med tråden var att hitta någon typ av förvaring till mindre lösa föremål. Tack!

Skrivet av D.:

Det där bordet ser helt klart för litet ut. Funkar kanske som ståbord för minimalist men i övrigt ser det olämpligt ut.

Prylar som förbättrar upplevelsen över lag:
-Skrivbordsmatta, alltså stor musmatta som täcker bordet, ger en mjukare känsla.
-Trådlös mus & tgb.
-Någon slags hållare för datorn så att den inte tar plats på bordet.
-Kabelkanal/-hållare för förgreningsdosa & kablage.
-Fotstöd/-pall
-Golvskydd för att skydda mot slitage från stol.
-Någon form av skåp för stationär m m.
-Bra belysning både framför och bakom skärmen.

Beteenden:
-Tvätta alltid händerna innan användning.
-Ät inte vid datorn.
-Dricka går bra, men bör hålla den en bit bort och så pass att man inte råkar spilla.
-Städa/torka av regelbundet.

Jag nedgradera mig precis från ett större skrivbord. I mitt fall behövde jag något litet som jag kan enkelt kan köra runt i bostaden till ett tomt rum för att få arbetsro. Vi bor för litet

Skrivet av huttala:

Ursäkta off-topic.. men är det en ICEMAT jag skådar på skrivbordet?? Den måste ha varit med i många år nu

On topic:
Det jag är mest nöjd med just nu är min 32" 4k 240hz/480hz OLED skärm, helt sjukt bra bild vid 4k och perfekt att köra 1920x1080/480hz när man spelar FPS.

Ja, det är en Icemat. Den har hängt med sedan jag gick i gymnasiet, någon gång mellan 2001-2004. Superbra, bara att skölja av under kranen med diskmedel för att hålla den fräsch.

stavfel
Visa signatur

Driver sajten www.alltomelbil.se.

Permalänk
Medlem

För närvarande är det nog mitt Keychron Q3 med ultratysta Outemu Silent Peach-switchar och en mumsig uppsättning PBT doubleshots.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Razer Deathadder, är inne på min 4e sen jag köpte den första utgåvan runt 2007-2008 (borde varit originalet)

utöver den har jag haft:

https://www.inet.se/produkt/6606188/razer-deathadder-respawn-... (körs hemma hos en kompis)
https://www.inet.se/produkt/6600076/razer-deathadder-elite <-- backup mus / till laptopen
https://www.inet.se/produkt/6601123/razer-deathadder-v2 <-- den jag brukar nu

Nästa steg känns för tillfället som den trådlösa varianten.

Jag tycker Razer produkter är en "Hit or Miss". Ibland håller produkterna i flera decennier, i andra fall går de sönder efter ett par månader.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

<Uppladdad bildlänk>

Läcker, var har du köpt den?

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Jag tycker Razer produkter är en "Hit or Miss". Ibland håller produkterna i flera decennier, i andra fall går de sönder efter ett par månader.

100%

Här är min rant på mitt tangentbord 😂

Fungerat felfritt i 4 dagar nu... Får se hur länge de håller i sig.

Trådade deathaddern kan jag varmt rekommendera, andra produkter... 100% tveksam på det.

Nu började det igen... Musen fungerade inte vid första uppstart, efter omstart fungerande inte tangentbordet...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd med min datormus logitech G502

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Det blev ett skärmstöd från Ikea som @Extremaz tipsade om ganska tidigt i tråden (länk), men eftersom det inte var så stadigt och gled runt på skrivbordet som bambi på hal is valde jag att både bulta fast det i skrivbordet. Jag bultade också fast skärmen i skärmstödet. Det blev rätt nice tyckte jag och mycket stadigare. Jag kommer ju hålla på rulla runt skrivbordet hemma så att allt sitter på plats är av största vikt.

Det är kul med skrivbordsprojekt. Mitt förra skrivbord fungerade också som köksbord. Det var ursprungligen större och hade plats för fyra matgäster men sedan kapade jag ner det när det när vi flyttade och jag kunde sätta in bordet i en kontorsdel. Sedan några år tillbaka pensionerade jag dock den lilla skärmen och hade helt enkelt min setup ståendes direkt på skrivbordet. Nu ska det slängas – men det blir lite vemodigt när man ändå lagt några timmar på att fixa till det.

/

Visa signatur

Driver sajten www.alltomelbil.se.