Efter mycket velande fram och tillbaka så klickade jag hem TCLs 870/C745 85 tummaren.
Fick den för 14 300kr hos Elon efter att jag köpte den genom "Refunder" med 5% cashback.
Dock har jag några funderingar kring specsen på den. Hos både Elgiganten och Elon så står det på själva bilden på tvn att den klarar 1300 nits i HDR samt att den har AiPQ Pro processor samt 2.1 ljudsystem från Onkyo.
Men i själva texten står det 1000 nits etc, mao samma info som på 75 och 65 tummaren. Går jag in på TCLs svenska hemsida så hittar jag inte 85 tummaren heller.
Det jag jag lärt mig när jag klickat runt mellan massa TV-apparater hos TCL är att deras största modeller har bättre specs än sina mindre syskon vilket jag tror är fallet här också nämligen.
När jag söker på TCL C745 1300 nits så hittar jag denna från deras brittiska sida som stämmer in med infon som finns på bilderna hos Elgiganten och Elon:
https://www.tcl.com/eu/en/tvs/c745
Visst är det väl ändå prestanda skillnad mellan 85 tummaren och de övriga om man skulle jämföra dem med varandra?