Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Uppdateringen för att konsolen ska fungera ordentligt kom tydligen precis! Någon laddade ut en video på nya eShop. Vilken jäkla skillnad

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/comments/1l346zu/new...

Hans luftbubblor under skärmskyddet i vänstra hörnet påminde mig om att jag måste få på skärmskyddet rätt när konsolen kommer... Det enda jag inte ser fram emot för det är hemskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Uppdateringen för att konsolen ska fungera ordentligt kom tydligen precis! Någon laddade ut en video på nya eShop. Vilken jäkla skillnad

Hans luftbubblor under skärmskyddet i vänstra hörnet påminde mig om att jag måste få på skärmskyddet rätt när konsolen kommer... Det enda jag inte ser fram emot för det är hemskt

Uppdatering live < eShop laggar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Var det inte så eShop funkade när Switch var nytt? Minns att jag tyckte det var rätt rappt, kanske sega ner med varje nytt spel som släpptes.

Mitt trackingnummer funkar fortfarande inte hos DHL, 2 timmar senare. Någon annan som har det problemet?
Börjar undra om inte Nintendo bara skickade ut mail med länk till folk för att det varit så många frågor. DHL har troligtvis inte plockat upp och därför finns det inte heller hos DHL.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Var det inte så eShop funkade när Switch var nytt? Minns att jag tyckte det var rätt rappt, kanske sega ner med varje nytt spel som släpptes.

Kan vara så! Köpte mitt 2019 och då har jag för mig det var rätt segt.

Permalänk

Lustigt ändå att alla ni som beställt från komplett å webhallen verkar gått om oss som beställt från spelbutiken/retro trots att måmänga av oss fick spårningslänk redan igår.. Våra har fortf ej lämnats till DHL 24 timmar nu reggad utan att röra på sig. Alla verkar posta idag oavsett affär (utan amazon fr). Skulle tippa att i princip alla som beställt i sverige får sina enheter imorgon

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Status ändrad till skickad via Webhallen nu 14:48 med Instabox Nu lever hoppet!

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Inte värt att pröjsa 2 lax mer för det
Eller ja, hade kunnat vara, men jag beställer främst från Nintendo direkt för jag inte vill betala Bergsala och/eller svenska ÅF's överpriser. Vinst rakt ner i fickan för någon.

Tänkte mer för dom som va oroliga att deras Webhallen/Komplett orders inte skulle behandlas i tid så finns ju alternativet.
Om man valt att frivilligt ge 2000 mer så är det väl antagligen för man vill ha på releasen. Det är iaf min plan. Verkar ju röra på sig nu från Webhallen

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Lagerstatusen visade bara de som inte är beställda, så det löser sig nog

Hoppas det!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Lustigt ändå att alla ni som beställt från komplett å webhallen verkar gått om oss som beställt från spelbutiken/retro trots att måmänga av oss fick spårningslänk redan igår.. Våra har fortf ej lämnats till DHL 24 timmar nu reggad utan att röra på sig. Alla verkar posta idag oavsett affär (utan amazon fr). Skulle tippa att i princip alla som beställt i sverige får sina enheter imorgon

min från komplett står fortfarande still, beställde 11.37, folk här som beställt efter som fått det skickat redan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Den kanske var snabbare vid lanseringen, men när jag skaffade en Switch ett år senare eller nåt så var eShop:en redan smärtsamt långsam och det känns inte som att det förändrats genom åren.

Skrivet av Mirialia:

Mitt trackingnummer funkar fortfarande inte hos DHL, 2 timmar senare. Någon annan som har det problemet?

Samma här, men det är nog rätt normalt. Spårningssidan som Nintendo länkade till säger att paketet är redo att skickas, så spårningen hos DHL kommer nog inte igång förrän DHL plockat upp paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

tänk på pengarna du kan lägga på fler spel o annat gott istället

sen kanske inte patchen som "aktiverar" switch2 går live vid just midnatt. eller gör den det? som jag förstår är den typ brickad fram till att patchen kan laddas ner

Du har helt rätt! För mellanskillnaden la jag till case, micro-SD och PRO controller. Jag försöker rättfärdiga köpet i natt på nått sätt😂 unna mig nåt eftersom jag haft brutala deadlines på jobbet senaste tiden men nu är jag klar med allt och tar ut komptid. Hade varit nice med en Switch.

Sen verkar det som att patchen gått live nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Den kanske var snabbare vid lanseringen, men när jag skaffade en Switch ett år senare eller nåt så var eShop:en redan smärtsamt långsam och det känns inte som att det förändrats genom åren.

Kan vara jag som blandat ihop OS:et och eShop. Fanns inte så mycket i eShop i början, men fylldes på väldigt snabbt.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedzi:

Förbeställde på Elgiganten i april och det står "behandlas" pratade med kundtjänst precis och dom säger att inga förbeställningar skickas ut innan lanseringsdatumet, vad är det för mening att förbeställa när man kan hämta i butiken då

Det där är ju rent bullshit, ärligt talat.

T.om Power skriver ut på sin hemsida att de skickar förbokningar dagen före release. MEN, ångrar bittert att jag beställde därifrån. Jag beställde 4:e april, men mitt har inte lämnat deras lager än! Det har kommit upp i PostNord-appen. Men bara en sån där automatisk notis, att de fått en order av Power. Lär ju gå iväg imorn… Ångrar också bittert att jag inte valde att hämta i butik 💀

Nä, man skulle bli bortskämd och ta paketskåp istället… Jag har ett PostNord-paketskåp 20 meter från min ytterdörr. Därav det valet. Men Power är bara 5 km bort knappt, så känns som att man skulle tagit det valet istället… Och dessutom sparat fraktkostnaden (som jag istället hade bränt på en cheeseburgare eller nåt annat skit på donken för att fira min Switch 2, sittandes säkert med bilbälte bredvid mig. Som den idiot man är 🤣).

Permalänk
Medlem

Oh nej. Enligt instabox kommer paketet på måndag. Dock står det att datumet kan ändras när de har fått paketet från Webhallen. Hoppas verkligen det kommer imorgon.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis får ni som beställt från Sverige era konsoler imorgon. Jag har varit med ofta om att något som inte är skickat ändrar status vid 23 på kvällen och så dyker det ändå upp dagen efter.
Offtopic men här är ett exempel, beställde kontaktlinser igår.

• Uppdatering 22:00 - Försändelsen är på väg

• Nässjö Brevterminal 03:09

• Linköping 08:15

• Levererat 13:14

Vi som beställt från utlandet får inget annat att se det som en bonus ifall det dyker upp innan helgen. Ändå knappt 2000kr som vi sparat in på att vänta.

MEN jag hoppas verkligen att ni som beställt från Sverige men som INTE får den imorgon väljer att beställa utomlands och skickar tillbaka den ursprungliga. Hade aldrig accepterat det utan bara känt mig totalt blåst.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Mitt är skickat från NetOnNet fick jag meddelande om kl 12:09 idag! Dock med postnord så vi får väl se hur det går :,)

Edit
Står på postnord att leverans är beräknad till 6e.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Förhoppningsvis får ni som beställt från Sverige era konsoler imorgon. Jag har varit med ofta om att något som inte är skickat ändrar status vid 23 på kvällen och så dyker det ändå upp dagen efter.

Vi som beställt från utlandet får inget annat att se det som en bonus ifall det dyker upp innan helgen. Ändå knappt 2000kr som vi sparat in på att vänta.

MEN jag hoppas verkligen att ni som beställt från Sverige men som INTE får den imorgon väljer att beställa utomlands och skickar tillbaka den ursprungliga. Hade aldrig accepterat det utan bara känt mig totalt blåst.

lite så det känns atm och tiden tickar.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oh nej. Enligt instabox kommer paketet på måndag. Dock står det att datumet kan ändras när de har fått paketet från Webhallen. Hoppas verkligen det kommer imorgon.

Samma här! Står också måndag men att det kan ändras när dem mottagit paketet. Blir de fallet att de blir måndag så får Webhallen ta emot en retur och jag beger mig till Elgiganten imorgon

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem

@tyvar1:
Trevlig överraskning gratis uppgradering av No Man's Sky. Var imponerad av Switch versionen redan tidigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

@tyvar1:
Trevlig överraskning gratis uppgradering av No Man's Sky. Var imponerad av Switch versionen redan tidigare!

Ja, kommer nog hålla öga på det. På rea i eShop just nu dessutom, 219 kr.

Permalänk
Medlem

någon annan som sitter och väntar på att komplett ska skicka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Det där är ju rent bullshit, ärligt talat.

T.om Power skriver ut på sin hemsida att de skickar förbokningar dagen före release. MEN, ångrar bittert att jag beställde därifrån. Jag beställde 4:e april, men mitt har inte lämnat deras lager än! Det har kommit upp i PostNord-appen. Men bara en sån där automatisk notis, att de fått en order av Power. Lär ju gå iväg imorn… Ångrar också bittert att jag inte valde att hämta i butik 💀

Nä, man skulle bli bortskämd och ta paketskåp istället… Jag har ett PostNord-paketskåp 20 meter från min ytterdörr. Därav det valet. Men Power är bara 5 km bort knappt, så känns som att man skulle tagit det valet istället… Och dessutom sparat fraktkostnaden (som jag istället hade bränt på en cheeseburgare eller nåt annat skit på donken för att fira min Switch 2, sittandes säkert med bilbälte bredvid mig. Som den idiot man är 🤣).

Du kommer få den imorgon, alternativt kan du köpa en på Power. Sen lämna tillbaka den du får senare i så fall.

Permalänk
Medlem

Hej, fick precis ett meddelande från DHL Express där jag skulle välja när och var jag skall hämta ut ett paket från ”NOE SE”, misstänker att det är den efterlängtade konsolen från Nintendo (Irland) men vill bara kolla här först då jag får en del scam-mail. Någon som känner igen detta?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, fick precis ett meddelande från DHL Express där jag skulle välja när och var jag skall hämta ut ett paket från ”NOE SE”, misstänker att det är den efterlängtade konsolen från Nintendo (Irland) men vill bara kolla här först då jag får en del scam-mail. Någon som känner igen detta?

Har du inte fått mail from Nintendo med spårning som du kan kolla att nummer stämmer?

Permalänk
Medlem

Fick spårlänk nu och beställt från Nintendo Irland med eu kontakt.

Spårlänken är inne på Nintendo sidan där beställningen ligger.

Verkar skickas med Dhl och leverans i morgon.

Permalänk
Skrivet av Izak80:

NOE SE = Nintendo of Europe Sweden?

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsFrilansaren:

NOE SE = Nintendo of Europe Sweden?

Nästan, SE betyder att det är ett Europabolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har du inte fått mail from Nintendo med spårning som du kan kolla att nummer stämmer?

Nej, tyvärr har jag inte fått ett sådant e-mail, än. Däremot kan jag gå in på min Nintendo-sida och spåra paketet den vägen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Nej, tyvärr har jag inte fått ett sådant e-mail, än. Däremot kan jag gå in på min Nintendo-sida och spåra paketet den vägen.

Och själv har man istället fått mail med spårningsnummer, men ingen knapp på Nintendos hemsida. Så snurrigt detta! 😄