Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Förbokade och valde hämta i butik på Inet och enligt deras kundtjänst kommer de som beställt till butik kunna hämta imorgon när dom öppnar.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Efter lite googlande verkar det som att DHL Express inte överlämnas till postnord utan hanteras av DHL hela vägen. Tror t.o.m. att det är hemleverans om jag inte misstolkar.

Stämmer inte överallt. Jag har fått mina i PostNord-appen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Förbeställde på Elgiganten i april och det står "behandlas" pratade med kundtjänst precis och dom säger att inga förbeställningar skickas ut innan lanseringsdatumet, vad är det för mening att förbeställa när man kan hämta i butiken då

Permalänk

Det står Carrier: DHL Express men kollar man upp formatet på sändningsnumret så är det DHL Parcel 😅 troligtvis leverans 9-10 juni då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Fick nyss sms från Nintendo.de leverans på Måndag den 9e Juni. Så ingen leverans imorgon.

<Uppladdad bildlänk>

Har också DHL Express, längst ner i mailet står det dock 3-4 dagar.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Fått tisdag som leveransdatum då DHL inte kommer hit på måndagar. RIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Samma, valde DHL Service Point i hopp om att de droppar det på lördag.
Paketet skickas från Polen i mitt fall.

Var någonstans kunde du byta till Service Point? Följde spårningslänken till DHL, men står bara Estimated Time of Arrival 9 June 2025 - By End of Day

Permalänk
Medlem

Min Komplett order ändrades till skickad nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thinasy:

frågade support om det skickas idag och dem kunde inte ens vara mig lmao, vilket skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thinasy:

SAMMA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Yay, fått en länk via mail men inget på hemsidan.

Estimated out for delivery imorgon bitti.

Kan dock inte kägga till i dhl appen.

Lägg till i appen Aftership. Du får notis när de lyckas hämta info av DHL. Funkar märkligt nog ofta smidigare än DHLs egna app.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Edvin-89:

SMS? Och ser ut att skickas från Polen, skickar inte Nintendo från Tyskland?

Japp troligen för att de skickar de mesta från Europa från olika faciliteter. Då Sverige inte heller är ett av de länder som prioriteras för att få den på releasedagen så har vi ett annat land som de skickar iväg produkterna (Polen).

Permalänk
Medlem

Jag fick mail av postnord nu, det blir hemleverans imorgon mellan kl 17-22

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gedzi:

Förbeställde på Elgiganten i april och det står "behandlas" pratade med kundtjänst precis och dom säger att inga förbeställningar skickas ut innan lanseringsdatumet, vad är det för mening att förbeställa när man kan hämta i butiken då

Det där är något nytt har aldrig hört om det tidigare att de kan endast skicka det på releasedagen. Det motsäger som du säger att förbeställa överhuvudtaget. Tråkigt nog är Sverige inte prioriterat att få den på releasedagen heller via My Nintendo Store. Dessutom finns det events i Sverige som tex Webhallen som släpper sina förbokade ordrar vid Midnatt dock inga köp utan förbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Var någonstans kunde du byta till Service Point? Följde spårningslänken till DHL, men står bara Estimated Time of Arrival 9 June 2025 - By End of Day

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick sms av DHL med en länk för att spåra och välja leveransalternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag fick sms av DHL med en länk för att spåra och välja leveransalternativ.

Tack. Fick precis sms:et och kunde ändra till servicepoint då jag inte är hemma på måndag.

Permalänk
Medlem

Nån som varit i kontakt med Webhallen?

Jag orkar inte men är nyfiken.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Nån som varit i kontakt med Webhallen?

Jag orkar inte men är nyfiken.

Deras chat och telefon är stängd idag, så mer eller mindre omöjligt å få kontakt med dem utanför en butik

Permalänk
Medlem

Glöm det pojkar.

Dom har vaknat, ordern är skickad.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Min MKW Bundle från Komplett som fyller 2 månader är skickad nu. Postnord väntar på paket, men om det åker iväg idag så borde det komma till imorgon.

Inget på min irländska My Nintendo Store order som jag gjorde 8e April. Men fästmön har fått sin skickad från Tyskland som hon gjorde långt efter min.

Edit: precis efter jag skrivit fick jag skickat mail från My Nintendo Store

Permalänk

Min bundle från webhallen flyttades också över till Skickad, kl 13:38. Fick även in den i postnord-appen (Vi väntar på ditt paket). Bara hålla tummarna nu om snabb leverans

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr ut så att Täby (där jag bokade min) inte får några alls. Eller så har de varit sena att packa upp :]

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

Chattade med Amazon.fr. Konsolerna skickas ut imorgon. Blir fan lite sugen på Webhallens nattöppning men jag hatar Bergsala. Är ledig idag fram till söndag också 😭

Permalänk
Medlem

Från Spanska Nintendo butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex20hz:

<Uppladdad bildlänk>
Ser tyvärr ut så att Täby (där jag bokade min) inte får några alls. Eller så har de varit sena att packa upp :]

Lagerstatusen visade bara de som inte är beställda, så det löser sig nog

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sensei90:

Chattade med Amazon.fr. Konsolerna skickas ut imorgon. Blir fan lite sugen på Webhallens nattöppning men jag hatar Bergsala. Är ledig idag fram till söndag också 😭

tänk på pengarna du kan lägga på fler spel o annat gott istället

sen kanske inte patchen som "aktiverar" switch2 går live vid just midnatt. eller gör den det? som jag förstår är den typ brickad fram till att patchen kan laddas ner

Permalänk
Medlem

Min order på Komplett, som har tidigare beställningstid än andra i tråden som är skickade, står fortfarande som ”behandlas”. Enligt kundtjänst skickas det när det skickas och de verkar återigen strunta i turordningen.

Edit: den är nu skickad. jag får jobba på det här med tålamod

tålamod
Permalänk
Medlem

Nu fick jag bekräftelse att Nintendo Irland har skickat min Switch 2.
Spännande!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Sover Webhallen? Lite roligt att ni som beställt utomlands säkert får era snabbare

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk

Postnord har fått mitt paket från Webhallen nu, beräknad leveranstid är imorgon. Beställde 4/4 11:51.