ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC - White Edition

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC - White Edition

Hej!

Säljer ett stycke Asus 3090 Strix Gaming OC - i vitt utförande.

Inköpt 2020‑11‑02 från Inet, då ett svart kort, men detta stendog så jag fick ett nytt på garantin 2021-08-14. Detta var då korten var extremt svåra att få tag på, så Inet hade bara ett vitt som jag kunde få byta till rakt av (alternativet var att vänta X månader så då valde jag såklart det vita kortet).

Kvitto på originalköpet finns. Däremot kanske inte på bytet, men det går att få fram via screenshot från Inets system. Om köparen nu tycker att kvittot är relevant såhär långt efter. Originalkartong ingår, samt lite lull-lull i form av en nyckelring och kardborrband för kabeldragning.

Så till kortet - det har presterat klockrent sedan bytet (jag bytte även nätagg innan bara för att vara helt säker på att det inte var några konstigheter med det). Jag har aldrig överklockat, utan snarare kört med power limit 90%. Så det kanske ger någon indikation om att det bör vara minimalt slitage.

I övrigt säljs det i befintligt skick. Kan inte ge några garantier på prestanda eller något övrigt, men jag har varit mycket nöjd. Visst coil whine hörs, men enligt mig inget extremt. Även en lite vibrerande fläkt (har för mig det är mittenfläkten) runt 60% max rpm, vilket jag löst genom att bara hoppa direkt från 55 till 65%. Båda dessa saker är ganska standard för dessa kort. Inga konstigheter skulle jag säga, men då har jag nämnt det som jag känner till.

Säljes till högstbjudande, men jag värderar även att jag får bra vibbar av köparen - enkelhet, kommunikation, snabb affär, tidigare omdömen/aktivitet på forumet.

Frågor? Bara att säga till!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 000 kr Hämtar :)
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

6000kr hämtar

Permalänk
Nytt bud: 6 000 kr Kan hämta!
Permalänk
Nytt bud: 6 990 kr Hej! Sen mitt gamla kort brann upp har min dator stått tyst och ensam. Köper gärna detta! //arvid
Permalänk
Nytt bud: 7 000 kr Kan komma och hämta när det passar dig.
Permalänk
Medlem

Såld, hämtad och inga konstigheter. Stänger annonsen.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad