Eftersöker rekommendationer på webbhotelltjänst

Permalänk

Eftersöker rekommendationer på webbhotelltjänst

Hej,

Jag ska sätta upp en hemsida, och behöver en .se domän och en webshop. Tänkte anpassa någon template. Jag minns att jag använt Loopia för längesedan, såg att dom erbjuder en .se domän och 150gb webhotel för 39:-/mån första året. Jag kan inte se någon bindningstid utöver det. Skulle gärna ta lite input på vad som är det bästa valet.

Permalänk
Medlem

Wix är riktigt enkelt och är lätt att göra snyggt

https://sv.wix.com/ecommerce/starta-webshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinJacobsson:

Hej,

Jag ska sätta upp en hemsida, och behöver en .se domän och en webshop. Tänkte anpassa någon template. Jag minns att jag använt Loopia för längesedan, såg att dom erbjuder en .se domän och 150gb webhotel för 39:-/mån första året. Jag kan inte se någon bindningstid utöver det. Skulle gärna ta lite input på vad som är det bästa valet.

39kr första året, därefter 239kr/år och sedan årsavgiften för domänen utöver det, se-domäner kostar 259kr/år. Vipps så blir det 498kr/år.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

39kr första året, därefter 239kr/år och sedan årsavgiften för domänen utöver det, se-domäner kostar 259kr/år. Vipps så blir det 498kr/år.

Jag antar att dom räknar med att man kör vidare efter introduktion/etablering trots ett förhöjt pris. Tar gärna emot tips på andra alternativ, om Loopia inte är det bästa/billigaste alternativet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Innan det går att ge ett mer relevant svar så behöver du tillhandahålla lite mer information.

Vad har du för kompetens? Suttit exempelvis med Wordpress tidigare och kört woocommerce? Eller har du inte några som helst förkunskaper utan vill ha så enkelt som möjligt?

Om du inte redan gjort det så är det bra om du kan lista vilken funktionalitet som är ett måste att ha och vilka funktioner som vore najs. Så det finns något konkret att utgå ifrån.

Ska du ha 1 produkt, 1000 produkter? Vilka betalsätt vill du erbjuda? Ska du ha kunder inom endast Sverige eller hela världen? Är det fysiska eller digitala produkter du ska sälja? Vid fysiska produkter, vad vill du ha för fraktalternativ? Är design viktigt för dig så du vill ha fria händer eller är det OK att du har vissa begräsningar i vad du kan skapa? Är det någon bisyssla där du beräknar låg försäljning så det du är ute efter är så billigt som möjligt? eller är det tänkt att drivas som företag där du går all-in och du har en budget att lägga på skapa webbutiken?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White