Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockzzorr:

Riktigt bra mus, men var redo på att scrollhjulet kommer att börja krångla. Redan efter några månaders användning så började min att scrolla åt fel håll lite då och då, gjorde rent och allt var frid och fröjd i någon vecka sen kom det tillbaka. Läst om alla möjliga lösningar på problemet och provat samtliga, de fungerar i någon vecka sen är problemet tillbaka igen. Har även fler vänner och bekanta med samma bekymmer.

Tråkigt med en så pass bra datormus i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TbeL:

Riktigt bra mus, men var redo på att scrollhjulet kommer att börja krångla. Redan efter några månaders användning så började min att scrolla åt fel håll lite då och då, gjorde rent och allt var frid och fröjd i någon vecka sen kom det tillbaka. Läst om alla möjliga lösningar på problemet och provat samtliga, de fungerar i någon vecka sen är problemet tillbaka igen. Har även fler vänner och bekanta med samma bekymmer.

Tråkigt med en så pass bra datormus i övrigt.

Kanske går att få en ny från Logitech? Eller kontakta butiken antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Produkt: Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING 16GB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/387900-Gigabyte-Radeon-R...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15076173
Pris: 7567kr

Ej i lager men passa på att boka vid behov Första 9070 XT under "MSRP" ?

Hmm, vem vet när man kommer få det eller om det t.o.m annulleras senare. Klart billigaste (ej felaktiga) jag sett hittills, verkar dock ha varit så i två veckor?

Vill också bara tillägga att det ej är "under MSRP" med dagens växlingkurs och Gigabyte Gaming verkar vara den sämsta modellen/kylaren för 9070xt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kanske går att få en ny från Logitech? Eller kontakta butiken antar jag.

Sånt täcks av garanti såklart men problemet är att Komplett inte har fysisk butik och då måste man skicka den till dem innan de skickar en ny.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Hade nog inte kallat Anycubic "rea", De går att få rätt ofta för 399 usd på ebay och på deras hemsida. Jag köpte min hos 3DJake med AMS för ung 4300kr två månader sen

<Uppladdad bildlänk>

Har aldrig sett den billigare och då prenumererar jag på deras utskick samt har kollat in den på hemsidan då och då. Typiskt att man missat det - hur har du fått nys om priset när det varit så lågt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

Har aldrig sett den billigare och då prenumererar jag på deras utskick samt har kollat in den på hemsidan då och då. Typiskt att man missat det - hur har du fått nys om priset när det varit så lågt?

Jag undrar med
Nu vet vi alla att prisjakt inte är vad det varit förr i tiden... men i prishistoriken där som verkar indexera priser från 3DJake har den aldrig varit under 6k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Jag undrar med
Nu vet vi alla att prisjakt inte är vad det varit förr i tiden... men i prishistoriken där som verkar indexera priser från 3DJake har den aldrig varit under 6k.

Det kan ju ha varit "kampanjkod" eller "medlemspris", det är väl så många undviker att behöva skylta med ett "lägsta pris senaste 30 dagarna" som är lägre än nuvarande "kampanjpris".

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så var det att de drog bort 2000 ish kronor automatiskt i kassan eller så va de Anycubic kampanjkod de hade

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Då jag inte kan verifiera detta fungerar för alla så postar jag det här.
Elgiganten ger 10% på ett köp Max 3000kr rabatt om man använder koden MEMBER25JULY.<Uppladdad bildlänk>
Eller 9800x3d för 4.9k

"Vi vill fira dig och tacka för att du är en värdefull del av vår kundklubb. Som ett litet tecken på vår uppskattning har vi en exklusiv gåva till dig:

🎁 10 % rabatt på ditt nästa köp!*

Använd koden MEMBER25JULY i kassan för att ta del av din gåva.

🔹 Gäller i 14 dagar

🔹 Kan endast användas online på elgiganten.se

🔹Du behöver vara inloggad på ditt konto för att kunna använda koden.

Missade denna förra månaden, men MEMBER25AUG fungerade för mig när jag beställde tidigare i veckan. Så jag antar att koden uppdateras för varje månad, åtminstone under en tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Om jag minns rätt så var det att de drog bort 2000 ish kronor automatiskt i kassan eller så va de Anycubic kampanjkod de hade

Har som sagt prenumererat och kollat hemsidan då och då - aldrig sett den rabatten. Synd att man missat den. Jag tänker ändå därför att det fortfarande kan räknas som ”rea” och fynd då Svenska återförsäljare ligger över 6000 kr konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Det kan ju ha varit "kampanjkod" eller "medlemspris", det är väl så många undviker att behöva skylta med ett "lägsta pris senaste 30 dagarna" som är lägre än nuvarande "kampanjpris".

Jo klart det var kampanjkod eller tillfälligt pris men jag har aldrig sett den höga summan som rabatt - det är ju en skillnad på över 2000 kr. Det har i så fall varit för den skrivare som är icke-kombo versionen utan hållare och avfuktare för filamentet, den ligger mer ofta runt den prisbilden med eller utan kampanjkod.

Lade till mer info samt rättade felskrivning.
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Produkt: Fello trippel surf
Länk: https://www.fello.se/
Kategori: Mobilabonnemang
Pris:
30gb : 180kr
60gb : 210kr
120gb : 290kr

Vet inte om det passar in här men trippel surf på några abonnemang gäller bara om man tecknar eller ändra till det mellan 25-28 Juli, men sen behåller man det så länge man är kund. Även halva priset i en månad som ny kund.

Min far lyckades för första gången använda hela surfpotten och bad om hjälp igår. Fello dubbel till trippel för 5kr mer och 5 minuter efter har han 33% surfpott kvar. Tack! 😆

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Sånt täcks av garanti såklart men problemet är att Komplett inte har fysisk butik och då måste man skicka den till dem innan de skickar en ny.

Det är många som inte har tillgång till en fysisk butik för byten. Jag bor minst en timmes resa bort från närmsta datorbutik (Webbis, Komplett, Inet.)
Inte värt besväret för mig att ta mig in till en, så jag skickar hellre, även om det tar längre tid. Alla har väl minst en backup-mus nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Min far lyckades för första gången använda hela surfpotten och bad om hjälp igår. Fello dubbel till trippel för 5kr mer och 5 minuter efter har han 33% surfpott kvar. Tack! 😆

är din far en ny kund?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

60gig kostar 230kr för mig.
Fel hos mig eller har dom ändrat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Samma hos mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Skrivet av m4gnify:

Samma hos mig iaf

Förmodligen senior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Förmodligen senior.

Jaha okej.
Bytte nu iallafall från 42gig 195kr till 60gig 230kr.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset på Fello. Jag bytte ner mig från 32GB/215kr(dubbel surf 16GB) till 30GB/180kr. (trippel surf 10GB) Har aldrig varit nära att slå i surftaket innan så jag klarar mig med 2GB mindre i månaden och sparar 420kr om året på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Produkt: Samsung Flip/Fold, Watch, Tablet, Laptop
https://www.samsung.com/se/

Koderna gäller tills imorgon

"Köp nya Galaxy Galaxy Z Fold7 eller Z Flip7 och få slimmade Galaxy Watch8 40 mm Graphite utan extra kostnad (värde ca 4 290 kr)*.
Lägg till koden i kassan:
WATCH8 "

"Koden nedan ger dig Galaxy Watch8 Classic 46 mm Black utan extra kostnad (värde ca 5 890 kr) när du köper Galaxy Z Fold7 eller Z Flip7*.
WATCH8CLASSIC "

"40% på Galaxy Watch8 Classic
Din eleganta hälsocoach.
Just nu fr. 3 468 kr
(tidigare fr. 5 780)*.
CLASSICBESPOKE40 "

"40% på Galaxy Ring
Ditt välbefinnande runt fingret.
Just nu: 3 294 kr
(tidigare 5 490 kr)*.
UNEXPECTED "

"40% på utvalda Galaxy Book5
Kraftfull och mångsidig med en slimmad design.
Just nu fr. 6 894 kr
(tidigare fr. 11 490 kr)*.
UNEXPECTED "

"49% på Galaxy Tab S10 Ultra
Boosta din produktivitet och kreativitet.
Just nu fr. 8 665 kr
(tidigare fr. 16 990 kr)*.
UNEXPECTED "

I början av mailet står det: "Scrolla ner och ta del av showens erbjudanden – endast giltiga t.o.m. torsdag 24 juli!"

I slutet av mailet står det: Kampanjen gäller t.o.m. 2025.06.26 eller så långt lagret räcker på samsung.se. Gäller på utvalda produkter. Kan ej kombineras med andra rabattkoder "

Tack för tips och Koderna verkar fungera fortfarande. Beställde precis en watch 8 classic för 3 534 :-

Permalänk
Skrivet av edson:

Produkt: Apple MacBook Air - 13.6" | M4 | 16GB | 256GB | Flera olika färger
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...
Kategori: Laptop
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14500056
Pris: 11890kr

För er som missade Prime-dealen så kör Elgiganten samma pris på Macbook Air M4 basmodellen.
Även rabatt på 15".

Edit: NetOnNet och Webhallen har nu sänkt till 11490kr!
(All-time low)

NetOnNet kör även 1500 kr extra vid inbyte av en gammal Macbook. Om som jag har en M1 med 16 gb och byter in, så betalar jag bara 7000 kr för m4an. Börjar rycka i köp-nerven nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundgrensskåne:

NetOnNet kör även 1500 kr extra vid inbyte av en gammal Macbook. Om som jag har en M1 med 16 gb och byter in, så betalar jag bara 7000 kr för m4an. Börjar rycka i köp-nerven nu...

Otvivelaktigt det bästa du kan få i den kategorin för den prisbilden. Hade för lite long term safety rekommenderat 512 GB som går lös för 14 490 kr hos en del återförsäljare. Ruggigt bra pris för en dator som är best-in-class och kommer hålla väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Nån annan som tycker att det vore bra om de "fynd" som är returexemplar eller "outlet" med endast enstaka exemplar hade en egen tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Nån annan som tycker att det vore bra om de "fynd" som är returexemplar eller "outlet" med endast enstaka exemplar hade en egen tråd?

"Övriga fynd"-tråden?

Vad skiljer annars ett övrigt fynd från ett dagens fynd? (slänger jag ut som en allmän fråga snarare än som svar)
(icke-datorrelaterat, så slipper nån svara)

tillägg
Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Denna diskussionen har redan tagits typ 50 gånger. Svaret är nej.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Skrivet av mrTLU:

"Övriga fynd"-tråden?

Vad skiljer annars ett övrigt fynd från ett dagens fynd? (slänger jag ut som en allmän fråga snarare än som svar)
(icke-datorrelaterat, så slipper nån svara)

I en perfekt värld skulle jag vilja ha fynden ännu mer uppdelade i olika kategorier.

Något i stil med:

• Dagens fynd - Datorkomponenter (chassin, nätaggregat, moderkort, minnen, processorer osv)

• Dagens fynd - Hemelektronik (tv, hemmabio, smarta hem, belysning osv)

• Dagens fynd - Fordon (bilar, motorcyklar, sparkcyklar, cyklar osv)

• Dagens fynd - Bygg (verktyg, material osv)

• Dagens fynd - Returexemplar

• Och så vidare

Då skulle man bara kunna följa de kategorier man själv är intresserad av, men jag förstår om det inte är möjligt pga för mycket jobb med moderering av sånt som hamnar i fel kategori...

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Om jag ser ett fyndtips jag inte är intresserad av brukar jag gå vidare. Det tar inte så mycket av min uppmärksamhet. Om man delar in det i massa olika trådar och krångliga regler riskerar man att ingen kommer orka/våga posta sina tips längre.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Om jag ser ett fyndtips jag inte är intresserad av brukar jag gå vidare. Det tar inte så mycket av min uppmärksamhet. Om man delar in det i massa olika trådar och krångliga regler riskerar man att ingen kommer orka/våga posta sina tips längre.

Kan bara hålla med. Sen hittar man mycket i flödet som man inte trodde man "behövde", men som man ändå impulsköper när ett bra tips kommer upp. Tex köpte jag ett borrset med tillhörande bits härom veckan. Inte för att jag igentligen behövde det (😁), men jag hade troligen aldrig sett det ifall detta funnits i en specifik tråd om verktyg då jag redan har ett helt hus fullt med diverse verktyg redan.
If it aint broke; why fix it? 😉

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Google Pixel 9 Pro 5G smartphone 16/256GB (obsidian)
Nyskick - originalförpackning saknas

Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/google-pixel-9-pro-5...
(Finns i Elgiganten Trollhättan men kan skickas)

Pris: 5.694 kr eller med rabattkoden: 5.125 kr

Tack för tipset, hjälpte brorsan fixa ny telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Två fynd jag tycker verkar bra kommer här. Använd kod MEMBER25AUG för 10% rabatt.

Hade nog köpt Pixel 9 Pron själv om det inte vore för att den har rapporterade problem med användning tillsammans med Cardo BT system och inte har världens bästa GPS men för den som inte behöver det är det nog ett bra köp. Kompisen är nöjd med sin Pixel 9 Pro i vilket fall!

Google Pixel 9 Pro 5G smartphone 16/256GB (obsidian)
Nyskick - originalförpackning saknas

Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/google-pixel-9-pro-5...
(Finns i Elgiganten Trollhättan men kan skickas)

Pris: 5.694 kr eller med rabattkoden: 5.125 kr

Nästa fynd är en laptop som jag inte har så bra koll på överlag men priset verkar bra för det man får?

Lenovo IdeaPad Slim 5x Snap-8C/16/512/OLED 14" Copilot+ PC
Nyskick - i originalförpackning

Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-...
(Finns i Elgiganten Svågertorp men kan skickas)

Pris: 4.189 kr eller med rabattkoden: 3.770 kr

(Finns även en likadan fast bra skick - mindre spår av användning som kostar under 3.300 kr med rabattkod)

Länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/lenovo-ideapad-slim-...

Får inte koden att fungera.
Gäller det enbart vissa produkter?
Testade på en tv och får ingen rabatt på den.

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...