Hjälp med att bränna en CD

Permalänk

Hjälp med att bränna en CD

Tjenis! Jag är i behov av att bränna en CD-skiva till min bil, jag köpte en ny (för mig) nyligen som inte har någon AUX eller Bluetooth och att köra bil utan att lyssna på musik är helt otänkbart för mig x)
Googlade runt lite och såg att man kunde löda dit en aux-kabel till cd spelaren och "lura" den att den spelar en cd men ljudet kommer egentligen från telefonen.
Detta är nu gjort men jag skulle behöva en cd-skiva som är bränd med låtar utan ljud. Filer till detta finns online och jag betalar gärna en slant för att någon ska bränna det åt mig och betalar självklart porto också.
Skulle vara evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Går det inte bara med usb c till AUX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Han skrev att den inte har AUX...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Xophile:

CD-spelaren i bilen spelar bara musik om en CD är isatt i den och det är då ljudet kommer från telefonen. Så det fungerar just nu genom att ha en random skiva i den men så fort jag kopplar ur telefonen eller sluta spela musik med den så kommer skivans originalljud ut genom högtalarna, det är det jag vill undvika genom att ha en "tom" skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Han skrev att den inte har AUX...

Yes, och han skrev även detta:
Googlade runt lite och såg att man kunde löda dit en aux-kabel till cd spelaren och "lura" den att den spelar en cd men ljudet kommer egentligen från telefonen.

Permalänk
Medlem

Var bor du?

Permalänk
Skrivet av dave:

Var bor du?

Norrköping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Yes, och han skrev även detta:

Se hans inlägg ovanför ditt
(Om det hade gått rakt av hade han väl förhoppningsvis inte frågat om en tomskiva?)

Ber om ursäkt om jag inte tillför speciellt mycket till tråden. Jag släpper den...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Alternativ lösning är väl något sånt här annars?
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/til...

Permalänk
Skrivet av Dax123:

Alternativ lösning är väl något sånt här annars?
https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/til...

Absolut, det hade fungerat. Jag har dock förutfattade meningar om att dom kan va lite sprakiga och låta lite trist. Vill ha så bra ljud som möjligt och tyckte det va kul att plocka isär och få löda lite 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComfyFork:

Tjenis! Jag är i behov av att bränna en CD-skiva till min bil, jag köpte en ny (för mig) nyligen som inte har någon AUX eller Bluetooth och att köra bil utan att lyssna på musik är helt otänkbart för mig x)
Detta är nu gjort men jag skulle behöva en cd-skiva som är bränd med låtar utan ljud. Filer till detta finns online och jag betalar gärna en slant för att någon ska bränna det åt mig och betalar självklart porto också.
Skulle vara evigt tacksam!

https://www.foobar2000.org/

Det är grymt enkelt att bränna audio cd's med foobar. Skapa en playlist markera och högerklicka sen convert > Write Audio CD. Klarar de flesta format och det går att lägga till videofiler och det fixar det med.

Permalänk
Skrivet av suhrim:

https://www.foobar2000.org/

Det är grymt enkelt att bränna audio cd's med foobar. Skapa en playlist markera och högerklicka sen convert > Write Audio CD. Klarar de flesta format och det går att lägga till videofiler och det fixar det med.

Problemet är att jag inte har en brännare =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComfyFork:

Problemet är att jag inte har en brännare =(

Jaha det va ju en annan sak, tror jag har en SATA brännare som bara ligger och skräpar men jag får testa den, finns på inet från 299 annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComfyFork:

Norrköping.

Känns som någon närmare lär kunna lösa det men annars får du gärna skicka en tom skiva osv så kan jag lösa asap

Permalänk
Skrivet av suhrim:

Jaha det va ju en annan sak, tror jag har en SATA brännare som bara ligger och skräpar men jag får testa den, finns på inet från 299 annars.

Såg det! Men känns lite ovärt att köpa bara för att bränna en cd, har svårt att se att jag skulle använda den något mer

Permalänk
Skrivet av dave:

Känns som någon närmare lär kunna lösa det men annars får du gärna skicka en tom skiva osv så kan jag lösa asap

Schysst! Väntar någon dag så kan vi se

Permalänk
Medlem

Om du inte har superbråttom så kan jag nog (är 99% säker på att jag fortfarande har en låda med tomma cd-skivor i vindsförrådet) fixa en sådan skiva ikväll och posta på onsdag.

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Om du inte har superbråttom så kan jag nog (är 99% säker på att jag fortfarande har en låda med tomma cd-skivor i vindsförrådet) fixa en sådan skiva ikväll och posta på onsdag.

Det hade varit superschysst! Jag kan pma vart du kan hitta filerna!

Permalänk
Medlem

Om PeCe, mot all förmodan, inte kan hjälpa dig kan jag göra det. Har såväl brännare som skivor.

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Om PeCe, mot all förmodan, inte kan hjälpa dig kan jag göra det. Har såväl brännare som skivor.

Schysst! Hojtar om det inte skulle lösa sig

Permalänk
Medlem

Jag har skivor framför mig och kan också bränna en blank skiva med 50-talet låtar av absolut tystnad. 😁

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av ComfyFork:

Det hade varit superschysst! Jag kan pma vart du kan hitta filerna!

behöver troligen inte hitta några filer på internet för det.

troligen är det bara inspelade ljudfiler utan någon ljuddata i sig eller på sin höjd med ett extremt lågt bakgrundsbrus på typ -60+db.

bägge går att tillverka i vilken valfri mjukvara för ljudinspelning t.ex audacity genom att bara spela in några minuter från en okopplad micingång och sen fylla hela cd´ns lagringsutrymme med den filen flera gånger till skivan är full.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

behöver troligen inte hitta några filer på internet för det.

troligen är det bara inspelade ljudfiler utan någon ljuddata i sig eller på sin höjd med ett extremt lågt bakgrundsbrus på typ -60+db.

bägge går att tillverka i vilken valfri mjukvara för ljudinspelning t.ex audacity genom att bara spela in några minuter från en okopplad micingång och sen fylla hela cd´ns lagringsutrymme med den filen flera gånger till skivan är full.

Enklare än så i Audacity. Välj att skapa ett nytt projekt. Välj sedan Generate->Silence, och skriv in önskad längd. Gå sedan till File->Export Audio och välj filformat. Klart.

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Enklare än så i Audacity. Välj att skapa ett nytt projekt. Välj sedan Generate->Silence, och skriv in önskad längd. Gå sedan till File->Export Audio och välj filformat. Klart.

ok ingen funktion jag någonsin behövt så hade ingen aning om at funktionen fanns men det går ju göra så också då.

bara å generera en ~70min lång ljudfil då och bränna en skiva med som en cd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows