Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Zelda - husets buse 😁❤️

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Beklagar! Alltid hemskt när de går för tidigt, och speciellt för de andra djuren runtom. Jag hoppas att det var fem fina år tillsammans. <3

Tack. Det blev dock bara två år. Keso var inte första katten i Askas liv. Katten Lakrits fick också lämna för tidigt efter ett kattslagsmål som orsakade en infektion som vi aldrig fick rätt antibiotika för i rätt tid. När det väl hittades rätt antibiotika var infektionen spridd så pass att operation var nödvändig. Ett öga och ett öra var tvunget att tas bort i hopp om att utrota infektionen. Vi gavs en 30% chans att det skulle fungera och att han skulle överleva. Men vi hade redan maxat vår djurförsäkring och detta skulle kosta 40 000 ur egen ficka.
Hade dom sagt att det var 100% att han skulle överleva. Då hade vi gjort det...
Saknar honom än idag. Baksidan med att ha djur.

Sista bilden på en frisk soldyrkande Lakrits 2017, en månad senare åt han sin sista måltid och fick sen somna in hos veterinären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Mamman var en maine coon i alla fall hon träffade jag vid upphämtning. Maine coon kan även ha halvlång pälls vilket fortfarande skulle kunna växa in, men de kommer inte få lång pälls.

Gammalt inlägg men jag kommenterar det ändå.
En seriös och godkänd raskattuppfödare skulle inte blanda olika raser bara för att.
Är nyfiken på hur hon/han resonerade kring detta med att blanda raser - var det för att kanske tjäna en extra slant. För blandar du t ex en MC och en ragdoll får du en huskatt. Det är nämligen strängt reglerat hur en avel ska bedrivas. Huskatter kan också ha lång päls så det är ju inte ens säkert att mamman till din kisse verkligen var en MC. Har mamman ett släktträd? Är uppfödaren med i Sverak?
Eller hade hon kanske 25% MC i sig? Jag skulle faktiskt gissa på att mamman helt enkelt är en långhårig hus/bondkatt.

Inget ont om huskatter - jag har själv haft en och de är fina på alla möjliga vis men man ska inte lura sig själv och tro att man får en raskatt för att föräldrarna har si eller så många procent MC eller Ragdoll osv. Oseriösa uppfödare finns det tyvärr väldigt gott om och det är därför vi ser en okontrollerad avel, där uppfödaren lockar köpare genom att använda osanningar (t ex mamman är ragdoll, pappan MC) i annonserna och som i slutändan leder till väldigt många hemlösa katter och överbefolkade katthem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Gammalt inlägg men jag kommenterar det ändå.
En seriös och godkänd raskattuppfödare skulle inte blanda olika raser bara för att.
Är nyfiken på hur hon/han resonerade kring detta med att blanda raser - var det för att kanske tjäna en extra slant. För blandar du t ex en MC och en ragdoll får du en huskatt. Det är nämligen strängt reglerat hur en avel ska bedrivas. Huskatter kan också ha lång päls så det är ju inte ens säkert att mamman till din kisse verkligen var en MC. Har mamman ett släktträd? Är uppfödaren med i Sverak?
Eller hade hon kanske 25% MC i sig? Jag skulle faktiskt gissa på att mamman helt enkelt är en långhårig hus/bondkatt.

Inget ont om huskatter - jag har själv haft en och de är fina på alla möjliga vis men man ska inte lura sig själv och tro att man får en raskatt för att föräldrarna har si eller så många procent MC eller Ragdoll osv. Oseriösa uppfödare finns det tyvärr väldigt gott om och det är därför vi ser en okontrollerad avel, där uppfödaren lockar köpare genom att använda osanningar (t ex mamman är ragdoll, pappan MC) i annonserna och som i slutändan leder till väldigt många hemlösa katter och överbefolkade katthem.

Haha, ja det förstår jag. Han som sålde katterna var i 20 års åldern, om ens det, och hade släpt ut sin löpande katt då de bodde en bit utanför närmsta stad. Nu får jag väl erkänna att jag inte har koll på raskattsavel, utan går endast på utseende när jag pratar kattraser, och betalade inte maine coon priser för dom.
Mina katter har alltid steriliserats och är familj för livet.

Permalänk
Medlem

möt Mirah och Nami

Visa signatur

The game is done when the game is done!

Permalänk
Medlem

Satan med tjejbesök "jag är tjockisen till vänster"

Permalänk
Medlem

Work in Progress.
Satt upp beståstommar som trappa till översta hyllan

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Möt Abby, en av tre som vi matar och sköter veterinärbesök samt är dörrvakter åt (äger katt gör man inte). Som styrman är hon mest i vägen men hon har 'mördarvantar' så jag flyttar inte på henne.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Vilka fina kissar

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS Dual GeForce RTX 4060 V2 OC / Skärm #1 MSI G2712F + Skärm #2 Asus VG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lith:

<Uppladdad bildlänk>

Fina Alfons som älskade att ligga i ett knä, spelade ingen roll om det var matte, husses eller en total främling. Han var kompis med alla varelser även om han tyckte att igelkottar var lite läskiga.

Tyvärr är han nu i katthimlen och står förmodligen och lapar i sig fil i filfloden ❤️

Vad söt! Må han ha det så bra i katthimlen!

Permalänk
Hedersmedlem

Krama om era katter lite extra för mig är ni snälla.

Vår lilla surtant Sasha fick somna in igår efter att hon plötsligt drabbades av krampanfall. Hon började bli gammal då hon var 13 men trodde att vi skulle få ett par år till med henne då hon alltid varit frisk. Det här kom som en blixt från klar himmel.

Vila i frid Sasha 🤍

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Så har man varit kattvakt igen. Dessa helger är guld värda. Galet att den så liten fyrbenting kan ge så mycket kärlek. Dock har jag en fråga som jag tänkt på ett ta. Varför ska kattmaten (blöta) lukta så starkt? Får ju öppna ett fönster för att kunna vara i samma rum eller som nu äta frukost på balkongen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Så har man varit kattvakt igen. Dessa helger är guld värda. Galet att den så liten fyrbenting kan ge så mycket kärlek. Dock har jag en fråga som jag tänkt på ett ta. Varför ska kattmaten (blöta) lukta så starkt? Får ju öppna ett fönster för att kunna vara i samma rum eller som nu äta frukost på balkongen

<Uppladdad bildlänk>

Vissa luktar mer än andra.
Upplever att Purina och Mjau inte luktar speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax123:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Gahhh dom blå ögonen är ju helt otroliga.

Vill gilla vart enda inlägg i hela tråden. Otroligt fina allihop... men dom blå ögonen alltså

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Igår kväll kom det kattungar 🥰

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Igår kväll kom det kattungar 🥰<Uppladdad bildlänk>

Vilka raringar! Berätta gärna vad du döper de till!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Om kattmat: Mest torrfoder till min katt. Till steriliserad och till för gammal katt för att undvika njurskada. (2 tidigare dött av njurproblem). Sedan beställer jag nöt hjärta från en butik. Den delar jag upp i portionsbitar och fryser in. En bit om dagen brukar det bli. Fåglar och råttor blir det också. Problem är att när hon fångat något så måste hon skryta så man vaknar på natten. Vi har ju kattlucka och allt hon fångar kommer hon in med.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Jubas sex katter?! Fasen vad lyxigt! 😻
I går var förresten internationella kattdagen. Fast enligt mig så borde alla dagar vara internationella kattdagen.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Rolf är söt när han sover. Övrig tid går han under smeknamnet Spicy Cat.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

<Uppladdad bildlänk>

Rolf är söt när han sover. Övrig tid går han under smeknamnet Spicy Cat.

Säga vad man vill men när de sover då är de söta

Visa signatur