Slaget: SweClockers mot FZ i Battlefield 6 – anmäl dig nu!

Permalänk
Melding Plague

Slaget: SweClockers mot FZ i Battlefield 6 – anmäl dig nu!

Nu börjar rekryteringen till höstens stora batalj. Har du det som krävs?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh vilket kul initiativ💪😀👍

Permalänk
Medlem

Har du det som krävs?
Nope, har inte köpt spelet.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk

Man måste beundra de nya kreativa knepen för att komma innanför skinnet (på plånboken) på oss. Den blåa sponsor-bannern var ej lveraskande.
Kul initiativ i det stora hela... dock är ett test av öppen beta eller än bättre en "färdig" produkt först innan man vågar hoppa jämnfota in i elden. Förväntningar är låga och pessimistiska 🤷🏼

Permalänk
Medlem

Åh, kul initiativ ändå, hoppas spelet ändå blir vettigt…
*Ser blåa bannern*

Jag har inte glömt och det krävs mer än så, förbokningar kan ni glömma…

Edit*

Känns ändå som att de tryck på rejält med marknadsföringen, hoppas de lämnat lite budget kvar till själva spelet

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ser onekligen bra ut. Får hoppas de låter resecenter spela och släppa recensionen vid release så man får lite uppfattning om spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Ser onekligen bra ut. Får hoppas de låter resecenter spela och släppa recensionen vid release så man får lite uppfattning om spelet.

Nää Dom som recensterar är ju såna som ät totalbinda på uppenbara fel i spelet och jag kan gissa att en del har inte koll på BF2 fört och främst. Därför skal man ta alla dessa recensioner" med ett rejält hangarfartyg fyllt med salt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nu börjar rekryteringen till höstens stora batalj. Har du det som krävs?

Läs hela artikeln här

Kommer inte köpa det här spelet förns jag sett någon "äkta" gamer gå runt i spelet och minst nån större uppdatering med tanke på vad som hänt efter alla spelsläpp nuförtiden.

Det måste vara lite som BF2 men kan vara lite acceptabeltmed en skvätt BF3-BF4 ean där.

(Råkade spela lite under den tiden, har över 10.000 timmar på Battelfieldspelen enbart).

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Ansökte. Har visserligen bara 315 timmar i senaste BF 2042 men har tusentals timmar i andra FPS shooters som Overwatch, CS och PUBG.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kul! Måste säga att BF6 ser lovande ut.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Vill ni ha en expert som är duktig på att agera måltavla så finns jag här, skickat in formulär

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Okej, credz till EA att sponsra ett sånt här event ändå!

Röven full hela hösten, annars hade det här varit skoj att vara med på.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kul grej och spelet ser faktiskt lovande ut, men får hoppas att man vinner en nyckel på utlottningen, vet inte plånboken tillåter att jag lägger 800kr på ett spel den här månaden.

När det kommer till "reklamen" i det hela så tycker jag sån här marknadsförning är okej. Bra mycket bättre än sponsrade artiklar och recensioner.

edit: fick för mig att "Slaget" var den här månaden och inte i oktober.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Vågat datum med tanke på hur det sett ut efter de senaste 2 BF-släppen. Ni arrangerar ett evenemang direkt alltså? Ingen rädsla för servercrasher?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Kul grej och spelet ser faktiskt lovande ut, men får hoppas att man vinner en nyckel på utlottningen, vet inte plånboken tillåter att jag lägger 800kr på ett spel den här månaden.

När det kommer till "reklamen" i det hela så tycker jag sån här marknadsförning är okej. Bra mycket bättre än sponsrade artiklar och recensioner.

Är ju bara augusti nu. Köp de nästa eller nästnästa..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Är ju bara augusti nu. Köp de nästa eller nästnästa..

Haha, av nån anledning läste jag augusti istället för oktober, trodde SweC mot FZ grejen var den här månaden i en beta-version av spelet.

Aja, man kan ju hoppas på att man vinner en nyckel ändå

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Man måste beundra de nya kreativa knepen för att komma innanför skinnet (på plånboken) på oss. Den blåa sponsor-bannern var ej lveraskande.
Kul initiativ i det stora hela... dock är ett test av öppen beta eller än bättre en "färdig" produkt först innan man vågar hoppa jämnfota in i elden. Förväntningar är låga och pessimistiska 🤷🏼

Jo samtidigt ger det lite flashbacks till stora dagar på både FZ och SweC när an kunde arrangera ihop och spela tillsmamans.
Minns när man kunde spela med spelclockers. Sen skapade jag och en till en BF1942 "klan" på FZ efter att först arrangera "play together" på forumet osv.
Sen ännu längre tillbaka nör Fragzone hade egna Quake servrar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@SweC: Har ni diskuterat med FZ vad som gör mest ont att få på sig: Hårdvara eller mjukvara?
Tycker själva orden förklarar rätt bra....

Ett chassi från Define vs en CD med Windows XP

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Riktigt bra grej! hade gärna varit iom man är en orädd krigare och en relativt bra assault/medic men jag är rätt kass ändå

Permalänk
Medlem

Som jag saknar gamla bfcentral...

The Hero

FADER at War

😂

Mer nostalgi
Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara vara med ifall man får ett "EA-sports*, it's in the game" när man startar!

*nu klassas ju datorspel som sport

Permalänk
Medlem

Nått lurt i anmälningsformuläret för SweC. Det står:
"Genom att skicka in din ansökan förbinder du dig att lyda Tompas order, slipa på dina skillz fram till Slaget och vara stridsredo i oktober."

Ska vi inte lyda Fredrik Rosenvik?

Permalänk
Medlem

OOOOOOOH jag är taggad!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag vill bara vara med ifall man får ett "EA-sports*, it's in the game" när man startar!

*nu klassas ju datorspel som sport

Nu?
Du är lite sen ute det har klassats som sport i 25+år minst

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, men för dålig på ryska och kinesiska svärord.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KoAoL:

Kul initiativ, men för dålig på ryska och kinesiska svärord.

Tur att vare sig Kina eller Ryssland är med i spelet (vad vi vet hittills)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tur att vare sig Kina eller Ryssland är med i spelet (vad vi vet hittills)

Alltså jag kan ju svära åt fölk på svenska men det klingar inte riktigt lika bra. 😛

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KoAoL:

Alltså jag kan ju svära åt fölk på svenska men det klingar inte riktigt lika bra. 😛

Får inte samma punch hehe:)

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av burger_:

Nått lurt i anmälningsformuläret för SweC. Det står:
"Genom att skicka in din ansökan förbinder du dig att lyda Tompas order, slipa på dina skillz fram till Slaget och vara stridsredo i oktober."

Ska vi inte lyda Fredrik Rosenvik?

Fienden försöker att infiltrera oss!

Upp till kamp, bröder och systrar!

Permalänk
Medlem

Jag har preppat med krigshistoriepodden hela sommaren så bara hålla tummarna att man blir ärad uttagen till slaget om Geeks!