2,5" SSD som funkar i första gen Xbox One? (alt NVMe??)

Permalänk
Medlem

2,5" SSD som funkar i första gen Xbox One? (alt NVMe??)

Jag provade sätta in en 1TB Samsung 870 EVO i min Xbox One (tillverkad 2015) men jag fick den inte att funka. Jag följde guiden för offline update och la över mappen med filer på ett USB, men tre saker hände när jag försökte få igång disken: Error 101, error 106 eller så avslutades uppdateringen/installationen på 12%. Det varierade mellan dessa beroende på om jag gjorde fabriksåterställning, hard reset osv.

Men till slut tvingades jag sätta in den medföljande 500GB WD Blue HDD:n igen.

När jag googlade så stötte jag på en förhandsvisning i resultaten på en forumtråd om nån som inte fick det att funka med exakt samma SSD, men när jag klickade på länken var posten borta så jag vet inte om det hittades nån lösning.

Kan det vara så att Samsung 870 EVO inte är kompatibel? Finns det nån sån begränsning? Eller måste jag köpa till nånting för att det ska funka? 2,5" SSD och den medföljande HDD:n har ju samma uttag så kablarna passar ju, men behöver jag nyare likadana kablar eller nån anpassad variant?

Eller finns det nåt kit av nåt slag så man kan använda NVMe t.o.m?

Vet du nån SSD som absolut är kompatibel?

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag provade sätta in en 1TB Samsung 870 EVO i min Xbox One (tillverkad 2015) men jag fick den inte att funka. Jag följde guiden för offline update och la över mappen med filer på ett USB, men tre saker hände när jag försökte få igång disken: Error 101, error 106 eller så avslutades uppdateringen/installationen på 12%. Det varierade mellan dessa beroende på om jag gjorde fabriksåterställning, hard reset osv.

Men till slut tvingades jag sätta in den medföljande 500GB WD Blue HDD:n igen.

När jag googlade så stötte jag på en förhandsvisning i resultaten på en forumtråd om nån som inte fick det att funka med exakt samma SSD, men när jag klickade på länken var posten borta så jag vet inte om det hittades nån lösning.

Kan det vara så att Samsung 870 EVO inte är kompatibel? Finns det nån sån begränsning? Eller måste jag köpa till nånting för att det ska funka? 2,5" SSD och den medföljande HDD:n har ju samma uttag så kablarna passar ju, men behöver jag nyare likadana kablar eller nån anpassad variant?

Eller finns det nåt kit av nåt slag så man kan använda NVMe t.o.m?

Vet du nån SSD som absolut är kompatibel?

Bör inte vara något problem med valfri 2.5 tums SSD. Jag köpte Crucial BX500 1TB och den fungerar alldeles utmärkt på min Xbox One fat (första gen). NVMe har den inte stöd för. Den har faktiskt bara SATA 2 stöd som max

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig