Battlefield 6 får systemkrav inför den öppna betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Är det samma anticheat som de kört i 2042, BFV och BF1 så är det garanterat fuskare första veckan efter releasen.. EA är bra på att snacka, men varken FairFight eller deras nuvarande kernel-anticheat funkar bra, enbart aktiva admins på community servrar håller fuskarna borta.

BFV och BF1 körde något annat. BF 2042 implementerade väl Javelin i säsong 6 (eller7, förra hösten). Även FC och Madden kör Javelin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Nej, definitivt inte. Får många av oss inom Linux-gemenskapen så är kernel-level anti-cheat något vi aktivt bojkottar och väljer bort. Det är inte synd om oss, vi går inte miste om något, vi har helt enkelt lite högre krav på vilken mjukvara vi använder än gemene man.

Är jag ensam om att kunna acceptera kernel-level anti-cheat förutsatt att de är transparenta med källkoden som används? Men det är knappast det de erbjuder men man kan drömma.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Rootkit nivå antifusk? Öh, nej tack?

Trasigt spel som inte ens stödjer mitt OS. Surt sa räven, aja finns många andra spel att välja.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Trasigt spel som inte ens stödjer mitt OS. Surt sa räven, aja finns många andra spel att välja.

Tyvärr utan rootkit nivå så är antifusk lika användbart som ett pappersparaply i ösregn.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Kollade en lång stream från Jackfrags idag och jag måste säga att det ser lovande ut! Ser fram emot detta spel

Jag tror också det kommer bli bra! Jag spelade pre Alpha och körde allt ställt på högsta utan Dlss 1080p native, allt uppställd och hade 120+ hela tiden,12700k,32gb cl14,4080,nvme lite snabbt 1080p ips 165hz. fick spela två maps och destruktion va sjukt och kändes verkligen som ett annat spel från 2042, som jag förköpte och blev besviken.
Jag har spelat sen innan BF3 men det är favorit spelet men känns som ett BF spel igen! Är så glad! Kommer pre order! jag kommer stötta DICE sålänge dom överlever detta är nog sista chansen. Och jag gillar fast gameplay och BR så hoppas det kommer bli bra! Och singelplayer /campaign för er som gillar det. Men detta kan jag säga som spelat Alpha detta är inte 2042...

Och ni som trash talkar Jackfrags väx upp han är bättre på er på alla spel handsdown därför han kan starta vilket spel som helst och göra sjuka kills. Och han snackar vad han tycker om COD osv också sen ska han också tjäna pengar men han ljuger inte i videon. Men om alla vi som blivit gubbar nu och ska tjuta och "det här är inte som BF3" nej! inget kommer vara så bra som när du satt med 60hz skärmen och hade toalettpappret på bordet. Jag är optimistiskt bara ljudet i spelet är grymt, allt känns som det ska, maps och hur många gubbar som inte lägger cash som avgör kanske. Och secure boot är ett måste för anti cheat går inte annars, och ni som är fin drickare och endast kör endast Linux gör det, bara ni som missar något haha...

Bra tips med jackfrags video den gick genom det mesta och han är grym!

Permalänk
Medlem

Jag kör VBS och Core Isolation av för i vissa fall orsakar det prestanda problem och microstutters, finns inte en chans att jag skulle aktivera det för ett spel bara. Det finns andra anti-cheat system som också är kernel level som inte kräver det så vet inte varför de skulle vara ett krav helt plötsligt. Tvivlar på att det de använder är nå mycket bättre att stoppa fuskare bara för de krävs att det är på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Du behöver inget monstersystem för att orka med spelet.

Läs hela artikeln här

Tycker personligen inte de nån särskild jump från bfv. Nu kanske nån kommer säga ”spelet är inte färdigt” men det sa man om 2042 med. Tycker de lite synd att inte DICE satsar på stora leaps längre när det kommer till grafiken men aktieägarna vill nog inte det.

Permalänk
Medlem

Imponerad tbh

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Utan anti-cheat på kernel nivå får du idag ett multiplayer som totalt förstörs av fuskare.

Att de skulle skippa detta eller lägga ändlöst med resurser för att även få det att fungera på Linux som knappt 1% av spelarbasen använder sig av är vansinne. Sedan ska det även underhållas och uppdateras i takt med att fuskutvecklarna kringgår systemet.

Nä, nånstans får man nog acceptera vad man gett sig in på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Kräver TPM och Secure boot påslaget. Förmodar att de kör kernel-anticheat då?

Eller att dom satsat å optimera på windows 11 endast till en början å patchar för win 10 å linux senare, vore trevligt med en release sv battlefield iaf som är ish spelbart från day1 å inte pre alpha stadie på både spelet å deras servrar :/

Håller tummarna att detta blir bra iaf 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Blir inget BFSIX för Linuxgetterna Bähähähää!

Linux bites the dust again 😉

Linus som main op å win11 för spel 👌

Run all miss nothing 😃😉

Flamewar begins here 😋

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Finns det någonting i Win11 som inte Win10 har eftersom det är det som är "recommended" ?

Majoriteten av användarna dom uppfyller kraven som släppt i artikeln du skriver i för betan gissar ja på iom avsaknaden av sys för 1440p å 4k + är för betan.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Är det samma anticheat som de kört i 2042, BFV och BF1 så är det garanterat fuskare första veckan efter releasen.. EA är bra på att snacka, men varken FairFight eller deras nuvarande kernel-anticheat funkar bra, enbart aktiva admins på community servrar håller fuskarna borta.

Är det verkligen så mycket fuskare?

Jag spelar nog 2042 en 10+ timmar i veckan och stöter väl på en fuskare ca var tredje månad? De få som vi har rapporterat har blivit bannade efter ett tag dessutom.

Som tidigare tävlande i Battlefield så har jag bara dåliga erfarenheter av community-styrda servers. Så otroligt många gånger man blev bannad för "Fusk".

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Utan anti-cheat på kernel nivå får du idag ett multiplayer som totalt förstörs av fuskare.

Att de skulle skippa detta eller lägga ändlöst med resurser för att även få det att fungera på Linux som knappt 1% av spelarbasen använder sig av är vansinne. Sedan ska det även underhållas och uppdateras i takt med att fuskutvecklarna kringgår systemet.

Ändlöst resurser? Källa på det? Stämmer uppenbarligen inte, det som behövs göras är att aktivt inte sabotera/blockera för Proton så är vi där.

Om man nu skulle vilja ha sådant skrot på sin dator vilket jag inte rekommenderar. Tickande säkerhetsbomb som bara väntar att missbrukas.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Valve klarar uppenbarligen av att underhålla liknande komponenter med deras SteamOS. Hade EA varit öppen för samarbete med andra hade en transparent öppen antifusk modul inte bara varit möjlig den hade förmodligen fungerat bättre med större respekt för användarens integritet än windows 11 stängda lösning.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Tror ni att ett GTX 1080 funkar för minimum? 1080:n dansar ju cirklar runt 2060 men tänker mer att de kanske har slopat stöd för GTX-kort helt och hållet iom att det strax rör sig om legacy. Sonen är hypad inför release men har inte hunnit uppgradera då det inte har behövts förrän nu.

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteGus:

Tror ni att ett GTX 1080 funkar för minimum? 1080:n dansar ju cirklar runt 2060 men tänker mer att de kanske har slopat stöd för GTX-kort helt och hållet iom att det strax rör sig om legacy. Sonen är hypad inför release men har inte hunnit uppgradera då det inte har behövts förrän nu.

Vad för processor kör han? Spelet kräver TPM 2.0 / Secureboot för att ens starta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Vad för processor kör han? Spelet kräver TPM 2.0 / Secureboot för att ens starta.

Ryzen 7 3700X, Windows 11 så TPM 2.0 är inga problem och secureboot borde vara aktiverat likaså.

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteGus:

Ryzen 7 3700X, Windows 11 så TPM 2.0 är inga problem och secureboot borde vara aktiverat likaså.

Bäst är nog att helt enkelt prova öppna Betan och se hur det funkar prestandamässigt. Då har ni lite tid till eventuell uppgradering om det behövs.

Permalänk

Någon som vet om det kommer gå att spela med tangentbord och mus till PS5:an? 😊 Annars får det bli att köpa PC 🤑

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Finns det någonting i Win11 som inte Win10 har eftersom det är det som är "recommended" ?

Gissningsvis har det med support för operativsystemet att göra, win10 går väl end of life i oktober.
Då vill man inte rekommendera folk att köra på ett utdaterat system, ea klienten kommer väl i uppdaterad version att sluta fungera på win10 som den har gjort på xp/7 osv tidigare.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Tycker personligen inte de nån särskild jump från bfv. Nu kanske nån kommer säga ”spelet är inte färdigt” men det sa man om 2042 med. Tycker de lite synd att inte DICE satsar på stora leaps längre när det kommer till grafiken men aktieägarna vill nog inte det.

Tycker det är bra att dom inte kör stora leaps på grafiksidan då fler har möjlighet att köra det (det ser ju ändå inte fult ut).
Bättre att dom gör som nu och satsar på att kunna förstöra miljöerna ordentligt (som vi saknat sedan BF3, ja BF4 hade ..något.. men inte alls samma klass).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Tycker det ser ut som ett extremt kliv mot 2042, speciellt när större kliv bara blir svårare och svårare.
2042 var fruktansvärt fult med noll detaljnivå och grafiken var förmodligen nerskalad ordentligt pga 128 spelare och värdelösa konsoler från förra generation med en urusel processor för surfplattor.
Jag var iallafall extremt överraskad hur mycket bättre det såg ut än 2042, speciellt med tanke på mängden förstörelse och målet är 100 miljoner spelare..

Beror lite på vad man jämför med, BF1 var snyggare än 2042 så hoppet till BF5 är inte lika imponerande med tanke på antalet år..

Permalänk
Medlem

Om jag har en 5600x med ett intel arc b580 kommer det funka bra? Eller ska man försöka buda hem en ryzen 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Om jag har en 5600x med ett intel arc b580 kommer det funka bra? Eller ska man försöka buda hem en ryzen 7?

Din GPU är nog för slö för att det skulle gör någon skillnad alls..även med Intels värdelösa overheaad.
Köpte en 5700x3d till min 3080 och var nog bortkastade pengar om jag spelar i 1440p, men fick så bra betalt för min 5600x så jag kunde inte låta bli..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Din GPU är nog för slö för att det skulle gör någon skillnad alls..även med Intels värdelösa overheaad.

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Kan du utveckla din resonemang?

Tittar man på CPU tester så använder de ett 5090 som är ca 4x bättre än din GPU innan de blir GPU begränsade.
Du kommer med största sannolikhet att vara GPU begränsad innan CPUn slår i taket, om du inte skruvar ner inställningarna ordentligt.
Finns dock en astrix och det är att Intels GPUer har ett större overhead, att det går snabbare att slå i taket för CPUn, men har för mig att 5600x klarade sig hyfsat ändå..
Se bara till att du har Resizable BAR aktiverat annars tappar du ca 20% prestanda

Hardware unboxed gjorde ett bra test på ditt problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är lugnt, vi föredrar att spela bra spel.

Men man orkar bara Tetris så länge. Sedan installerar man Windows igen, alla har haft sin Linux-period. Hade min för 20-25 år sedan när Linux skulle erövra desktopvärlden inom kort.

BF6 ser ljust ut, core BF-spelaren vill i de flesta fall köra nutidsteknik/vapen.

Permalänk
Medlem

Min 1070 verkar då inte räcka till för betan tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Min 1070 verkar då inte räcka till för betan tyvärr.

Säg inte det! Prestandan är inte långt efter 2060 och 1070 är faktiskt bra mycket snabbare än A380. Om det inte är något som saknas i arkitekturen så borde det gå bra.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT