Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

hart bara märkt att man (med rätt oftast) kastar ut folk från Pit. De som inte bidrar öht och bara lvl sina glypher. Tycker det var en ok season , ffa att man kunde plocka season grejer utan att behöva delta i nåt särskild event. Min Season board är 100% full. Och är väl klar med Paragon 235. Det är det enda som styör mig, det går så OTRTOLIGT segt att levla efter P220 och då har man 80 kvar att plocka ? nej tack. Småspelar lite i väntan på LastEpochs nästa Season. Har alla items, runes osv jag behöver så här finns ingen motivation heller.
Jag tror inte att spelet kommer bättre ( eller mycket sämre ) , det blir väl en expansion till och sen lägger man ner D4

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Klar med season journey och landade på paragon 209. Hade inget flyt med bra mythics men inget jag orkar sitta och nöta för att få. Blir färre och färre speltimmar för varje säsong numera.

Man undrar lite hur framtiden ser ut för D4 med tanke på alla som sagts upp inom Microsoft/Xbox. Kommer det läggas resurser på att försöka förnya spelet eller kommer det bara puttra på med säsonger och en uppsjö av mikrotransaktioner?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag körde till typ paragon 185. Fick några mythics, hade min build, legendary runes, tog alla bossar själv osv. Så kände mig klar relativt snabbt denna säsong.

Ska man tro på vissa content creators, så kommer det ju stora förändringar till spelet. Inget bekräftat när dock. Men dom kanske har något stort på g. Only time will tell.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Körde Spiritborn den här säsongen eftersom jag inte testat den klassen förut.
Använt Maxrolls guide för Quill Volley och även om jag inte har perfekta stats på mitt gear så är det inte allt för långt ifrån, och jag har mina två mythics, 220+ paragon osv så gör jag så otroligt dålig dmg på bossar i The Pit, inte orkat mer än 80 bara för att det tar så lång tid.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Ja men de har jo gjort Pit betydligt svårare och även samtliga bossar ( både i Pit o de vanliga )
Andariel har alltid varit svårt men nu krävs det typ 4 st p250 för att spöa den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur lång är storyn/kampanjen? HLTB säger typ 35-45h, men en youtube video verkar ha hela spelet på typ 12-15h? Inte intresserad av end-game content utan bara köra igenom själva storyn.

Visa signatur

9800x3D, RTX 5080 | AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaxXeZ:

Hur lång är storyn/kampanjen? HLTB säger typ 35-45h, men en youtube video verkar ha hela spelet på typ 12-15h? Inte intresserad av end-game content utan bara köra igenom själva storyn.

Jag kommer inte ihåg. Men det kanske kan vara 12-15 för bas spelet och 35-45 med expansionen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Hur mycket mythics får ni som kör säsonger ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hittat två hittils, dock ej användbara till min klass. Paragon 210.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Hittat två hittils, dock ej användbara till min klass. Paragon 210.

wow så knappt nåt alltså... då blev man inte speciellt sugen köra säsong

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

wow så knappt nåt alltså... då blev man inte speciellt sugen köra säsong

Man får ju döda bossarna så droppar det regelbundet.. Men det är som med Primals i D3, vissa får det hela tiden och vissa får grinda timmar.. Dålig RNG händer.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Du får fortfarande fler mystiska än triple ga items. Denna season har jag fått 7 och däromkring brukar det vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckan vände idag. Det har bokstavligt regnat guld, runor, crafting-mats och boss-nycklar sedan förra veckan i och med det pågående Goblin eventet. Matade bossar i två-tre timmar idag och fick ihop 4 mythics som omvandlades till sparks. Kunde äntligen crafta Shako, Shroud of False Death och Ring of Starless Skies

Men masterworking är fortfarande sjukt frustrerande. Har slösat 500 miljoner guld och ca 50k obduciter för att få tre crits på ett par unika byxor, men icke. Orkar inte mer, får nöja mig med två crits. Tänker inte ens försöka få tre crits på min stav med 5 olika affix... Hade varit trevligare om man kunde nollställa en nivå åt gången istället för allt.

Håller för övrigt med om att 3GA Ancestrals är ovanligare än Mythics, vilket känns fel.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Fick fyra utan att anstränga mig jättemycket. Sen avslutade jag säsongen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Tuf 3080 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fick fyra varav en som var användbar i min build.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Har inte kört mainstory ännu,ska man köra det före säsong ? har haft spelet sen det släpptes men inte orkat spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det är egentligen rätt lätt att få mythics. Har nog fått cirka 8 st denna säsong och slutade farma dem när jag var fullgearad. Kör man Belial runs så får du cirka 2 per 100 runs.