Permalänk
Medlem

Tele2 1000mbit + PS5 ?

Funderar att byta från Bahnhof till tele2 pga priserna + ps5 ?
vad säger ni som har tele2 ? bra hastighet / stabilt? prisvärt ? vilka alternativ finns?

Behöver 1000mbit då jag bygger ihop en server

Permalänk
Medlem

Är visserligen med i en fiberförening då jag bor lite på vischan men vi har 1000 lina via Tele2 och det har fungerat utmärkt dom 8 månader jag bott här. Kollade nu precis på speedtest och fick 946 ned och 727 upp, kör trådat. Fick också med en 4G Usb Dongle som då fungerar som uppkopplingsgaranti om det nu skulle sluta fungera någon gång så det är ju sjysst.

Betalar 299:- i månaden (har jag för mig) för det men det är inklusive TV också. Så prisvärt ja, upplever det också som väldigt stabilt.

Personligen har jag tidigare testat både Telia, Bahnhof och Com Hem då innan det slogs ihop med Tele2. Mest nöjd med mitt nuvarande bredband, tidigare varit väldigt nöjd med Telia också men priserna är ju absurda för deras tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yemoja1:

Är visserligen med i en fiberförening då jag bor lite på vischan men vi har 1000 lina via Tele2 och det har fungerat utmärkt dom 8 månader jag bott här. Kollade nu precis på speedtest och fick 946 ned och 727 upp, kör trådat. Fick också med en 4G Usb Dongle som då fungerar som uppkopplingsgaranti om det nu skulle sluta fungera någon gång så det är ju sjysst.

Betalar 299:- i månaden (har jag för mig) för det men det är inklusive TV också. Så prisvärt ja, upplever det också som väldigt stabilt.

Personligen har jag tidigare testat både Telia, Bahnhof och Com Hem då innan det slogs ihop med Tele2. Mest nöjd med mitt nuvarande bredband, tidigare varit väldigt nöjd med Telia också men priserna är ju absurda för deras tjänster.

Nice
Går det att använda usb dongle till laptopen om man vill surfa runt lite? eller är den bunden till driftstörningar ?
känner att jag vill testa tele2 nu, även om 24 månader känns länge ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

Nice
Går det att använda usb dongle till laptopen om man vill surfa runt lite? eller är den bunden till driftstörningar ?
känner att jag vill testa tele2 nu, även om 24 månader känns länge ?

Jag skulle tro att den är bunden till driftstörningar, har ej öppnat förpackningen ens men på baksidan står det såhär:

Installation
1. Montera SIM-kortet i modemet
2. Placera modemet i USB uttaget på baksidan av din router
3. Klar att använda

Egenskaper
4G/3G
4G nedladdning 150Mbit/s*
4G uppladdning 50Mbit/s*
Kompatibel med Tele2s senaste WiFi Hub L2 och WiFi Hub C4.

Om jag nu har klarat mig i 8 månader utan problem så ser iallafall jag det som väldigt bra. Nu när jag tänker efter så tror jag att jag kanske har haft ett kortare avbrott faktiskt men det var en väldigt kort tid, inte ens en timme. Har ändå haft vargavinter, storm och även skyfall utan problem med mitt internet.

Permalänk
Medlem

Tele2, Bahnhof och Telia har varit stabila i alla tjänster som jag har köpt.

Har Bahnhof själv av ideologiska skäl.
Om du enbart är brydd i priset, så ska du nog gå efter priset.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 32GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Systemlagring: WD Black SN750 1TB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10