Permalänk
Medlem

Om man aktiverar sin BF6 beta key i EA klienten/sidan, & har EA/STEAM kontona länkade, kan man spela den beta keyn på båda klienterna? Eller man spelar spelet via EA?

EDIT: Installerade spelet via både steam & EA, bootade steam versionen först & fibbla med inställingarna, & allt var desamma när jag boota EA spelet. Verkar vara helt länkat?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Det är tydligt att man inte kan vinna i endera scenario:

Åh, ni kommunicerar med kund/spelarna?
Fy!

Åh, ni kommunicerar inte med med kund/spelarna?
Fy!

Damn if you do, damn if you don't.

Det kallas att vara out of touch med communityn när man ställer en sån fråga. Det lovades även under 2042 att det skulle komma efter outragen och den uteblev, varför ska det vara så svårt? Det där är inte kommunikation.
Ställer man en fråga om "Vi undrar vad ni tycker om commander mode" vore det en annan sak, men en server browser är en självklarhet i battlefield-spel.

Permalänk

Är det någon som sitter på en extra open beta nyckel? Jag har men sonen skulle vilja testa med farsan i helgen.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovsnusarn:

Är det någon som sitter på en extra open beta nyckel? Jag har men sonen skulle vilja testa med farsan i helgen.

Slut

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

This Reward has ended

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

This Reward has ended

Aha, ok. Synd.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

In och testa era vapen på fire range 🔥🔥🔥🙏🙏🙏

Permalänk

För mig som inte kan Twich speciellt bra...

Kolla Twich säger alla för att få en early acces code. Men hur får jag den där? Kommer den som ett privat meddelande typ?

Visa signatur

Primary: X870E Aorus Elite, 9950X3D, 96 GB 6600MHz RAM, MSI 5090 Gaming Trio OC, 4x Samsung 4TB 9100 Pro, 1x Samsung 2TB 9100 Pro

Secondary: TRx40, Aorus Xtreme, Threadripper 3960x, 128GB 3600MHz RAM, Asus Astral 5090 OC, 2x Mp600 Pro 2TB, 1x Mp600 Pro 1TB, 2x Samsung 970 Pro 2TB, 4x WD Red 10TB

Permalänk
Skrivet av grovsnusarn:

I helgen är det OPEN beta alltså öppen för alla utan key!

Det enda som behöver key är early access idag kl 10.

Visa signatur

Primary: X870E Aorus Elite, 9950X3D, 96 GB 6600MHz RAM, MSI 5090 Gaming Trio OC, 4x Samsung 4TB 9100 Pro, 1x Samsung 2TB 9100 Pro

Secondary: TRx40, Aorus Xtreme, Threadripper 3960x, 128GB 3600MHz RAM, Asus Astral 5090 OC, 2x Mp600 Pro 2TB, 1x Mp600 Pro 1TB, 2x Samsung 970 Pro 2TB, 4x WD Red 10TB

Permalänk
Skrivet av real_NiKeMaN:

I helgen är det OPEN beta alltså öppen för alla utan key!

Det enda som behöver key är early access idag kl 10.

Aha, tackar för infon. Borde kanske läst på ordentligt

Visa signatur

Gaming: i7 8700k delid @ 4.8ghz | Noctua NH-D15
ASUS Maximus Hero X | Corsair 32gb 3000Mhz | EVGA GTX 1080ti SC Black Edition
NAS: Ryzen 3 3200g | Asus Prime X370 Pro | Kingston 8gb ECC | 4x4tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det kallas att vara out of touch med communityn när man ställer en sån fråga. Det lovades även under 2042 att det skulle komma efter outragen och den uteblev, varför ska det vara så svårt? Det där är inte kommunikation.
Ställer man en fråga om "Vi undrar vad ni tycker om commander mode" vore det en annan sak, men en server browser är en självklarhet i battlefield-spel.

Tycker din inläsning av frågan och syftet med den är lite som fan läser bibeln. Det är ingen snälltolkning och vad tjänar det till att dumförklara personer som försöker? Det betyder INTE per se att jag inte tycker DICE tappat bollen extremt många gånger de senaste upplagorna.

Frågan ställdes sakligt med syfte att försöka summera och bemöta poängerna till "varför server browser" som kom i ett senare inlägg. Hur mycket man än håller med eller ej om svar och resonemang runt det kan vi väl försöka nyansera kritiken lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av real_NiKeMaN:

För mig som inte kan Twich speciellt bra...

Kolla Twich säger alla för att få en early acces code. Men hur får jag den där? Kommer den som ett privat meddelande typ?

Tror den hamnar i https://www.twitch.tv/drops/inventory

Permalänk
Medlem

115000 online! Gött mos!

Visa signatur

Här har man då suttit hela natten spelandes Quake
Farsan vill skriva i Word, ber mig göra ett break

Permalänk
Medlem

oooooooooook

Permalänk
Medlem

Först matchen slutar med en vinst och 35/7/40 i stats. Rätt så kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

<Uppladdad bildlänk>

oooooooooook

Haha, 265k i kö nu..

Permalänk
Medlem

Köplats 252 460....

Blir väl inget spel än på ett tag.. Tänker inte stå i kö och vänta, provar lite senare igen.

Hur fasen kan dom släppa in så många utan att ha servrar för det?!

Men kul med stort intresse 😊

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Köplats 252 460....

Blir väl inget spel än på ett tag.. Tänker inte stå i kö och vänta, provar lite senare igen.

Hur fasen kan dom släppa in så många utan att ha servrar för det?!

Men kul med stort intresse 😊

Kanske är lite av halva grejen? För att just testa och stressa alla delar av spelet?

Permalänk
Medlem

Det var kö på 40k när jag loggadei n och spelade ett game och då gick det rätt så snabbt ändå. Ett game räckte för mig så någon annan får min plats nu haha

Permalänk

Är inne nu efter 240k i kö. Men får inte upp att jag kan söka några matcher eller något?

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem

Finns det några fler kartor än Siege of Cairo? Spelat 4 matcher men bara spelat den kartan. Totalt kaos med 64 spelare på en sån liten karta.. 😅

Edit: nvm, kom till en annan karta nu.

Permalänk
Medlem

165k i kö men går ganska fort.

Permalänk
Medlem

Var inne å lira men fick en grafik bug så nu sitter man i kö

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kanske är lite av halva grejen? För att just testa och stressa alla delar av spelet?

Just ködelen kan man hoppas man slipper. Hypar dom upp spelet till sådana proportioner så måste dom ju kunna hålla det också.
men det är ju det betan är till för. Men vore kul om man fick spela, och inte bara köa

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Första reflektion: Shotgunen är alldeles för stark. Annars har jag roligt

Permalänk
Medlem

Hur stabilt är det o spela, köar ni i en evighet för att sen bli disconnected o få börja om från början att köa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Just ködelen kan man hoppas man slipper. Hypar dom upp spelet till sådana proportioner så måste dom ju kunna hålla det också.
men det är ju det betan är till för. Men vore kul om man fick spela, och inte bara köa

Kön går ganska fort, skulle säga 20-30min nu för att komma in. Troligtvis blir det längre ikväll och till helgen när folk är lediga.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hur stabilt är det o spela, köar ni i en evighet för att sen bli disconnected o få börja om från början att köa?

Väldigt stabilt. Hoppade in strax innan 10, inget lagg och ingen crash sedan dess, kört cirka 5 matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Väldigt stabilt. Hoppade in strax innan 10, inget lagg och ingen crash sedan dess, kört cirka 5 matcher.

Okej tack låter lovande, är väl bara early access nu, får se hur de klarar trycket i helgen när den öppna betan börjar.

Permalänk
Medlem

Vad är det för kö ni pratar om?
Bara gå in spela.

De har verkligen fått till det från alphan men det är något med gameplayen som känns off, konstigt.
Fort man siktar och skjuter så känns det helt fel på något sätt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o