Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Heh jo såg lite tajt ut där mellan vänsterkanten och ungen som kanske hade vinglat till. Plinga får man göra i god tid och kanske sakta in så man ser vad folket gör framför, de brukar ofta irra runt o vända sig om innan de bestämmer sig för vart de vill ta vägen.
Kan ibland va bättre att bara sakta in o köra om utan att plinga^^

Om man bortser från att det säkert va mycket mygg där så såg det ut som ett nice ställe ändå

Du är en godare man än mig. Ungen vinglade rätt ordentligt också. När nån gör ett sånt här inlägg att han hatar ALLA.
Sen lägger ut en video där han beter sig illa mot barn i cykeltrafiken. Är allmänt otrevlig, väljer underliga linjer och plingar på TOK för sent utan att själv anpassa hasigheten och bromsa.
Ja jag tyckte den gång och cykelvägen såg väldigt trevlig ut. På en Lördag där folk som kanske inte har största vanan är ute med familjen. Man får visa lite tolerans och respekt då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Intressant mycket bilister som bara gnäller på andra trafikslag. Personligen hatar jag ALLA trafikslag. Bilister som inte respekterar övergångsställen utan stannar på dom eller blockerar GC-vägar vid utfarter, gående som går på fel sida och inte ser sig för och cyklister som gör samma sak. Jag hatar verkligen trafikidioterna.

Har själv varit med om när jag som cyklist cyklade på en gång- och cykelvägen (GC-väg) och så kommer det ett par som springer över bilvägen där det inte är övergångsställe och in på GC-vägen utan att se sig för om det finns trafik där och jag får SKRIKA för ringklockan är för sent och IDIOTEN blir arg på mig!!!! FTW!

Sedan ska vi inte prata om alla jävla felparkerade satans jävla elsparkcyklar!!!

Sedan får ni en video nedan från i lördags där jag bor...
https://www.youtube.com/watch?v=xCSOx15E8wY

På många platser runtom Sverige är det om lott hur gång och cykelbanor är utmålade även på samma sträcka. Sedan är det ju svårare när det är olika typer av motion: gång, joggning och cykel.

Var ju rätt många tveksamma stunder med plingandet och hur man kör om.

"Hans Östh anser därför att man istället för att tjafsa om det som står i kapitel 7 bör läsa in sig på Trafikförordningens kapitel 2, paragraf 1: ”För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna.”

– Var glad och visa respekt, då löser det sig oftast och situationen blir trevligare för oss alla, säger han".

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Faktum är att sedan 15 oktober 2018 är det samma trafikregler på gemensamma gång- och cykelvägar över hela Sverige. Man SKA gå på vänster sida och man SKA cykla på höger sida.

Plingandet var i god tid i anpassning till min fart och hur snabbt jag kan stanna.
Jag försökte köra om på vänster sida om cyklister som man ska. Förstår inte vad du tycker är tveksamt.

Vem fan är Hans Östh och varför ska han få ha åsikter om trafikregler?

En stor tveksamhet är ju att du ens försökte köra om.

Ligger jag i bil bakom en epa på en 2+1 så inte klämmer jag mig förbi på enfiligt parti.

Kan du inte köra om tryggt så får du helt enkelt vänta.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Folk som promenerar över gatan där det inte är övergångsställe, som om att det vore ett övergångsställe. Man kommer körande, dom kanske tittar upp, och fortsätter lunka lååångsamt över gatan. Det är absolut inte hela världen att bromsa in lite, men hela attityden skriker "här är jag, jag tänker bara på mig själv, och jag skiter fullständigt i regler och alla i min omgivning och alla andra ska anpassa sig efter mig". Jättetråkigt.

Tror det är en trafikregel att bilisten måste släppa fram en fotgängare som genar över vägen där det inte finns övergångsställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Det var absolut inga problem med grabben, vi båda hade låg fart och det var verkligen ingen risk. Valde också att inte plinga på honom för att inte stressa upp eller oroa än mer. Problemet var ju idioterna som gick tre i bredd till höger och att pappan var långt borta.

Plingandet var anpassat i god tid till min fart och hur snabbt jag kan stanna.

Området runt Nydalasjön är väldigt fint och oftast förskonat från mygg men ha lite MyggaA och en Thermacell med sig kan väl vara smart om man ska sitta länge på kvällen. Många grillplatser runt sjön som underhålls av kommunen.

Hah jo man drar ofta en suck inombords när man stöter på ett sällskap som går i bredd o täcker hela vägen, eller hundägare som ensamma täcker hela vägen med hjälp av ett 8-10meter flexikoppel fullt utdraget ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Intressant mycket bilister som bara gnäller på andra trafikslag.

Inget konstigt med tanke på att man ofta blir ansvarig vid en olycka trots att det är orsakat av andras dumhet och ignorans.

Skrivet av newtoninja:

Tror det är en trafikregel att bilisten måste släppa fram en fotgängare som genar över vägen där det inte finns övergångsställe.

Nä, men det finns en trafikregel att man måste göra vad man kan för att undvika olyckor.
I praktiken blir det givetvis samma sak, men det är ändå en viktig skillnad i formulering.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Jag försökte inte köra om. Vad får du det ifrån?

Jag väntade ju och körde om när det gick.

Vadå körde inte om? Den första ungen körde du väl ändå om, hur hamnade du annars framför denne?

Ser du också att du väljer att köra om precis när det även går tre personer i bredd och vägen är som smalast för dig?

Du skriver att det var helt lungt med ungen men du har ju inte tagit någon som helst marginal för vingel från endera sida eller de gående, bara för att du skall tränga dig genom precis när det är som sämst att passera.

Det är rätt många som kritiserat ditt beteende i filmen och din respons har kategoriskt varit, nejdå ni har alla fel och/eller är trafikidioter. Inte tillstymmelse till självreflektion

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Just i senaste fallet fanns det ett ca 50m bort. Men som sagt det gör inget att bromsa in, men kan dom inte visa lite hänsyn tillbaka och raska på lite? Jag saktar ner, och ser gärna att den andre skyndar på iaf demonstrativt, ömsesidig hänsyn. Men det problemet är inte begränsat till icke-övergångsställen utan det hittar man överallt tyvärr, och det väl det som är kärnan i gnället egentligen.

Permalänk
Medlem

Jag reagerade mest över att det var noll vingelutrymme för cyklande barn, som man alltid måste ha, oavsett om man cyklar eller kör bil. Jag struntar i att man har trafikreglerna på sin sida, man måste anpassa sig efter andra speciellt när småungar som cyklar på vägarna är involverade. Skyll inte på föräldrarna som borde veta bättre än att låta sina barn cykla efter bästa förmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Trafikförordningen (1998:1276) 7 kap. 4 §
En gående som korsar eller ämnar korsa en körbana ska använda ett övergångsställe, om ett sådant finns i närheten.

En gående som inte använder ett övergångsställe eller som korsar vägen vid ett obevakat övergångsställe får inte korsa vägen utan att ta hänsyn till fordon som närmar sig så nära att det uppstår fara eller hinder.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Nej, det är inte för sent anpassat till min fart och hur snabbt jag kan stanna.
Personen reagerar ju också i god tid men går ju åt fel håll!

Så enligt dig jag skulle plingat men cyklat mellan personerna för att dom gör fel? Men det är jag som ska få skäll för att jag gör rätt?

Om du tycker det är fel att jag får tvärnita och skrämma idioterna än mer är det enda nöjet jag har när det gäller trafikidioter men förhoppningsvis gör dom inte fel i framtiden.

Problemet är ju att jag MÅSTE PLINGA för att dom gör fel!!!

Sedan ska väl dom med hunden höra ännu tidigare att det kommer en cyklist så vad är ditt problem där?

Du är verkligen en speciell sort av trafikidiot som hatar oss cyklister som gör rätt i trafiken men blir sur när man påtalar om någon gör fel.

Du har en intressant problemlösningsteknik (för att vara en systemadmin). Så istället för att folk inte marscherar korrekt i Nordkoreansk anda så är din lösning på problemet att istället för att köra runt dem som "gör fel". Så skall du argt skrika åt alla så de gör rätt?
Aldrig någonstans i Sverige kommer det hända att alla går på rätt sida och cyklar på rätt sida på en gång och cykelbana.
Det får man leva med varje gång man cyklar och anpassa sig för situationen.

Ja jag hade helt enkelt bara cyklat mellan paret framför dig. Sagt hej när jag sakta cyklat förbi. De två med hunden du skällde på hade jag helt fritt cyklat förbi i mitten av vägen. Förmodligen även hälsat på dem.
Men det är jag det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Just i senaste fallet fanns det ett ca 50m bort. Men som sagt det gör inget att bromsa in, men kan dom inte visa lite hänsyn tillbaka och raska på lite? Jag saktar ner, och ser gärna att den andre skyndar på iaf demonstrativt, ömsesidig hänsyn. Men det problemet är inte begränsat till icke-övergångsställen utan det hittar man överallt tyvärr, och det väl det som är kärnan i gnället egentligen.

Du har rätt. Vill man gå över gatan får man raska på lite.
Gångtrafikanten måste pejla in situationen och visa sin intention för bilföraren. Ett samspel som tyvärr sällan fungerar. I de flesta fall skiter folk att ens titta åt mitt håll överhuvudtaget. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Trafikförordningen (1998:1276) 7 kap. 4 §
En gående som korsar eller ämnar korsa en körbana ska använda ett övergångsställe, om ett sådant finns i närheten.

En gående som inte använder ett övergångsställe eller som korsar vägen vid ett obevakat övergångsställe får inte korsa vägen utan att ta hänsyn till fordon som närmar sig så nära att det uppstår fara eller hinder.

Oki! Då har jag missförstått litegrann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Det var absolut inget problem med "vingelutrymmet" till grabben.

Du vet att videon inte berättar hur marginalen var mellan mig och grabben va, det vet du va. RIIIGHT!

Det är absolut inga problem att skylla på föräldrarna för det är deras jävla ansvar att lära sina barn trafikreglerna och se till att dom sköter sig i trafiken.

Ärligt talat börjar jag bli mörkrädd för hur emot följa trafikreglerna ni alla är och gnäller mest på mig som påtalar alla som gör fel i trafiken. Det är kanske mer intressant att det inte är fler incidenter med denna inställningen.

Mm. Är det kameran som förvränger det faktiska avståndet mellan dig och grabben menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Men som sagt det gör inget att bromsa in, men kan dom inte visa lite hänsyn tillbaka och raska på lite? Jag saktar ner, och ser gärna att den andre skyndar på iaf demonstrativt, ömsesidig hänsyn.

Håller med om detta. Har varit med om att personer går med telefonen och nästan saktar ner över övergångstället, lite som de hade bråttom att hamna där men sedan saktar ner.

Har man möjlighet kan man ju underlätta trafiken med att kanske gå lite snabbare på övergångstället/där man går över. Nu säger jag inte att man behöver springa över, men man behöver ju inte släpa fötterna efter sig.

Förstår dock fortfarande inte folk som går över vägen utan att se sig om. Oavsett om det är ett övergångställe eller inte.
Hur svårt är det att stanna till lite, se om det kommer någon bil. Sedan försöka få ögonkontakt med den i bilen så den förstår att man vill gå över.
Mest verkar det vara elscootrar, cyklar och fotgängare är de som kan bara dra över vägen.

Vid en olycka blir det ju säkert bilistens fel. Men vill man riskera att få kanske bestående besvär eller värre bara för man har "rätt"?

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Ärligt talat börjar jag bli mörkrädd för hur emot följa trafikreglerna ni alla är och gnäller mest på mig som påtalar alla som gör fel i trafiken. Det är kanske mer intressant att det inte är fler incidenter med denna inställningen.

Kör du bil?
Om du gör det vet du att du inte alltid (ibland nästan aldrig) kan hävda din rätt i olika trafiksituationer.
Ta en enkel regel som många inte vet hur de ska tillämpa - högerregeln.
Hade jag propsat på min rätt till företräde hade jag krockat med flera bilar varje dag.
Givetvis, hade jag ändå kört ut och blivit påkörd hade jag gått fri i och med att jag har företräde. Men jag vill inte bli involverad i en trafikolycka med allt vad det innebär. Eller involverad i olyckor där småbarn bryter benet för att jag hävdade min rätt osv. Ser du skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av egonprint:

Gubben går mitt i vägen, damen till vänster. Jag plingar i god tid för att uppmärksamma på att en cyklist kommer, han går då över till höger och jag behöver då bromsa hårdare för han går ju åt fel håll. Vad fan vill du jag ska göra? Allt jag gör är ju fel enl. dig men dom gående gör inget fel?

Det klart jag förväntar mig ju att personen ska gå till vänster eftersom man SKA GÅ TILL VÄNSTER.

Vill du nu att jag inte ska plinga och cykla försiktigt förbi till höger eller vänster, det om något är väl att klämma sig mellan person och vägkant.

Kommentaren om att gå till vänster var också riktat till personen som tog steg till höger, inte till dom med hunden. Jag yttrar mig endast vid dessa typer av större fel.

Du vet att det som syns i en video inte är ett facit på allt som händer va.

Jag är också åretruntcyklist som cyklar cirka 500 mil per år och du ska bara veta hur ofta jag få anpassa mig och hur ofta jag inte påtalar problem i trafiken men denna tråden var väl till att få gnälla på just det.

Ska jag behöva gnälla på dig också för att du tycker jag gnäller för mycket?

Får ju i och för sig så jävla mycket energi av alla korkade kommentarer så jobbet går väldigt lätt nu när det är sommarlugnt.

Det är också kul att du vet hur jag är som person utanför dessa inlägg på en gnälltråd. Alltid lika fascinerande hur personer som du tror sig veta sånt utifrån inlägg på forum eller annat socialt media.

Du har gjort betydligt mer än gnällt på mig här i tråden. Mod har rensat bort det nu ser jag dock.
Eftersom det bevisligen inte leder någonstans att resonera med dig trots att alla väldigt enhälligt är emot dig så tar jag avstånd från fortsatt dialog med dig här.
Jag tror samtliga normalt funtade inte cyklar på ditt vis runt barn men det verkar inte riktigt gå att nå fram.
Edit: Med tanke på hur du uttryckt dig så förstår jag inte hur du inte blev bannad.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Jag raderade under morgonen några inlägg som bröt mot våra trivselregler, och svar på de inläggen. Avsändaren verkar dock sedemera ha tagit sitt förnuft tillfånga alternativt surnat till av bristen på uppbackning, och därefter raderat resten av sina inlägg skrivna i tråden de senaste dagarna. Usel forumetikett, men jag tror inte någon är betjänt av att jag återställer dem, särskilt inte då det mesta ändå står kvar i form av citat

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cyklar man så fort att man måste plinga för att passera barn bör man gå istället. Jag vill dock gnälla på alla elsparkstöttingar och cyklister som cyklar på trottoarer, speciellt NÄR DET FINNS 2-FILIG CYKELBANA PÅ ANDRA SIDAN VÄGEN. Bar 2 tunga kassar en km från en ICA-affär, så jag gick ganska stadigt rakt då det är jobbigt att svänga runt som ett fyllo med så tung packning. Likväl blev jag passerad väldigt nära bakifrån av 2 elsparkstöttingar i full fart med varsin 18-19-åring på (min uppskattning, inte barn men inte heller vuxna), hade de krockat med min 10+-kilos påse full med läsk och öl gissar jag att de ramlat ut i vägbanan. Samma med gubben (!) på cykel som också blåste förbi mig, det förvånade mig mer. Finns inte en chans att han hade kunnat parera om jag råkat svänga ut med påsen ett par decimeter. Hörde ingen av dem komma pga blåst och stark biltrafik från vägen bredvid, kanske lika bra att ingen av dem plingade.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Idag är det dags att gnälla på alla skit-SMS om paket att hämta som man inte har beställt, eller att man har vunnit en tävling där man inte har deltagit. Och så ett fejk-nummer, till bedragaren ifråga, att ringa om man tror det har blivit fel. Jag är inte lättlurad och går inte på det, men det är tydligen bara att vänja sig vid att det kommer sånt mellan varven.

Permalänk
Hedersmedlem

f@#! j$ UPS som inte ens försöker leverera utan kör raka vägen till servicestället. Jag är hemma, jag är redo, jag har noll missade samtal från porttelefonen. Kom hit om ni vågar!

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

f@#! j$ UPS som inte ens försöker leverera utan kör raka vägen till servicestället. Jag är hemma, jag är redo, jag har noll missade samtal från porttelefonen. Kom hit om ni vågar!

Postnord brukar ju iaf ringa på telefon när de är typ 30min ifrån, trodde jag va standard vid hemleverans när det är annat än brev o sånt som ryms i postfack/brevlåda🙈

Ska nog försöka undvika UPS..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Därför jag alltid försöker beställa till utlämningställe eller "skåp" när det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Postnord brukar ju iaf ringa på telefon när de är typ 30min ifrån, trodde jag va standard vid hemleverans när det är annat än brev o sånt som ryms i postfack/brevlåda🙈

😮 Jag har aldrig blivit uppringd av postnord.
Edit: inte av någon annan firma heller, för den delen.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skrivet av dan@work:

😮 Jag har aldrig blivit uppringd av postnord, de har precis som Early Bird ställt paketet bredvid lådan om det inte får plats..
Edit: inte av någon annan firma heller, för den delen.

Skrivet av VinterSolen:

Därför jag alltid försöker beställa till utlämningställe eller "skåp" när det går.

Jag har heller aldrig blivit uppringd av Postnord. Däremot en gång fått SMS att de inte kan leverera (utan att ha försökt). Dagen efter låg paketet ändå i lådan... 😯

Jag beställer också alltid till box eller utlämningsställe om det går, av nämnd orsak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Jag har heller aldrig blivit uppringd av Postnord. Däremot en gång fått SMS att de inte kan leverera (utan att ha försökt). Dagen efter låg paketet ändå i lådan... 😯

Jag beställer också alltid till box eller utlämningsställe om det går, av nämnd orsak!

Okej, jag fick en TV levererad, va kanske därför, hade väl fel antagande om att det va standard då

Permalänk
Medlem
Skrivet av terasque:

Cyklister som inte fattar att fotgängare har företräde vid övergångsställe utan demonstrativt tvärnitar och blänger eller suckar åt en när man går över.

jag tyckte inte så synd om damen som då det blev rött girade in på gångbanan, tvingades gira tillbaka ut på cykelbanan, lyckades inte hålla balansen utan ramlade in mellan två bilar som stannat eftersom det var rött ljus (och grönt för fotgängare). Hon reste sig med ett par skrapsår och en bula i pannan och skrek "men för faaan djävla fotgängare, det är inte stopplikt vid rött på gångbanan!".
En av bilisterna vevade ner rutan och svarade "det är inte var du befinner dig som avgör utan vilket fordon du framför så det gäller stopp för cyklister även om de tror att de kommer undan genom att gira in på gångbanan. Förresten, rätt åt dig dumskalle!"
Varpå damen (?!?) gick lös på bilen med knytnävarna.
Jag sa att "det kanske är bäst att ta hand om cykeln innan trafiken kommer igång".
Hon cyklade vidare ivrigt svärande över alla fotgängare och bilister.
Ibland suger livet för somliga ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Okej, jag fick en TV levererad, va kanske därför, hade väl fel antagande om att det va standard då

Kan säkert vara så att de ska ringa om det är ett stort eller dyrt paket!

Permalänk
Medlem

comviqs jävla mupperi/skrämseltaktik för att lura kunder att köpa en ny telefon.
Jag fick det här sms:et den tionde juli och precis nu så kom det ett likadant.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

comviqs jävla mupperi/skrämseltaktik för att lura kunder att köpa en ny telefon.
Jag fick det här sms:et den tionde juli och precis nu så kom det ett likadant.
<Uppladdad bildlänk>

Fy fan vad ruttet. Det här kan ju knappast vara OK?