Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Onekligen illavarslande. Fördelen med att ett spel kostar 70 EUR är att det blir lite högre tröskel än att fuska i ett spel som är gratis. Den som lever får se.

För övrigt har jag hittills klockat in typ 7h i betan och haft rätt skoj. Hoppas på större banor, lite väl smått hittills.

Läst att det var de mindre kartorna som var i betan och att större kommer när spelet släpps skarpt

När BF3 betan släpptes var det också bara små banor man fick testa på om inte minnet sviker mig allt för mycket.

Än så länge är det väldigt roligt! Kul med lite hederligt Battlefield kaos.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Finns 4st skins man kan få som drop nu på Twitch när man tittar på någon Battlefield 6 stream som har drops påslaget. Måste ha Electronic Arts connectat till Twitch och titta 4 timmar för att få alla.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Finns 4st skins man kan få som drop nu på Twitch när man tittar på någon Battlefield 6 stream som har drops påslaget. Måste ha Electronic Arts connectat till Twitch och titta 4 timmar för att få alla.

Ja, jag drog igång streams på datorn hemma medan jag var på jobbet för att samla in dem. Inte ens chans att jag kastar på 4 timmar på Twitch.

För de som även äger en PS5 kan man tydligen låsa upp ytterligare ett exklusivt Advance Party skin genom att spela någon runda på den under betan. Huruvida den då låses upp även på PC är oklart.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Kul spel å flyter på väldigt bra med riggen i signaturen. Kan bli ett köp!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Kul som fan totalt kaos och alla springer som yra höns.

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, jag drog igång streams på datorn hemma medan jag var på jobbet för att samla in dem. Inte ens chans att jag kastar på 4 timmar på Twitch.

För de som även äger en PS5 kan man tydligen låsa upp ytterligare ett exklusivt Advance Party skin genom att spela någon runda på den under betan. Huruvida den då låses upp även på PC är oklart.

Mm. Slog igång den på Paddan och låter den gå, inte så man pallar kolla hehe.
Kollar oftast bara genom YT vanligtvis. Gammal räv från 80-talet, Twitch är nymodigheter för mig men funkar förhoppningsvis..

Skrivet av Beijing:

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

laddade ner betan idag, såg fram emot att få testa lite nytt BF. Men jag kan för mitt liv inte få rätt på det här med "Secure boot", har googlat och läst på forum etc, men det jag kommer fram till är att min BIOS version inte stöder detta så då måste jag förmodligen uppdatera den? och sen läste jag nånstans att om man gör det så är risken att inte windows startar sen om inte den är installerad med "secure boot" aktiverat, stämmer detta?
för att uppdatera BIOS, måste man fortf hålla på med USB minnen och riskera att sabba det när man gör det? har inte gjort detta på många år.

moderkortet är ett ASUS z490-p och inne i BIOS står det att jag har "secure boot" aktiverat men om man går in i systeminfo står det att "secure boot" ej stöds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

FAKTA: Kartorna som visas upp i denna första öppna betan är inte Battlefied kartor. Det går inte att motsäga. Det finns för fan inte ens en landningsbana för jetplanet ala BF3(eller var det 4?).

Kortfattat tror jag val av kartor har satt sig surt hos många & jag håller med. Dessa kartor riktar sig åt folk med koffein på dropp in i ryggmärgen(typ COD spelare).

Vad ska du med en landningsbana till?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Blir mer inlevelsefullt och coolare när det finns en stor bas med flygfält, baracker osv. där man hämtar fordon och startar flyg.

Gillade den spelmekaniken i dom äldre BF.
Bara en sån sak som att man var tvungen att tanka flyget genom att flyga över flygfältet var najs mekanik om än inte så realistisk.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad EA håller på med, men för skojs skull avinstallerade jag spelet med EA helt och tog det ned via Steam. Klart bättre prestanda. Det var inte dåligt innan, men en stor skillnad med precis samma inställningar. Passde också på att testa latency med framegen, och det uppför sig exemplariskt. Ökar latency med 3% i mitt fall, håller sig under 18. DLAA med framegen ser och spelas väldigt bra i 4K med max inställningar.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Verkar som anti-cheat-systemet jobbar hårt:
https://forums.ea.com/discussions/battlefield-6-beta-feedback...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk

Installerade betan, försökte starta spelet men de kommer upp att secure boot krävs. Kollade på Youtube hur man gör, och de blev nej tack inte sugen o pilla med allt de.
Synd, annars vart man taggad på att testa

Permalänk
Medlem

Om det inte tagits upp redan tidigare i tråden så kan det kanske hjälpa någon som upplever prestandaproblem i spelet... Jag kör betan genom EA app och upplevde prestandaproblem där fps hoppade upp och ner ganska sporadiskt när man springer omkring på kartorna och fpsen droppar hårt så fort man hamnar i någon fight. Det verkar som att det faktiskt gör en skillnad att slå på in-game overlay i EA appen (!). Det gjorde att fpsen blev betydligt stabilare för mig.

Jag har en 12700k och ett RTX 3080, så inga monstergrejer men var ändå lite besviken över att det flöt så pass dåligt som det gjorde innan jag slog på in-game overlay. Nu känns det ändå spelbart med allt på low @ 1440p, utan DLSS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Installerade betan, försökte starta spelet men de kommer upp att secure boot krävs. Kollade på Youtube hur man gör, och de blev nej tack inte sugen o pilla med allt de.
Synd, annars vart man taggad på att testa

prova att nollställa secureboot nycklarna i UEFI det funkade för mig

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

454 000 på Steam lirar Battlefield 6 just nu. Woop woop 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Fattar inte heller varför folk fuskar, förstör ju bara för sig själv och andra. Tyvärr kommer det nog alltid finnas fuskare i spel oavsett hur bra anticheat de använder.
BF6 har jag spelat i 5-6 timmar och inte sett en enda fuskare faktiskt, tror inte det är så stort problem än iaf 😊

Det var en fuskare på reddit som aktivt skrev "hacker here:" & sen rättfärdigade varför han fuskar. Kortfattat klagar han över att andra har mer tid än honom att spela & tyckte alla som satt & spelade & var bra på spelet var personer utan liv. Så han var tvungen att fuska för att kunna mäta sig med "sweatsen", för han har bättre saker för sig än att försöka bli någorlunda bra på spelet.

Otroligt märkligt resonemang. Då kanske man bara borde hänga upp Multiplayer spel på hyllan...

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Är du ny till Battlefield spelen?

Förut var det ett sätt att reparera sitt flygplan/helikopter. Du landade & fyllde på ammo/reparera.

Utöver det som också skrivits, om kartan är typ kring en stad så kan det vara extremt inlevelsefullt i ett full on krigsspel att där finns en flygplats.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Pe3:

prova att nollställa secureboot nycklarna i UEFI det funkade för mig

Jag gick in i bios o pilla och hittade secureboot option,som inte var påslaget. Nu funkar det, thank you sir 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Synd att det inte tar Cronus Zen 😥

Permalänk
Medlem

Spelet skulle verkligen behöva KillCam

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

laddade ner betan idag, såg fram emot att få testa lite nytt BF. Men jag kan för mitt liv inte få rätt på det här med "Secure boot", har googlat och läst på forum etc, men det jag kommer fram till är att min BIOS version inte stöder detta så då måste jag förmodligen uppdatera den? och sen läste jag nånstans att om man gör det så är risken att inte windows startar sen om inte den är installerad med "secure boot" aktiverat, stämmer detta?
för att uppdatera BIOS, måste man fortf hålla på med USB minnen och riskera att sabba det när man gör det? har inte gjort detta på många år.

moderkortet är ett ASUS z490-p och inne i BIOS står det att jag har "secure boot" aktiverat men om man går in i systeminfo står det att "secure boot" ej stöds.

Säkerställ följande:

1. Att din OS-disk är kompatibel med UEFI-boot, dvs. att dina diskar är formaterade med GPT (GUID Partition Table), inte gamla uråldriga MBR.

https://www.ninjaone.com/blog/check-if-a-disk-is-mbr-or-gpt/

Om de kör MBR kan du konvertera dem med Windows-verktyget mbr2gpt.

2. Efter att du säkerställt det ovan, stäng av CSM (kan också heta "compatibility mode" eller liknande) för att boota i UEFI-läge.

3. Om det ovan inte gör någon skillnad, testa att rensa Secure Boot-nycklarna som föreslogs tidigare. Uppdatering av BIOS kan också vara värt att göra. Ja, den biten kräver ofta att du lägger den på en USB-sticka, men ibland går det att välja filen direkt från någon av dina hårddiskar eller SSD:er.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Betydligt längre väntetid idag
Något är galet då jag kraschar varje gång jag ska ut från Firing Range!

mellan 2-5 min väntetid i kön varje gång nu.
Igår var det några tusen före. Idag upp till 80k före

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Ska bli skönt när dom fixar så att folk inte kan ha dubbla rocket launchers. Det är inte kul att flyga just nu, eftersom folk inte behöver välja mellan en igla eller rpg. Så man blir fan missile locked konstant.

Börjar närma mig slutet på alla challenges också. det som är kvar är lvl 20 (snart 18), spotting som recon (drygt halvvägs), och reparera fordon, har ej börjat det. Trodde jag skulle spela betydligt mera i helgen, tog ju till och med ledigt igår. Men tji fick jag, för jag vaknade upp dyngsjuk istället. Så klarar inte av att sitta allt för länge.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Har precis klarat alla challenges då min sista var att bli rank 20. Måste säga att spelet är riktigt bra, har fallit igenom marken ett par gånger när jag försökt reparera tanks men förutom det så har jag inte stött på några problem Blir ett solklart köp från mig!

Glöm inte att sätta en twitch stream på mobilen eller liknande så kan man låsa upp ytterligare saker.

Permalänk
Medlem

Kört ca 2h nu och jag gillar det skarpt. Dock, lite synd att alla banor i betan är såpass små som de är då det är de större banorna som lockar mer, men men! Det verkar iallafall vara rätt bra optimerat, flyter som smör med datorn i sign 1440p.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk

Kört nu ett par timmar tack vare @Pe3. Men va fan de verkar ju som att de bara är botar man möter? Mina första tre rundor gick runt 30-3 och motståndarna bara snurrar runt

Permalänk
Skrivet av megamats:

Om det inte tagits upp redan tidigare i tråden så kan det kanske hjälpa någon som upplever prestandaproblem i spelet... Jag kör betan genom EA app och upplevde prestandaproblem där fps hoppade upp och ner ganska sporadiskt när man springer omkring på kartorna och fpsen droppar hårt så fort man hamnar i någon fight. Det verkar som att det faktiskt gör en skillnad att slå på in-game overlay i EA appen (!). Det gjorde att fpsen blev betydligt stabilare för mig.

Jag har en 12700k och ett RTX 3080, så inga monstergrejer men var ändå lite besviken över att det flöt så pass dåligt som det gjorde innan jag slog på in-game overlay. Nu känns det ändå spelbart med allt på low @ 1440p, utan DLSS.

Verkar vara otroligt CPU-bundet spel då eftersom jag också sitter på ett 3080 men spelar på high/ultra 1440p med konstant 100+ fps. Har en Ryzen 9800x3d men ändå, förvånad över att det är så stor skillnad mellan vår prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

Kört nu ett par timmar tack vare @Pe3. Men va fan de verkar ju som att de bara är botar man möter? Mina första tre rundor gick runt 30-3 och motståndarna bara snurrar runt

Hade en (K/D/A) 50-1-48 match tidigare idag. Känns inte som att det är den gamla "Battlefield" spelarbasen man möter i många matcher.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillvirus:

Skrivet av Ecthelion:

Hade en (K/D/A) 50-1-48 match tidigare idag. Känns inte som att det är den gamla "Battlefield" spelarbasen man möter i många matcher.

Ni får komma ihåg att spelet är helt "nytt" för många. Jag har varit med sedan BF1942 och har nu varit inne och spelat lite. Jag bryr mig inte kom min K/D-rate alls utan vill testa spelets olika funktioner och miljöer. Eftersom jag kommer från 2042 senast så är det ju en del som är annorlunda. Så det var ett gäng som fick lätta kills på mig och som säkert trodde de var 3lite kingzzz!!!111 men som jag troligen skulle äga sönder om jag faktiskt engagerade mig lite mer i spelets objektiv.

Vad gäller spelets funktioner så gillar jag skarpt den nya kill-camen. Den visar vart du var när du dödade mig, men följer inte med dig. Det är ju framförallt jobbigt för alla snipers som campar på samma ställe hela tiden.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Betydligt längre väntetid idag
Något är galet då jag kraschar varje gång jag ska ut från Firing Range!

mellan 2-5 min väntetid i kön varje gång nu.
Igår var det några tusen före. Idag upp till 80k före

var till och med uppe på 120k
men det gick ganska snabbt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o