Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Nothing buds på elgiganten och fick en tre-månaders gratis abonnemang på appleTV. Coolt tänkte jag, då kan jag kolla den där serien. Men när jag skulle lösa in den tycker Apple att jag löst in för många såna här gratismånader...
Om jag inte minns fel så har jag nog löst in ett par såna genom åren när man fått chansen när man köpt nån apple-produkt eller från elgiganten.
Snålapple

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Ledsen på mig själv.
Jag har en takfläkt i sovrummet som jag dragit av snöret på så jag kan inte starta fläkten. Tyckte det blev för komplicerat att hitta och montera en ny sån där grej som sköter fläkten. Såg på amazon att det fanns en identisk, iaf utefter bilderna, fläkt för tusenlappen. Tyckte det lät lite billigt för den jag har är en robust sak (som redan fanns i lägenheten när jag köpte den för 20 år sen) Men de har säkert blivit billigare med åren tänkte jag.

När jag fick hem den så var den inte likadans när jag jämförde dem. Men skitsamma, bättre med en ny tänkte jag och började montera ihop den. Efter dryga timmen med svett rinnande överallt var den klar.
Glad i hågen stiger jag upp på lilla stegen och börjar skruva loss den gamla från taket. Men märker att dess upphängning inte alls är densamma som på den nya utan hålls uppe av själva "skålen" i toppen med fyra små skruvar istället för en "kula" och till råga på allt så har den som satte upp denna tagit bort ploppen där man egentligen ska koppla en taklampa till, och kroken i taket. Han eller hon har helt sonika klippt bort den och fäst ledningarna från takfläkten i ledningarna från taket, så jag fick hålla den tunga fläkten i ena handen för den skulle bara hängt i de tunna elledningarna bara annars (och rasat ner förstås). Blev riktigt svettigt att försöka få in skruvarna igen, med den andra handen.
Allt detta i 28-gradig värme inne hos mig.

Det hade förövrigt inte ens funkat om den kontakten funnits kvar för på den nya är det bara en sockerbit istället för motsvarande hankontakt till takkontakten...
Det är över min kompetens att hålla på med el-ledningar så det var bara att montera isär nya fläkten och packa den i lådan igen för att skickas tillbaka till Amazon. Fick packa om två gånger för jag glömde först stoppa tillbaka manualerna och sen takfästet.

Allt detta hade jag sluppit om jag bara kollat upphängningen av min gamla fläkt innan jag beställde den nya.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Dags för njursten igen, vaknade av anfall inatt med vanliga roliga smärta som får en att kräka och ligga i fosterställning varvat med inte kunna vara stilla smärtan
Nu är värsta över hoppas jag så nu är det 1-2v av kul smärta i ländrygg, nedre mage osv tills den kommer ut.

Får väl vara glad mina stenar inte varit så pass stora att de måste opereras, även om jag blev inlagd en gång för några år sedan för det men gick utan op då me.

Sen har jag fått problem med halsont igen trots omeprazol osv, så nu väntar möjligen remiss till gastroskopi. Så "yey".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dags för njursten igen, vaknade av anfall inatt med vanliga roliga smärta som får en att kräka och ligga i fosterställning varvat med inte kunna vara stilla smärtan
Nu är värsta över hoppas jag så nu är det 1-2v av kul smärta i ländrygg, nedre mage osv tills den kommer ut.

Får väl vara glad mina stenar inte varit så pass stora att de måste opereras, även om jag blev inlagd en gång för några år sedan för det men gick utan op då me.

Sen har jag fått problem med halsont igen trots omeprazol osv, så nu väntar möjligen remiss till gastroskopi. Så "yey".

Jag hade njurstensanfall 2018 efter en sprängning. Igår fick jag åter extrem magsmärta till höger om naveln och kräktes utan illamående.
Åkte till akuten men efter 1 timma och 20 minuter släpper smärtan (smärta 8 av 10).
Jag upplever att när jag då kissar river det till lite och jag tänker, den kom ut.
Men läkaren säger att hon inte tror det är en njursten och skickar hem mig.
Så nu är jag lite orolig för tyst stas, som dödar njuren inom 2-3 veckor.

Till saken hör att jag hade ont mellan 2011 och 2018 i magen.
De gjorde koloskopi och säkert 10 datortomografier under den perioden.
Sen sa de, äh det enda vi hittar är en njursten?! Å det kan det inte vara.
Sedan 2018 fick jag tid för njurstenssprängning och efter det försvann all smärta.
På slutet kunde jag inte gå mer än 20 meter utan att kräkas.

7 år!

7 år fattade de inte vad det var bara för att smärtan fanns i magtrakten!

Så nu är jag orolig att de gör samma misstag igen!

Permalänk
Medlem

Köpte en prenumeration på Britbox för att se lite spännande deckare. Men utbudet är ju helt värdelöst?! Massor av serier saknar de första säsongerna, och ännu fler finns bara tillgängliga på Britbox i UK.

Permalänk
Medlem

Sommarjobbare på sjukhuset just nu.
Får drop var 4e vecka, vanligtvis tar det 1 stick och totalt ca 80-90 minuter.
Förra gången tog det 3 stick av sommarjobbare, 1 stick av original personal och runt 2-2.5 timmar.
Dit idag igen, samma person som förra gången, 3 stick senare tycker hon att den verkar sitta.
5-10 minuter går och jag känner att någon stämmer inte och handleden har börjat svullna upp, ut med infarten och en ur original personalen får sätta ny infart vilket tar 2 stick..

Kan ju tycka att om man tar in sommarjobbare på sjukhuset för att sätta infarter så borde dem väl ha gjort det förut och veta hur man gör..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har en gammal Electrolux ESF2200DW bänk diskmaskin vars bestickskorg gått sönder. Går till Electrolux hemsida för kolla vilken som passar och säger E4DHCB01 universal passar. Men passar den efter beställt hem? NEJ! För lång i bredden! Måste fälla ner tallrik/skål hållare för passa och då kan inte diska tallrikar/skål om använder bestickskorgen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Officiell jultomte

Sur? Nja.
Smått irriterad men ändå imponerad? Japp.

Då det är min födelsedag har jag fått 10+ mail från diverse butiker och företag där man är medlem med "Grattis på födelsedagen, här får du....."
Ett av mailen var från "Rituals", där jag erbjöds ett födelsedags-set för endast 1kr med lite småprodukter. Jag tänkte "Gött, det gillar säkert frugan" och klickade glatt in på det. Mina adressuppgifter (förra adressen) var förifyllda, jag ändrade till min nya adress, klickade vidare, fyllde i mina kortuppgifter och "Beställ".
I ögonblicket efter får jag direkt ett mail från något sketchy spelföretag "VÄLKOMMEN TILL OSS" och då stannade nästan hjärtat.

"Faaaaaaack"
Såg direkt att länken gick till gifts-rituals(punkt)com. Loggade fort som ögat in på banken och förde över pengarna från kortet sen spärra & beställ nytt kort.

Segt att behöva vänta på nya kortet men ingenting drogs så jag är mest förbrylldad/förvånad/imponerad att jag föll för det så lätt, när jag ändå jobbar inom IT. Det är första gången jag åker dit på något dylikt, allt för att det såg ut som ett mail i mängden då det faktiskt är min födelsedag. Nåväl.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | BakClockers | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Lycka, så glad, vart på vårdcentralen och spolat bort vaxpropp ur öronen. Gått med väldigt nedsatt hörsel i över ett år. Nu hör man när grannen under tappar en strumpa på golvet. Hi-definition ljud😁

Känns så ovant, är jag en superhjälte med superhörsel nu…

Permalänk

Jag känner mig lite uppgiven för att alla kvinnor jag är intresserad av inte är intresserade tillbaka, medan de personer som är intresserade av mig inte intresserar mig. Dessutom har jag haft kontakt med en tjej rätt länge via ett forum på nätet, och vi har skrivit ganska mycket sen december. Av någon anledning vill hon hålla sig anonym med anledning av dåliga erfarenheter, men när jag visste att hon var iväg ställde jag in min Hinge på platsen på prov och såg henne. Inte så att jag skulle säga något om det eller att jag varken tänker eller vill göra något med det (creep, hallå), men det gjorde mig lite uppgiven att hon verkar dejta och träffa andra relativt obrytt medan vår kontakt inte känns värd det.

Dessutom är jag orolig att hon såg mig och blev besviken, även om hon sett bilder på mig, eller creeped out eftersom hon inte svarar på 2 dagar nu. Jag får såklart skylla mig själv, men ja.

Permalänk

Jag mår skit för att jag varit nervös för varje ny sak sedan jag va 5år och kan minnas.

Jag mår skit för att jag inte tog tag i det förän ja va 30år men sedan har det inte heller hjälpt fullt ut utan det ligger kvar i mig och kan äta upp mig vissa dagar av nervositet och att jag ställer skyhöga krav på mig själv och alla runt om mig.

Jag mår skit för att jag sa upp mig från mitt gamla jobb och fick sparken på mitt nya efter en vecka pga att jag sa upp mig på förra jobbet då dom högsta cheferna på båda jobben känner varandra vilket ja inte visste.

Jag mår skit för att min bror tog livet av sig 2020 och att jag inte kunde göra något åt det.

Jag mår skit för att min mamma gick bort 20 Maj när hon äntligen börjat må bättre och att ingen gjorde obduktion så vi får aldrig veta orsaken.

Jag mår skit för att jag vågar inte börja jobba igen.

Jag mår skit för att min fästmö är svin snygg och snäll och hennes son är väldigt snäll men båda har ADHD och är så slarviga och sonen är så skitig och mekar med bilar och tar inget ansvar och att min OCD blir så påverkad detta och gör att ja tappar kärleken och är konstant irriterad på hennes son.

Mår skit för att jag ville/gick med på att köpa hus och flytta ihop och nu när man är pank och inte har ett jobb så stressar det sönder mig.
Försöker sälja allt ja har och städa här hemma och försöka klara av min fästmös och hennes barns ADHD.
Man tänker sig inte för när man känner att man träffat sin själsvän/kärlek och tror att allt ska bli bra men sen kryper alla små skit saker på och jag vet att jag själv är bajs dålig ibland på att städa men får min städmani när ja mår skit.

Mår skit för att jag legat inne på psyket och det har kostat mig pengar. Vet inte någon väg ut då ja inte trivs hemma och har ingen annan stans att ta vägen och inte pengarna heller att bara kunna lämna skeppet och låta fästmön betala för huset och jag för en lägenhet. Och inte hjälper det med att prata med psykolog. Önskar att ja kunde må som ja gjorde 2022. De va mitt bästa år när ja tränade som fan och hade bra rutiner. Kämpar för att komma dit igen men det är en stor backe att gå när det ligger högar med tvätt och skräp hemma som ja måste fixa och söka jobb och gå till psykolog och vara sjukskriven och inte ha några pengar...

Så ingen som vill köpa ett Fractal Terra Jade. Behöver pengarna.

Tack för att ja fick skriva av mig.

Kram till alla där ute som mår skit. Man är inte ensam men nog fan känns de så.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Skrivet av Lankfisher:

Du är inte ensam. Livet är hårt och orättvist. Det kan i min erfarenhet göra skillnad att ha ett andningshål, något man kan göra där man kan släppa stress, oro, och ångest till viss del iaf ett kort tag. Gymmet, löprundan, boken, datorspel, badkaret eller något helt annat.

Permalänk
Medlem

Har ingen livsglädje längre, Trött på allt, trött på konstant oro, trött på trots att man är ingenjör, ändå har man inte råd och unna sig något, trött på att äta, på vardags karusellen. Trött på mig själv, att jag inte ens känner igen personen i spegeln. Trött på ensamheten inom mig, att man inte har några vänner/kompisar eller någon nära som man kan vända sig till.
Mina barn är det som håller mig kvar vid liv, Men önskan att inte vakna upp igen på morgonen, är det enda jag tänker på varje natt jag lägger mig.
Har verkligen ingen och dela något med, glad att jag hittade detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Kram tillbaka! Beklagar dina problem. Håller med att man ofta känner sig ensam även om man samtidigt inte är det – vi är ju alla själva i våra huvuden.

Själv är jag ledsen för att jag har så stora problem med tinnitus och ljudkänslighet och mina öron som dessutom blev värre nu häromdagen. Tinnitus kan vara en otroligt psykande åkomma när de är mer än mild. Att dessutom vara ljudkänslig och inte kunna använda öronen avslappnat förstör så mycket. Framförallt om man både tycker om att spela (producera) och lyssna på musik.

Känns som en del av en har dött lite.
Hoppas det kommer en lösning innan man dör.

Har även lätt artros i ländryggen sen tre år sannolikt grundat i skada i samband med wakeboard år 2007. Också störigt. Fy fasen för kroniska grejer som inte går över.

Kunde varit ännu värre, (krig och skit) men det kan man ju säga om det mesta. Blir inte direkt lättare för det. Man jämför ju med hur man hade det innan.

Med mera, men det får räcka för nu …

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Mina barn är det som håller mig kvar vid liv, Men önskan att inte vakna upp igen på morgonen, är det enda jag tänker på varje natt jag lägger mig.

Och barn är det meningsfulla som finns, jag har varit i samma känsloläge som du.

Att bara fortsätta. Fira vinsterna, sörj förlusterna. Vakna nästa dag och gör det igen. Att inte ge upp är ibland det mest heroiska man kan göra.

Nu vet jag inte om dina barn är vuxna men försök spendera mer tid med dom.

Om du känner dig redo finns det hjälp att få, läkemedel som gör det lite lättare att kliva upp ur sängen. En vänlig själ som är beredd att lyssna.

Du är inte ensam, och ge inte upp.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Har ingen livsglädje längre, Trött på allt, trött på konstant oro, trött på trots att man är ingenjör, ändå har man inte råd och unna sig något, trött på att äta, på vardags karusellen. Trött på mig själv, att jag inte ens känner igen personen i spegeln. Trött på ensamheten inom mig, att man inte har några vänner/kompisar eller någon nära som man kan vända sig till.

Gå till en läkare och be att få Sertralin. Ett litet piller om dagen kan quite literally vända hela tillvaron till något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Gå till en läkare och be att få Sertralin. Ett litet piller om dagen kan quite literally vända hela tillvaron till något bättre.

Synd att man blir jävligt avtrubbad av det dock,har själv ätit det i 3 år för några år sedan.Fast det är väl bättre en att gå runt och må dåligt dock,sen blir det rätt jobbigt med sex om man nu inte vill hålla på i 30 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Känner igen mig rejält.

Själv har jag endast negativa erfarenheter av sjukvården och dess mediciner. För mig hjälpte det för stunden, de tar udden av lidandet. Men det ligger och väntar på den dagen du ska sluta med medicinen och då slår det till än värre. Biverkningarna är dessutom inte att leka med, potensproblem, självmordstankar (värre), problem med magen, synen, darrningar och till slut abstinens, toppen va?!

Så visst finns det mediciner men det löser inte grundproblemet utan är snarare en tillfällig lindring. Samma att prata med en psykolog eller kurator, det kan kännas bättre en stund men jag kommer alltid tillbaka till mörkret igen.

Det är min erfarenhet av svensk sjukvård och psykiatri, lindring inte bot.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Önskar att ja kunde må som ja gjorde 2022. De va mitt bästa år när ja tränade som fan och hade bra rutiner.

Lider med dig och kan känna igen frustrationen gällande svärson.
Ta ut all frustration på vikterna igen, löprundan eller vad det nu var du gjorde 2022 som fick dig att känna dig på topp.
Lättare att somna när kroppen är helt slut, innan de dåliga tankarna tar över vilket de gärna gör när man ligger där i sängen full utav energi och inte kan knoppa. Gymmet ÄR terapi, Fysiskt och psykiskt och när du har det där i dina rutiner så faller allting annat också på plats.

Visa signatur

5600X | ROG Strix B550-F GAMING | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Du är inte ensam. Livet är hårt och orättvist. Det kan i min erfarenhet göra skillnad att ha ett andningshål, något man kan göra där man kan släppa stress, oro, och ångest till viss del iaf ett kort tag. Gymmet, löprundan, boken, datorspel, badkaret eller något helt annat.

Tack för att du läste och svarade. Spelar dator, går ut i h går, gymmar, läser bok men mäst av allt tvättar jag o städer för att de är problem med det hemma och jag har min OCD som slår hårt är jag blir deprimerad.

Men håller med motion är nästa läkemedlet men de är skit tufft att ta tag i det när man har så mycket annat som man måste ta tag i. ❤️

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Skrivet av SteGus:

Lider med dig och kan känna igen frustrationen gällande svärson.
Ta ut all frustration på vikterna igen, löprundan eller vad det nu var du gjorde 2022 som fick dig att känna dig på topp.
Lättare att somna när kroppen är helt slut, innan de dåliga tankarna tar över vilket de gärna gör när man ligger där i sängen full utav energi och inte kan knoppa. Gymmet ÄR terapi, Fysiskt och psykiskt och när du har det där i dina rutiner så faller allting annat också på plats.

Tack! Vet exakt att de är så och jag håller på att ta tag i det. De har bara varit så himla mörkt ett tag nu och ingen energi. Inte kunnat äta m.m men de kommer förhoppningsvis sakta men säkert. Tack för att du läste och att jag fick skriva av mig. ❤️

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4:

Det är jätteviktigt att du kontaktar vården för din depression tro mig. Nu är länken för skåne men läs igenom fundera & ta steget & kontakta vården!
https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdoma...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Jag har bara miniatyr problem som att jag vart bakis hela dagen och att jag inte fått så mycket gjort som jag tänkt under semestern och går in i sista ledig veckan nu på måndag.

Annars är jag lite upprörd över begagnat priserna på Nintendo new 3ds XL.
Nu under sommaren när ungarna ockuperat mina tv-spel och datorer på kvällarna fick jag lite sug att ta igen spel jag missat.
Naivt tänkte jag att för 2000-3000kr borde man få tag i en konsol inklusive några spel.
Men när jag fick se att 3dsen säljs för mer än ny priset och dessutom utan spel till blev jag gubbvrång och snål.
Råkar det dessutom vara Zelda eller Pokemon motiv på kostar den som att köpa en Switch 2.
Men nu har jag ändå snöat in på att jag vill ha en, så slutar väl med ett köp ändå.

Permalänk
Medlem

Besviken på sommaren...
Migrän, hosta, feber, lunginflammation, fortsatt hosta...

I den ordningen...
Och dags att börja jobba om en vecka...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag är glad och positiv, det är därför jag är på Sweclockers!

Kram

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Batteriet svällde upp och tryckte sönder displayen på min Surface Pro 8 två veckor efter att garantin gick ut...

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Lämnade in bilen för att laga ett fel. Fick snabbt svar från verkstaden vad felet var, vad det skulle kosta att laga och att det skulle ta två veckor innan den var klar. Efter nästan tre veckor så ringer jag för att höra hur det går, men får inget svar. Ringer ett antal gånger dagen därpå, inget svar då heller. Tredje dagen, inget svar. Slutar med att jag måste lägga tid och energi på att åka ett antal mil till verkstaden för att få tag på någon. "Nä asså vi väntar på en reservdel, vi hör av oss när den är klar". Ja men RING mig och meddela att jag kommer vara utan bil närmare en månad istället för två veckor!? Eller svara åtminstone i telefon? AMATÖRER.

Permalänk
Medlem

Så trött på att jobba, har hela livet hatat att behöva jobba för att få pengar för att ha råd till att leva. Vissa tider har det varit lättare och vissa svårare så klart, men överlag har jag alltid hatat att behöva jobba.

Har ändå haft tur och lyckats jobba upp mig med åren och tjänar idag bra samt har bra förmåner jämfört med många andra, MEN gillar fortfarande inte att jobba och mår inte bra av det. All motivation är just nu helt borta och det är svårt att orka ta in allt nytt hela tiden, tycker att allt eftersom åren gått så har frustrationen över att behöva jobba blivit värre och värre.

Skäms att känna så med tanke på hur bra jobb jag egentligen har, vet att många har det mycket värre då jag själv haft en hel del risiga jobb tidigare. Försöker motivera mig själv med att om jag har tur så är det bara 11-12år kvar tills jag eventuellt kan gå i tidig pension, men oron finns där att man kommer ändra pensions regler och att jag måste jobba tills jag dör, då vet jag inte vad jag kommer ta mig till...

Önskar så innerligt att man var smartare när man var ung och börjat lägga undan lite pengar varje månad för att spara till en tidig pension. Försöker att spara allt jag kan just nu för att kunna gå så tidigt jag bara kan men det är lite sent påbörjat tyvärr, har även rensat bort alla onödiga lån/utgifter så gott det går senaste åren. Kan bara skylla på mig själv och mitt ha begär av tekniska prylar samt min omogenhet i sparande tidigare, samt att man sitter med bolån som måste betalas bort vilket bromsar sparandet en del.

Hade varit lättare om man tyckt om att jobba som vissa av kollegorna, livet skulle varit så mycket enklare då...

Visa signatur

GameMachine: Lian Li O11 Dynamic EVO XL | ASUS ROG Crosshair X870E Hero | AMD Ryzen 9 9800X3D | Asus ROG Ryujin III | 64GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC | M.2 NVMe's: 2TB (OS) + 4TB + 4TB | Lian Li EDGE Platinum 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GSXswe:

Så trött på att jobba, har hela livet hatat att behöva jobba...

Samma här mannen.

Det stör mig inte bara att jobbet tar så mycket av ens vakna tid. Det gör en även att resterande tid som återstår behövs för att återhämta sig. Då finns andra som har mycket värre än mig ändå... Precis som du tänker.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GSXswe:

Så trött på att jobba, har hela livet hatat att behöva jobba för att få pengar för att ha råd till att leva. Vissa tider har det varit lättare och vissa svårare så klart, men överlag har jag alltid hatat att behöva jobba.

Har ändå haft tur och lyckats jobba upp mig med åren och tjänar idag bra samt har bra förmåner jämfört med många andra, MEN gillar fortfarande inte att jobba och mår inte bra av det. All motivation är just nu helt borta och det är svårt att orka ta in allt nytt hela tiden, tycker att allt eftersom åren gått så har frustrationen över att behöva jobba blivit värre och värre.

Skäms att känna så med tanke på hur bra jobb jag egentligen har, vet att många har det mycket värre då jag själv haft en hel del risiga jobb tidigare. Försöker motivera mig själv med att om jag har tur så är det bara 11-12år kvar tills jag eventuellt kan gå i tidig pension, men oron finns där att man kommer ändra pensions regler och att jag måste jobba tills jag dör, då vet jag inte vad jag kommer ta mig till...

Önskar så innerligt att man var smartare när man var ung och börjat lägga undan lite pengar varje månad för att spara till en tidig pension. Försöker att spara allt jag kan just nu för att kunna gå så tidigt jag bara kan men det är lite sent påbörjat tyvärr, har även rensat bort alla onödiga lån/utgifter så gott det går senaste åren. Kan bara skylla på mig själv och mitt ha begär av tekniska prylar samt min omogenhet i sparande tidigare, samt att man sitter med bolån som måste betalas bort vilket bromsar sparandet en del.

Hade varit lättare om man tyckt om att jobba som vissa av kollegorna, livet skulle varit så mycket enklare då...

Jag lider med dig, och känner igen mig själv. Bra jobb, tjänar bra, flexibelt, mycket semester. Ändå dör jag inombords.

Jag tog mod till mig och pratade med min chef om att jobba 90%, och det gick bra. Känns så enormt skönt. Kanske du kan försöka komma ner till 80-90% till att börja med? Börja vrida rätt balansen mellan jobb och liv.

.