Fractal Design Scape – en stark hörlursdebut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Hur är mikrofonen? Såg inget om det under avsnittet om ljudkvalité och mikrofon? Eller är jag blind?

Har kollat på några recensioner och den verkar helt OK. Hade hoppats att den skulle utmärka sig från konkurrenterna men så verkar inte vara fallet.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiskeyBent:

Testat Avantone Planar the II Black? Borde inte vara några problem med dom lurarna

Tack för tipset, men tyvärr inte och efter att ha sett prislappen så lär det inte vara en modell jag kommer att testa heller dessvärre.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mistahh:

Jag köpte dessa lurar för någon vecka sen.
Här är EQ-Koden jag använder för film, musik och spel: AQUAAABAQDMzMz/QAgAAAAAAAABAwAAAIEBUCwAAAAABTNcZQTMzMz85AAAAAAAAAABAQAAAgEB4AAAAAAAAAAAAwAAAAD8OAQAAAADa

Appliceras den EQ:n via röstkommando?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Ville verkligen tycka om dom, men clamp forcen var alldeles för hög för mig Kändes av väldigt snabbt. Efter x antal trådlösa lurar testade nu under sommaren (vill ersätta mina stealth pros som dels faller sönder och dels riktigt kass mjukvara...) så blir det att testa trådat igen, Fiio FT1.
Riktigt hypeade på dom, får se vad man tycker om kabel igen.

Visa signatur

:CPU: 9800X3D | IceMyst 420 | 3x Arctic P14 Max :Mobo: MPG X870E CARBON WIFI :RAM: 32Gb G.Skill Trident Z5 Neo :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: NZXT H7 Flow 2024 | 6x P12 Max :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Appliceras den EQ:n via röstkommando?

Haha, nej utan det går att klistra in EQn i inställningarna.
De gjorde det enkelt att kunna dela med sig av dessa.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Ja dessa lurar verkar bra hype:ade, tom investerar pratar gott om dem, som ett gott steg för Fractal att ta nya marknadsandelar. Någon som testat dessa vs Logitech G Pro X Lightspeed? Har dessa själv och är oerhört nöjd med dem på mitt väldigt stora huvud.

Permalänk

dt 770 pro! the way to go med fokus på LJUDET

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Jag har lurarna. Tycker de funkar bra, och gillar estetiken och dockan. Saker som jag skulle vilja ändra på:

* Tyngre docka, så att man inte måste vrida så mycket för att den inte ska hänga med.
* Utfällbar mic så som steelseries, snarare än den boom-mic som finns nu. Jag vill gärna kunna "gömma den" ur synvinkel och man kan inte riktigt vrida bort den om man inte har headsetet väldigt framåtlutat som nu.
* Viktigast av allt: Mer padding i bandet, eller allra helst en sån strap som sitter innanför ramen.

Kommer från en Steelseries Arctis 9 som fått glapp i den dåliga micro-usb kontakten. De skulle behövt en docka.

Permalänk
Medlem

Hur är kompabiliteten på dessa? Letar efter ett par lurar som funkar till PC/mobil/PS5/Xbox X. Just nu verkar det vara som att man måste byta när man köra på Xbox, lite störande att behöva ha två olika headset bara för det.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara plastbygel, är det så?
Alla lurar med plastbyglar går bort för mig iaf, varit med om för många byglar som varit av plast och gått av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Scape fick en firmware-uppdatering för ungefär en vecka sedan som åtgärdar problemen med låg volym och låg sidetone. Rekommenderar starkt att uppdatera till 03.33.00.

https://support.fractal-design.com/support/solutions/articles...

Updated sidetone gain table - Increased sidetone max gain
Max volume adjustment - Headset maximum speaker volume significantly increased
General errors fixed - Fixed a few errors that may occur during USB-mode
Security patch - Added rejection to BT-pairing while not in BT pairing mode

Uppdaterade och testade idag. Grym skillnad, nu har jag egentligen inga klagomål.

Permalänk

Jag står lite i valet och kvalet mellan dessa lurar och Asus Rog Pelta då mina HyperX Cloud Alpha vägrar samarbeta med mig. Får ha mikrofonen på högsta volym samt boost +30db för att min röst ens ska plockas upp i discord, vilket gör att det blir eko för de andra i kanalen. Helt värdelöst.

Har även tittat lite på Logitech G Pro X 2 Lightspeed men tydligen ska den mikrofonen vara lite sämre.

Att det ska vara så svårt att få en vettig mikrofon på headset som ändå kostar runt 2k...

Permalänk
Medlem

Hur är det med batteriet då, kan det bytas utan att demolera hela headsetet? Annars har ju produkten en högst begränsad livslängd.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det börjar dåligt för Fractal Design.

@CrispVanDahl : Lägg gärna till att Fractal Design enbart tillåter ett fåtal webläsare att använda "sidan".
Och bara för att doppa tårna lite djupare så har de webläsare som tillåts Chromium som motor vilket i sig kan vara problematiskt, för somliga.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Hur är det med batteriet då, kan det bytas utan att demolera hela headsetet? Annars har ju produkten en högst begränsad livslängd.

Det går inte att byta batteri enkelt för allt vad jag vet. Dockan ska dock vara utrustad med överladdningsskydd just för att förlänga livslängden på batteriet. Jag har haft mina i 2 månader dock så kan inte säga något med med säkerhet kring livslängd.