Permalänk
Medlem

"Based on your previous feedback and to give you more control over map and mode selection, we're introducing a new feature called Custom Search.

This feature allows you to choose your favorite combinations of maps and modes. For example, if you want to play Conquest on Siege of Cairo, then matchmaking will prioritize putting you in a match with this combo, if available. Note that this is not a Server Browser (which is not being tested this week).

During Open Beta, Custom Search will be available for Open Weapon mode playlists so you can mix and match maps and modes as you prefer. "

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/open-...

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Det finns även stats för helgens beta.
HÄR: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/player-sta...

Skriv ert EA namn (case sensitive). Fungerar även om du spelade via STEAM.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Här är till er alla som tycker att man springer för snabbt. Vilket man inte gör enligt test. Kan dock hålla med om att dom kan tona ner bunnyhopp och sliden lite.

<Uppladdad bildlänk>

så skumt, jag hoppade in i bf4 direkt efter att betan stängdes..allt kändes sjukt mkt segare o långsammare, men enligt tabellen ska det vara snabbare spel...kändes iaf inte det..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

så skumt, jag hoppade in i bf4 direkt efter att betan stängdes..allt kändes sjukt mkt segare o långsammare, men enligt tabellen ska det vara snabbare spel...kändes iaf inte det..

Olika Fov kanske? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

3200 dpi och 2-3 ingame sense.

Så pass högt.
Hur kom du fram till den siffran?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

<Uppladdad bildlänk>

Alltid kul när dem ger lite info

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Här är till er alla som tycker att man springer för snabbt. Vilket man inte gör enligt test. Kan dock hålla med om att dom kan tona ner bunnyhopp och sliden lite.

<Uppladdad bildlänk>

Sirland svarade en snubbe som tyckte att man skulle nerfa sliden. Tycker dét va lite kul.

Edit: Stats bilden.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

<Uppladdad bildlänk>

Kul grej av Dice!

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem

Är iväg större delen av helgen, så får se hur mycket man hinner lira denna helgen.. lite surt! Men men, får nog klämt in några timmar på söndag i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem

Tyvärr ska man bort större delen av denna beta-period så kommer inte hinna spela så mycket. Får hoppas det blir lätta challanges, om det blir några nya.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

1,1 hade jag i KD. Nöjd jag har över 1. Haft skitkul med Betan ändå. Man är för gammal för Tryhard och kör alldeles för lite fps comp. Blev bättre o bättre redan av dom här 3 dagarna så kanske kan jobba upp lite högre till i helgen. 😶

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, visst är det så. Det återstår som sagt helt enkelt att se i recensioner när produkten släpps. Personligen tycker jag fortfarande att det är lite i underkant om man gör något annat än att spela.

Nej tack. Varför skulle Assault även vara Medic?

Tycker att det är en utmärkt idé att flytta spawn beacon till Assault. Då används den förhoppningsvis som det var tänkt (flytta fram striden), inte som ett sätt för snipers att spawna på sin favoritcampingplats.

Sedan kommer Assault att få diverse gadgets i det färdiga spelet som jag förstått det. Tror att den där stegen bland annat skulle ges till Assault.

En stege räcker inte för att ge assult en bra roll, tycker du det så varsågod, men de flesta håller inte med dig.
Support har fått alldeles för mycket, finns ingen egentlig anledning att spela assult när support finns.
Därav känns assult meninsglös. Och särskilt när alla vapen är tillgängligt till alla, dom måste låsa ner vapen till klasser.
Spawn beacon struntar jag egentligen i vem som får.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

<Uppladdad bildlänk>

Är iväg större delen av helgen, så får se hur mycket man hinner lira denna helgen.. lite surt! Men men, får nog klämt in några timmar på söndag i alla fall

Fick in 40 timmar så jag han spela en hel del
Skumma är bara att jag köra via steam, så nicket är ju helt fel då det är origin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

En stege räcker inte för att ge assult en bra roll, tycker du det så varsågod, men de flesta håller inte med dig.
Support har fått alldeles för mycket, finns ingen egentlig anledning att spela assult när support finns.
Därav känns assult meninsglös. Och särskilt när alla vapen är tillgängligt till alla, dom måste låsa ner vapen till klasser.

Jag tycker granatkastaren Assault har är ganska OP när det gäller att förstöra byggnader osv. Särskilt när alla klasser kan göra revive så vet jag inte riktigt vad jag tycker om Support-klassen, jag håller inte med om att det inte finns någon anledning till att spela Assault.

Men jag håller 100% med om att vapnen borde vara låsta till de olika klasserna, men kanske då att carbines kan användas av alla.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Hann tyvärr inte köra så mycket men kändes bra. Får se om man orkar ge fullpris för spelet.

Permalänk
Skribent
Skrivet av krEJZi:

<Uppladdad bildlänk>

Gick ändå helt okej, hoppas på bättre resultat denna helg nu när man börjar få bättre känsla för vapnen

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Jag tycker granatkastaren Assault har är ganska OP när det gäller att förstöra byggnader osv. Särskilt när alla klasser kan göra revive så vet jag inte riktigt vad jag tycker om Support-klassen, jag håller inte med om att det inte finns någon anledning till att spela Assault.

Men jag håller 100% med om att vapnen borde vara låsta till de olika klasserna, men kanske då att carbines kan användas av alla.

OP håller jag ju inte riktigt med om när ett rpg är lika om inte mer effektivt eller en C4.
Men vapen borde verkligen låsas ner, och mer recoil så allt inte är som laser.
Smg, shotguns och carbines kan vara universal om dom ökar recoil på alla vapen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servrarna är redan uppe, in och panga!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Hade inte så jättemycket tid att spela med...

Permalänk
Medlem

DLSS är borta ur settings, spelet ser helt suddigt ut nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Jobbar hemifrån idag, lite små sugen på att starta upp betan redan nu xD
Men blir ut och träna på lunchen, för sedan spela direkt när man slutar 1600!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jobbar hemifrån idag, lite små sugen på att starta upp betan redan nu xD
Men blir ut och träna på lunchen, för sedan spela direkt när man slutar 1600!

<Uppladdad bildlänk>

Man kanske måste ta en kaffepaus ändå, då kan man ju testa ett Rush-game exempelvis. Ask me how I know

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Såg senare att Assault tidigare hade paddlarna, så det var inte en radikal ändring du föreslog. Det funkade ju som sagt bra i BF3 och BF4, så baserat på det kan nog en sådan ändring faktiskt fungera hyfsat bra trots allt.

Vet inte hur du vet vad de flesta tycker, men jag bryr mig heller inte nödvändigtvis om vad the hive mind tycker. Innan vi ser exakt vilka gadgets de olika klasserna kommer få är det svårt att uttala sig om balansen i detta. Därför hade det varit bra om detta varit implementerat i betan så att folk kan testa dem, eller åtminstone att de presenterat den informationen i någon form. Tyvärr är ju detta inte fallet, och det kan nog vara svårt att få dem att ändra på det senare.

Håller med dig om att vapnen borde vara nedlåsta till klasserna som standard, speciellt "signature weapons". Spelade nästan bara Closed Weapon Conquest förra omgången så jag ser på det från den synvinkeln. Helt upplåsta vapen är problematiskt på flera sätt, det håller jag helt med om. Även Recon blir ju totalt onödig med upplåsta vapen.

Skrivet av ibland:

Verkar inte som de delar ut fler nycklar. Missade första dagarna men har inte fått någon trotts att jag tittat på en stream i 4h.

Du menar för upplåsning av skins från Twitch? För att spela själva spelet krävs väl ingen nyckel längre?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som blivit av med DLSS?
Var tvungen att sätta på FSR

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

<Uppladdad bildlänk>

Shit vad najs! Alltid kul med lite stats 😁

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du menar för upplåsning av skins från Twitch? För att spela själva spelet krävs väl ingen nyckel längre?

stämmer jag som sett fel

Fixat citering /mod
Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

https://i.imgur.com/Ev5394C.jpeg

Fick in 40 timmar så jag han spela en hel del
Skumma är bara att jag köra via steam, så nicket är ju helt fel då det är origin

Gick bra ser jag!
Det var ju lite skumt att det blir Origin nicket och inte ditt nick från Steam.

Hoppas kunna klämma in lite denna helgen, vill gärna klara challenges som kommer denna helgen också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Så pass högt.
Hur kom du fram till den siffran?

Jag hoppar runt och testar olika saker hela tiden. Just nu kör jag 400 dpi med 25 sense t.ex. Men 3200 dpi har jag spelat länge med och gillar att man kan vara snabb, men man ska inte räkna med någon wow accuracy

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Och nu kör vi igen!

Closed Weapon All-Out Warfare
Attack & Defend
Close Quarters
Rush
Custom Search

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Och nu kör vi igen!

Closed Weapon All-Out Warfare
Attack & Defend
Close Quarters
Rush
Custom Search

Ska bli kul med RUSH LOL. I Alphan kunde man spawn låsa folk jättelätt. Ska bli intressant och se om de har gjort det bättre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED