Permalänk
Medlem

Kul grej med detta! Nu jäklar är det dags att hoppa in igen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Man kanske måste ta en kaffepaus ändå, då kan man ju testa ett Rush-game exempelvis. Ask me how I know

Smart 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

DLSS är off bara AMD FSR och Intel XESS igång.
Går lite segt 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Det var ju lite skumt att det blir Origin nicket och inte ditt nick från Steam.

Nja, egentligen inte. Progress sparas ju på ens EA-konto. Misstänker att det även är det nick som visas inne i spelet.

Skrivet av IceKey:

Går lite segt 😬

Är även DLAA borttagen? Spelet ser ju ut väldigt suddigt ut med TSAA.

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag hoppar runt och testar olika saker hela tiden. Just nu kör jag 400 dpi med 25 sense t.ex. Men 3200 dpi har jag spelat länge med och gillar att man kan vara snabb, men man ska inte räkna med någon wow accuracy

Högre dpi på musen ger ju lägre latens, så att sätta högre dpi och kompensera med lägre sensitivity i själva spelet är ju egentligen rent objektivt det bästa, så länge inte den effektiva sensitivityn blir för hög för att man ska kunna sikta som man vill. Många möss låter ju dig sätta dpi väldigt granulärt, så det sistnämnda går ju oftast att lösa den vägen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Sitter med myror i benen på jobb, klarar snart inte vänta längre... vill hem å spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Går lite segt 😬

märkte också detta, tur att det inte bara är jag.

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att man tar random skada ibland? Typ vid spawn?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Går lite segt 😬

for everyone experiencing the DLSS issue (where you basically don't have DLSS activated):

Open your documents folder, search the battlefield 6 open beta and settings folder.

Edit the the "PROFSAVE_profile" file with your notepad.

Search for "NvidiaUpscaling"

Change the value of "GstRender.NvidiaUpscalingTechnique" to 1

Change the value of "GstRender.AMDNvidiaUpscalingQuality" to 2 (might differ for whatever you want to choose)

save the file and make it READ-ONLY within its properties

Källa: Reddit

"The team is aware of reports regarding DLSS / DLAA being unavailable in the open beta," the Battlefield Comms X account said in a post early Thursday, "We'll follow up with additional updates as soon as possible."

Källa: https://www.tomshardware.com/video-games/pc-gaming/battlefiel...

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

for everyone experiencing the DLSS issue (where you basically don't have DLSS activated):

Open your documents folder, search the battlefield 6 open beta and settings folder.

Edit the the "PROFSAVE_profile" file with your notepad.

Search for "NvidiaUpscaling"

Change the value of "GstRender.NvidiaUpscalingTechnique" to 1

Change the value of "GstRender.AMDNvidiaUpscalingQuality" to 2 (might differ for whatever you want to choose)

save the file and make it READ-ONLY within its properties

Källa: Reddit

Inget jag tänker pilla på, är öppen beta och det lär vara fixat framöver. Sen vet man inte hur filerna ändras och om det triggar något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nja, egentligen inte. Progress sparas ju på ens EA-konto. Misstänker att det även är det nick som visas inne i spelet.

Är även DLAA borttagen? Spelet ser ju ut väldigt suddigt ut med TSAA.

Högre dpi på musen ger ju lägre latens, så att sätta högre dpi och kompensera med lägre sensitivity i själva spelet är ju egentligen rent objektivt det bästa, så länge inte den effektiva sensitivityn blir för hög för att man ska kunna sikta som man vill. Många möss låter ju dig sätta dpi väldigt granulärt, så det sistnämnda går ju oftast att lösa den vägen.

DLAA funkar verkar det som när jag lirar iaf. Den syns även som aktiverad i menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

DLAA funkar verkar det som när jag lirar iaf. Den syns även som aktiverad i menyn.

Ok, skönt! Behöver som tur är inte DLSS i detta spel, men DLAA visade sig göra väldigt stor skillnad.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ska den sista öppet beta börja idag kl.10 eller inte ? Jag kom in i spelet men jag kan inte spela nånting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Inget jag tänker pilla på, är öppen beta och det lär vara fixat framöver. Sen vet man inte hur filerna ändras och om det triggar något annat.

haha det är en ini fil för inställningar, vad tror du kan hända?

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Gick bra ser jag!
Det var ju lite skumt att det blir Origin nicket och inte ditt nick från Steam.

Hoppas kunna klämma in lite denna helgen, vill gärna klara challenges som kommer denna helgen också.

Mmmm, lite skumt.
Sökte till o med på steam namnet men va tomt, men är väl för att det är kopplat till origin antar jag?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Mmmm, lite skumt.
Sökte till o med på steam namnet men va tomt, men är väl för att det är kopplat till origin antar jag?

Allt du låser upp knyts ju till ditt EA-konto. Även det nick som syns i spelet är väl nicket från ditt EA-konto, eller?

Körde betan via EA-appen (eftersom jag har alla andra BF-spel där), så det sista är bara ett antagande från min sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är m4 nerfad? Kändes inge vidare nu idag.
Tänkte om vissa vapen är ombalanserade.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Allt du låser upp knyts ju till ditt EA-konto. Även det nick som syns i spelet är väl nicket från ditt EA-konto, eller?

Körde betan via EA-appen (eftersom jag har alla andra BF-spel där), så det sista är bara ett antagande från min sida.

Nej, nicket som syns i spelet är mitt steam nick, vilket är där ifrån jag kör bf6

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

haha det är en ini fil för inställningar, vad tror du kan hända?

Det kommer patchas ändå, och öppen beta. Sitt lugn i båten, jag klara mig utan att pilla i ini filer oavsett spel eller program 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ok, skönt! Behöver som tur är inte DLSS i detta spel, men DLAA visade sig göra väldigt stor skillnad.

Ja det löser den där grötiga blurren. Lättare att se fiender på avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickardo:

Ska den sista öppet beta börja idag kl.10 eller inte ? Jag kom in i spelet men jag kan inte spela nånting.

Det är samma här.

Edit: Körde repair på mitt spel och nu funkar det att välja game modes o.s.v.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det kommer patchas ändå, och öppen beta. Sitt lugn i båten, jag klara mig utan att pilla i ini filer oavsett spel eller program 😁

Väldigt underhållande dock att du inte vågar röra en .ini fil, den får du faktiskt bjuda på.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Väldigt underhållande dock att du inte vågar röra en .ini fil, den får du faktiskt bjuda på.

Och under mina nästan 700 h i Battlefield 6 innan många andra här på SweClockers, så bjuder jag på att INTE pilla på filerna, inkl ini. Punkt.

Permalänk
Medlem

DLAA och DLSS funkar om man avinstallerar Nvidia App

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Fy fan vad vad jag avskyr folk som inte ptfo i Breakthrough och Rush. Det förstör så himla mycket. I conquest gör det inte lika mycket om man har några stcken i lagen som kanske vill leka krypskytt eller nåt. Men med mindre spelare och betydligt mindre tickets, då är ptfo och spela sin roll så mycket viktigare.

Vilket tar mig till ästa grej. Va inne i en match Breakthrough, jävligt jämnt mellan lagen, va i en kanonbra squad som hade bra teamwork. Så vinner vi tillslut, va nära att förlora på första sektionen. Svinrolig match. Så kommer deras "nya" matchmaking system in och byter server och man hamnar på en server med idioter bara. Då tappar man fan sugen att spela.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Fy fan vad vad jag avskyr folk som inte ptfo i Breakthrough och Rush. Det förstör så himla mycket. I conquest gör det inte lika mycket om man har några stcken i lagen som kanske vill leka krypskytt eller nåt. Men med mindre spelare och betydligt mindre tickets, då är ptfo och spela sin roll så mycket viktigare.

Vilket tar mig till ästa grej. Va inne i en match Breakthrough, jävligt jämnt mellan lagen, va i en kanonbra squad som hade bra teamwork. Så vinner vi tillslut, va nära att förlora på första sektionen. Svinrolig match. Så kommer deras "nya" matchmaking system in och byter server och man hamnar på en server med idioter bara. Då tappar man fan sugen att spela.

Jepp. Dessa KDR spelare kan hålla sig till CoD eller ngt.. 🤢🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

DLAA och DLSS funkar om man avinstallerar Nvidia App

eller bara aktiverar det där direkt, kan tycka det har funkar mycket bättre.
och det har kommit nya drivar som kanske löser det ingame med?

Citat:

The team have identified the root cause of this issue and are working to have this resolved and DLSS / DLAA active once again within the Battlefield Open Beta.

We anticipate this to be resolved later today, and will update accordingly.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

BF6 betan på en CRT-skärm någon?

Maxade inställningar i 1600x1200 upplösning, flyter på förvånansvärt bra i 50-60 fps, på ett 10 år gammalt GTX Titan X och ännu äldre i7-4960X.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Maxade inställningar i 1600x1200 upplösning, flyter på förvånansvärt bra i 50-60 fps, på ett 10 år gammalt GTX Titan X och ännu äldre i7-4960X.

<Uppladdad bildlänk>

Uffffff 10/10 det där 🙏😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

<Uppladdad bildlänk>

Vackert!!!

Permalänk
Medlem

Vissa kartor i vissa modes är SJUKT obalanserade. Typ nya Empire kartan i breakthrough som attacker är mission impossible.

Visa signatur

Mousepad: