Battlefield 6, beta #2 - nya kartor, lägen och spellistor

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6, beta #2 - nya kartor, lägen och spellistor

Andra betatesthelgen bjuder på Empire State, fler spellägen och ny funktionen Custom Search.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vart är de stora kartorna då? 😑
Hittills har jag bara sett lika stora fast andra layers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Håller med, alldeles för små kartor för 64p, ge oss gamla (och nya) goa stora kartor också

Permalänk
Medlem

Inte bara lika stora kartor, vi fick faktiskt en ännu mindre också!

Permalänk
Medlem

Tråkigt med så stor fokus på infanteri och desto mindre på stridsfordon

Visa signatur

RTX 5090, 13900k, FURY Beast DDR5 6000MHz, ROG STRIX 1200w, Odyssey Neo G8, Kingston KC3000

Permalänk
Medlem

Vill ha maps med fler stridsfordon och flyg. Battlefield 6 känns som en COD-klon än så länge.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Även om spelet är otroligt snyggt, fantastiskt ljud, effekter osv. Verkligen glass och ballonger, så kan det ju inte vara så mycket begärt att få stora kartor?
När menyn säger "all out warfare" och man kastas in i en köttkvarn med korridorer, så tappar man mycket av hype:en för vad som verkar vara ett mycket lovande Battlefield.
Men hoppas ju fortfarande att de överraskar med en stor karta lagom till helgen men det ser ju inte ut som det nu.
Ge oss ett wake island eller ett BC2 Atacama!

Permalänk
Medlem

Även om spelet är otroligt snyggt, fantastiskt ljud, effekter osv. Verkligen glass och ballonger, så kan det ju inte vara så mycket begärt att få stora kartor?
När menyn säger "all out warfare" och man kastas in i en köttkvarn med korridorer, så tappar man mycket av hype:en för vad som verkar vara ett mycket lovande Battlefield.
Men hoppas ju fortfarande att de överraskar med en stor karta lagom till helgen men det ser ju inte ut som det nu.
Ge oss ett wake island eller ett BC2 Atacama!

Kan bara hålla med..
Behöver inte flera metro likande köttkvarnar.. jag ser verkligen inte tjusningen i det.
Ungefär lika roligt att skjuta på AI botar.

Får väl se när en riktigt stor karter dyker upp, så man får lite mer teamplay. Och inte att fienden poppar upp lika snabbt man tar kål på dem när man är i närheten av flagan.
Inte så kul att ta över flagan för sedan 10sek senare bli överrumplad av samma fiender man tog ner.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vill ju åka jeep eller helikopter med en squad mellan olika objektiv och det ska ta en stund.

Vill kunna stå på en kulle med en tank och lobba skott ner mot ett objektiv.

Vill kunna hovra och hämta squaden efter att de slagit ut ett objektiv.

Vill kunna ligga i ett torn och leka sniper.

Vill kunna ha en karta med tio tanks mot tio tanks, tio flyg mot tio flyg.

Rush där det krävs fordon för att ta sig fram.

Vill ha ett battlefield…men antar att man inte samlar tillräckligt med kills och xp för sitt battlepass om man får åka runt och leta kills.

Permalänk
Medlem

De har lovat 3 stora kartor. Firestorm är redan bekräftad. Det ger oss ynka 2 stora kartor som vi ännu inte sett än! Jag hoppas dom två kartorna är bra...

Blir ingen pre-order för mig. Får se i framtiden...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Mer än jag som har enorma problem med deiverse krasher? jag snittar en krash i halvtimmen.. olika felmeedelanden varje gång, ofta inga meddelanden alls

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Min våta dröm är isf "Squad" fast I frostbite motorn 🤤
Eller åtminstone mötas på mitten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Mer än jag som har enorma problem med deiverse krasher? jag snittar en krash i halvtimmen.. olika felmeedelanden varje gång, ofta inga meddelanden alls

Kan ju vara nått med att det är Beta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

De har lovat 3 stora kartor. Firestorm är redan bekräftad. Det ger oss ynka 2 stora kartor som vi ännu inte sett än! Jag hoppas dom två kartorna är bra...

Blir ingen pre-order för mig. Får se i framtiden...

Va? Majoriteten i antal ska ju vara stora kartor tycker man ju 😬
Annars är det ju inget battlefield, utan CoDfield

Permalänk
Medlem

Detta är CoD 6.
Än sålänge har jag inte sett mkt av Battlefield. Klasserna behöver också omarbetas. Den tomten som tyckte det var bra med medic och ammo i en gubbe bör ju inte jobba med BF

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Vet ej vad som hände sist men hela min dator stängde av sig utan felmeddelande. Precis som elen gick.

Startade upp datorn igen och körde varenda jävla stressprogram som finns och även maxade andra spel precis efter utan att kunna få fram samma krasch igen.

Aldrig hänt innan och haft datorn i två år. Börjar undra om det är spelet som gjorde något tokigt med min dator..

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Vet ej vad som hände sist men hela min dator stängde av sig utan felmeddelande. Precis som elen gick.

Startade upp datorn igen och körde varenda jävla stressprogram som finns och även maxade andra spel precis efter utan att kunna få fram samma krasch igen.

Aldrig hänt innan och haft datorn i två år. Börjar undra om det är spelet som gjorde något tokigt med min dator..

Jag har spelat ungefär 5-6 timmar idag och klarat slutföra 2 matcher.. hopplöst

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Måste va nått väldans annorlunda med denna build. DLSS är borta som vinden. Kan antingen välja TAA, utan AA eller FSR. Prestanda är ok. Äntligen gpu bound i 4k.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk

Om du ominstalerar gpu drivrutinen (ren installation) så funkar dlss igen men bara tillfälligt, vid nästa start av betan är den borta igen och man får göra om proceduren. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Måste va nått väldans annorlunda med denna build. DLSS är borta som vinden. Kan antingen välja TAA, utan AA eller FSR. Prestanda är ok. Äntligen gpu bound i 4k.

ska komma en fix under kvällen

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vart är ”men men det är en betafolket”? Samma folk som ursäktade 2042 även vid release då dice inte hade släppt day 1 patchen. Dice har dragit kortet att utesluta allt från tidigare spel trots att stora kartor aldrig varit bekymret.
När folk kommer och säger till en att det kommer dyka upp 1-2 stora kartor så får man det och låta som de nåt oönskat.

Det är snarare små kartor som varit en bonus och som folk uppskattat, inte tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Det fanns en fix på FZ i dag om en fix i settingsfilen. Titta gärna där.

Edit:
Jag hade fel om vart jag såg något om det.
Det var på Swec

Permalänk
Medlem

Gött med fokus på infanteri 😎

Permalänk
Medlem

Gärna mer fokus på maps med stora djungellandskap. BF5 blev som bäst när de släppte Pacific-kartorna. Iwo Jima och Solomon Islands osv var väldigt roliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Gött med fokus på infanteri 😎

Ja, hatade Panzerstorm i BF5.

Permalänk
Medlem

Tycker nya banan är skitrolig! Finns massa småhus o gömma sig i och gillar bron över C där man kan kontrollera hela mappen från de huset.

Men visst skulle va kul med en fet conquest bana i betan.

Men fan va kul jag har!

BTW! Upptäckte sån häftig grej. När jag stod på ett trägolv och panga med en DMR så kunde man tydligt höra hur hylsorna studsade på trägolvet, riktigt häftig detalj!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på Carbines och Assault rifles? Är Assault rifles alltid bättre?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoggan:

Detta är CoD 6.
Än sålänge har jag inte sett mkt av Battlefield. Klasserna behöver också omarbetas. Den tomten som tyckte det var bra med medic och ammo i en gubbe bör ju inte jobba med BF

Du menar gänget bakom BC2?
Ja för de hade ju ingen koll…

Det verkar ju vara det absolut minsta problemet med CodField…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Empire State som kom denna omgång av Betan kändes sådär till en början. Men jag och polarna arbetade fram en strategi där vi helt enkelt är jävligt defensiva på den banan och det gjorde faktiskt susen. Det är sånt kaos att försöka vara minsta aggressiva gav vi upp snabbt. Man får ingen som helst kontroll över situationen. Ska jag gissa så blir detta säkerligen banan vi kommer ogilla mest av alla, men än så länge känns den ändå OK för vad den är.

Överlag är det generellt den typen av bana vi ogillar. Det blir FÖR tajt. Den ligger i samma slaskhög som t.ex. Operation Metro eller Operation Locker egentligen. Även om dessa två skitbanor helt klart är märkbart sämre än Empire State, så är det den typen av CQB och kaos jag verkligen ogillar.

Men Siege of Cairo och Iberian Offensive är faktiskt mer den typen av banor jag föredrar när de är lite mindre. Hade jag fått välja så hade dessa och liknande vart de minsta banorna och så blir det större därifrån. Men man kan inte få allt utan oftast måste man också genomlida banor som Empire State, Operation Metro, Locker....osv

Riktigt synd att de tog bort möjligheten att spela Conquest med låsta vapen också. Vill inte köa upp till "All out Warfare" som har locked nu. Då kan det bli både Conquest (yay) och Breakthrough (Nay). Ogillar alla spellägen utom Conquest. Breakthrough och Rush är för simpla. Man vet ju hela tiden var fienden är så det blir bara en malkvarn där lagen drabbar samman. Finns inget tråkigare än den typen av gameplay. Conquest är mer dynamiskt och det är detta jag är ute efter.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Detta är det bästa battlefieldspelet på typ 10 år enligt många. Bra med mindre intensivare kartor istället för stora öppna boringkartor där folk gillar att ligga och mysa. Det finns dock en stor "öppen" karta som är trist men det är väl bra med variation.
Att man inte har kontroll i tighta kartor kan bero på att Dice inte verkar gilla tydliga fotsteg så det är extremt svårt att gå på ljudet. Ibland hör man men oftast inte, i andra spel hör jag exakt var ifrån de skjuter samt var fotstegen kommer ifrån.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max