Battlefield 6, beta #2 - nya kartor, lägen och spellistor

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Du menar gänget bakom BC2?
Ja för de hade ju ingen koll…

Det verkar ju vara det absolut minsta problemet med CodField…

Bc2 var awsome.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

Jävlar vad det sög, räckte med 15min för att få det bekräftat.
Bara ge oss ett BC2 igen så e det klart.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Jag har nu spelat nästan 2 hela dagar och kan mer säkerhet meddela att jag inte kommer spela detta battlefield något mer.
Crossplay xbox/ps/pc som inte går att stänga av, inte vad jag hittar iallafall. verkar ha gått att göra det innan?
Autoaim, ja även för pc spelarna finns där autoaim, det är speciellt märkbart vid hippfire, det är inget som jag vill använda men blir mer eller mindre tvingad med de fördelar det innebär.
hp regenerering även när man inte är nära någon healing supply så healar man långsamt efter en stund, likadant för ammo och supply låderna man kastar ut, går iprincip att kasta ut hur ofta man vill där det behövs.
Det räcker man siktar i riktning mot någon så kommer det upp dendär oranga fiende cirklen ovanför huvudet på dom, även bakom hinder som träd och buskar där man aldrig hade sätt dom annars.
Alla spelare som behandlar conquest som deathmatch, båda lagen springer runt som yra höns och jagar kills utan att bry sig om uppdragen som gör att man vinner matcherna

Tyvärr är detta inte battlefield längre, det är call of duty och det är jag inte intresserad av.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Vilka surgubbar det finns. 😂

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Inställer mig bland sura gubbar 😄 hade väldigt kul första open beta dagen men nu har CoD feeling en verkligen tagit över. Inte bara spelmotoriken, där en smg dödar två pers på 1 sekund och man får absolut inte stå stilla någonsin. Men också fysiken känns mer cod än bf. Ens karaktär har liksom ingen tyngd, utan allt känns väldigt light när man kastar sig, vaultar, springer genom dörrar. Sprängs ett hus känns det som papper. Fordon rullar längst marken som fastklistrade. Fattar någon vad jag menar? 😆

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är kanon med blandad kritik...det är just detta man vill få fram från en Beta och tråden fyller sitt syfte, att diskutera

Har spelat samtliga Battlefield sedan 2002 och COD sedan deras 2:a spel.

Kan helt förstå många som jämför Betan med Call of Duty....speciellt @Pepperflame som pinpointar ett gäng väldigt bra saker.

Jag hade också hoppas på mer "tyngd" i karaktären med lite svårare mekanik att döda motståndaren...det känns nästan för enkelt, kollar man enbart på K/D så klättrar man uppåt otroligt fort då det är för lätt.

Så jag ställer väl mig också i ledet som en typisk surgubbe bara för att man kommer med kritik, men jag spelar fortfarande spelet ändå och kommer att köpa det i oktober

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Inställer mig bland sura gubbar 😄 hade väldigt kul första open beta dagen men nu har CoD feeling en verkligen tagit över. Inte bara spelmotoriken, där en smg dödar två pers på 1 sekund och man får absolut inte stå stilla någonsin. Men också fysiken känns mer cod än bf. Ens karaktär har liksom ingen tyngd, utan allt känns väldigt light när man kastar sig, vaultar, springer genom dörrar. Sprängs ett hus känns det som papper. Fordon rullar längst marken som fastklistrade. Fattar någon vad jag menar? 😆

japp, karaktären känns fladdrig och saknar tyngd, BF6 är i princip en cod-klon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Personligen tycker jag det är kanon med blandad kritik...det är just detta man vill få fram från en Beta och tråden fyller sitt syfte, att diskutera

Har spelat samtliga Battlefield sedan 2002 och COD sedan deras 2:a spel.

Kan helt förstå många som jämför Betan med Call of Duty....speciellt @Pepperflame som pinpointar ett gäng väldigt bra saker.

Jag hade också hoppas på mer "tyngd" i karaktären med lite svårare mekanik att döda motståndaren...det känns nästan för enkelt, kollar man enbart på K/D så klättrar man uppåt otroligt fort då det är för lätt.

Så jag ställer väl mig också i ledet som en typisk surgubbe bara för att man kommer med kritik, men jag spelar fortfarande spelet ändå och kommer att köpa det i oktober

Ja... TTK är lite väl snabbt tycker jag.

Andra BF fanns alltid en chans mot någon som var sämre, tex som höll ner avtryckaren.
I detta spelet, den som trycker full auto först vinner. Samt spotting ibland get med automatik? Ibland får man göra det själv.

Inte den som siktar bäst, eller burst fire sina skott.
Eller jag som brukar använda suppressor för flanks, bättre position, känns helt meningslöst i detta spelet.

Blir lika lätt spottad med eller utan.

Så visst, det finns förbättringar man kan göra.
Vi får väl se om det blir några förbättringar.

I början var jag verkligen super taggad, men efter några timmar i spelet så är det inne alls lika spännande.

Öppna betan som är var nyligen spelade jag väl några rundor sen avinstallera spelet.. fann inte mycket glädje i det.
Blev mest irriterad i slutet.

Kan vara att man har tröttnat på att alla gör samma sak, alla på taket ock skjuter ner och hoppa mellan taken som j Spindelmannen.

Men, troligen blir det väl ett köp för sedan svära på spelet ännu en gång

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu och insett att jag är för gammal för spelet.

Det är COD fast paketerat för att efterlikna BF.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Vilka surgubbar det finns. 😂

Får man inte ha en åsikt länge?
Många beskriver varför de inte gillar det ganska bra och då är det så.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av sealc:

Då är jag med!

Tycker också det relativt lovande ut, fantastisk art style och deras tidiga concept arts var just konstverk!

Permalänk
Medlem

Tycker inte spelet är kul.
Blev däremot sugen på att installera BF4 eller BF3 (går bf3 ens att spela fortfarande?)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies