Permalänk
Medlem

Kan man se sina stats från vecka 2? Körde mindre denna gång och tyckte att det gick dåligt; förutom ett game med 56/0/20 i k/d/a (Ja; jag var äcklig i fordon)

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Är det möjligt att stänga av tramsiga skins i settings? Vill folk klä ut sig till hajar eller cybersmurfar är det okej med mig, så länge jag slipper se det.

Nej, skulle också önska det, lär inte hända dock, dom vill ju att dom "coola" skinsen ska synas för alla potentiella köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Är det möjligt att stänga av tramsiga skins i settings? Vill folk klä ut sig till hajar eller cybersmurfar är det okej med mig, så länge jag slipper se det.

För BF2042 går det tyvärr inte att stänga av.. hade önskat! Det är jobbigt för folk kan se ut som ens lagkamrater men så är det fienden..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless

Permalänk
Medlem

Var det någon som körde några prestandatest för BF6 betan? Dela gärna med er av era resultat. Känns som mina 1% low sög?
Utan DLSS:

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Garand Thumb <3

Permalänk
Medlem

En grej jag tänkte på är att nu när BF6 är fri från EA-Appen används ens Steam nick ingame. Mitt Steam nick är annat än det på EA då det namnet är upptaget där.
Om den personen spelar BF6 via EA-Appen så skulle det potentiellt kunna existera två med samma nick på samma server? Antar det tillkommer en siffra eller symbol efter nicket i sådana fall. Tråkigt om den andra håller på med dumheter!

Fast det problemet lär väl ändå finnas om man kör via andra plattformar som PS där jag antar man har sitt PS-nick. Varför tänker jag på detta när jag ska käka frulle och åka till jobbet, vem vet

Permalänk
Medlem

BF4 satte fordon- och flygkontrollerna perfekt! I BF6-betan känns det som ett steg bakåt.

Stridsvagnar (tredjeperson):
Hårkorset för huvudkanonen svävar runt och flyttar sig beroende på hinder i närheten, vilket gör siktandet klumpigt och inkonsekvent. 3:e person hårkorset lever sitt egna lilla liv. Så frustrerande! I BF4 var det statiskt och exakt. Dessutom finns det nu en konstig mittprick och ett separat hårkors – helt onödigt och förvirrande.

Stridsvagnar (förstaperson):
Tornet har en märkbar fördröjning när det når sin maxgräns och roterar alldeles för långsamt. Det känns trögt och oresponsivt, till skillnad från BF4 där tornrörelserna var snabba och smidiga.

Attackhelikoptrar:
Kontrollerna känns fel oavsett hur man justerar dem. Det är svårt att få till precision eller bra flytkänsla, vilket gör det frustrerande att flyga. I BF4 kändes helikoptrarna naturliga och responsiva – som en förlängning av spelaren. Samma sak med jetplanen.

Förslag:
Starta upp testbanan i BF4 och jämför själv. Allt från siktrespons till känsla i fordonen var tajtare, snabbare och framför allt roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

En grej jag tänkte på är att nu när BF6 är fri från EA-Appen används ens Steam nick ingame. Mitt Steam nick är annat än det på EA då det namnet är upptaget där.
Om den personen spelar BF6 via EA-Appen så skulle det potentiellt kunna existera två med samma nick på samma server? Antar det tillkommer en siffra eller symbol efter nicket i sådana fall. Tråkigt om den andra håller på med dumheter!

Fast det problemet lär väl ändå finnas om man kör via andra plattformar som PS där jag antar man har sitt PS-nick. Varför tänker jag på detta när jag ska käka frulle och åka till jobbet, vem vet

Det är inte så att man ändå måste logga in på EA-kontot in game?
Eller länka EA-kontot med Steam?

Även om inte själva EA-appen behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

Det är inte så att man ändå måste logga in på EA-kontot in game?
Eller länka EA-kontot med Steam?

Även om inte själva EA-appen behövs?

Behövde inte logga in i Betan men internt håller väl EA koll via user-id nummer eller nått så ingen risk för felban, nog mest en fundering kring hur det blir nick ingame antar jag eller bara en trött persons snurriga tankar hehe.

*Behöver vara länkat med EA så är nog lugnt, blir bara lite lustigt med två olika nick beroende på om jag spelar äldre BF eller nytt antar jag.

”Steam players will not need to use EA App to play Battlefield 6 but will need an EA account. Those who purchased Battlefield 6 via the Epic Games Store will need EA App and an EA account to play.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenvik:

Det skulle vara riktigt bra. Förr kunde man ju tvinga samma modeller på alla gubbar i Counter Strike, skulle vara härligt med den funktionen i typ alla spel. Kanske något EU tvingar in i framtiden...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Behövde inte logga in i Betan men internt håller väl EA koll via user-id nummer eller nått så ingen risk för felban, nog mest en fundering kring hur det blir nick ingame antar jag eller bara en trött persons snurriga tankar hehe.

*Behöver vara länkat med EA så är nog lugnt, blir bara lite lustigt med två olika nick beroende på om jag spelar äldre BF eller nytt antar jag.

”Steam players will not need to use EA App to play Battlefield 6 but will need an EA account. Those who purchased Battlefield 6 via the Epic Games Store will need EA App and an EA account to play.”

"Steam players will not need to use EA App to play Battlefield 6 but will need an EA account."
Antagligen så måste man logga in i spelet eller i länka Steam.
Och då kommer användarnamnet från EA att användas.
Det kommer alltså inte kunna finnas två med samma namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

"Steam players will not need to use EA App to play Battlefield 6 but will need an EA account."
Antagligen så måste man logga in i spelet eller i länka Steam.
Och då kommer användarnamnet från EA att användas.
Det kommer alltså inte kunna finnas två med samma namn.

Det finns ingen anledning att spekulera om vilket nick som visas samt huruvida man behöver ett EA-konto. Vi vet redan från betan att man behöver koppla sitt Steam-konto till sitt EA-konto om man kör via Steam. Betan visar även att det är Steam-nicket som tydligen visas.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q