Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Skärmen är i lager igen nu, knep mig precis en

De försvann snabbt, verkar vara slut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Jag fick en klon för cirka en vecka sedan (tror jag).

Jag har aldrig ägt eller provat en orginal-version så har inget att jämföra med, men tycker jag kan spela de NES/SNES-spel som jag velat utan problem (bytt minneskort)

3D-spelen laggar mer (PS1, N64 osv) så det skulle jag inte rekommendera den för.

För ca 211kr så tycker jag det var ett bra köp.

Knep precis hem en 64gb men läste att man behöver köpa till ett minneskort.

Har ni koll på vilken man ska köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Skärmen är i lager igen nu, knep mig precis en

De försvann snabbt, verkar vara slut nu.

Verkar komma in flera lite sporadiskt, fick igenom en beställning för några minuter sedan.

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort klarar bara 1440p och inte 4K. Någon som vet hur upplevelsen blir om man kör 1440p istället för native 4K, tänkte slå till på ett G8 G80SD men kommer inte kunna köra 4k som sagt

Permalänk
Medlem

Fick nyss igenom en beställning på G80SD hos Elgiganten.
Har redan en aw3225qf men tror jag skulle föredra en skärm i 32" utan krökning.

Onödigt inköp med G80SD?
Helt klart men men kunde inte motstå till priset.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe33:

Ja, många verkar skriva att minneskortet man får med är skräp, så bäst att man kopierar över till ett nytt direkt.

Jag följde denna guiden:
https://www.youtube.com/watch?v=z8Bhe7BjpJ0

Har inte hundrakoll på minneskort men jag hade något sånt här liggandes hemma (64gb):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7165637

Duger fint för mig men det kanske inte är så stor prisskillnad att gå upp till 128gb istället? Om du skulle vilja lägga till något i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Ja, många verkar skriva att minneskortet man får med är skräp, så bäst att man kopierar över till ett nytt direkt.

Jag följde denna guiden:

Har inte hundrakoll på minneskort men jag hade något sånt här liggandes hemma (64gb):

Duger fint för mig men det kanske inte är så stor prisskillnad att gå upp till 128gb istället? Om du skulle vilja lägga till något i framtiden.

Tack snällt för svar. Ska kolla och begrunda. Blir kanske 128gb om ingen annan har några invändningar.

Permalänk
Skrivet av nimbus:

Verkar komma in flera lite sporadiskt, fick igenom en beställning för några minuter sedan.

Pratar ni om den för 890 eller 6666kr? Hoppas på att den för 890kr kommer i lager igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Jag följde denna guiden:

Har köpt ett antal av sådan hand hållna emulatorer.
Och dem funkar ett tag för sedan total krascha totalt och blir helt oanvända.
Så rek starkt att köpa annat kort för använda.

Jag fick lära mig hårda läxan och fick ladda ner allt själv och installera.
Inga större svårigheter, och blev mycket bättre och snabbare.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Lyckades boka en G80SD för 6666kr i butik så får väl ta mig en tur till Elgiganten, vet inte hur den ska få plats på skrivbordet men det är väl ett framtida problem.

Nån som vet en bra arm som passar till den här och G8 34" ultrawide?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har köpt ett antal av sådan hand hållna emulatorer.
Och dem funkar ett tag för sedan total krascha totalt och blir helt oanvända.
Så rek starkt att köpa annat kort för använda.

Jag fick lära mig hårda läxan och fick ladda ner allt själv och installera.
Inga större svårigheter, och blev mycket bättre och snabbare.

För en som mig som inte begriper detta. Alltså menar du att man ska köpa direkt ett nytt minneskort som Sebbe skriver och överföra materialet över från den medföljda minneskort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmountain:

Pratar ni om den för 890 eller 6666kr? Hoppas på att den för 890kr kommer i lager igen

Den går att beställa så klicka hem en MSI bara!

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Den går att beställa så klicka hem en MSI bara!

Fantastiskt! Nu är den beställd, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Jag har sneglat på oled länge och klickade nu hem den. Hur fungerar inbränningsskydd på samsung-skärmen? Är text lättläsligt?

Jag har en G85SD idag och har inbränning på den på under 2 år, aldrig kört över 15/50 i ljusstyrka och aldrig HDR.

Inbränning syna bara på typ 5-10% grå ingen annan färg kan jag se det på, det är mitt WoW UI som är inbränt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ar95:

Mitt grafikkort klarar bara 1440p och inte 4K. Någon som vet hur upplevelsen blir om man kör 1440p istället för native 4K, tänkte slå till på ett G8 G80SD men kommer inte kunna köra 4k som sagt

Det brukar se bra ut med uppskalning till en 4k skärm så det bör gå bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmountain:

Fantastiskt! Nu är den beställd, tack!

Snyggt, känns på förhand som en väldigt prisvärd skärm!

Permalänk
Medlem

Elgigantens skärmar, i alla fall för Samsung Odyssey G8 G80SD, så verkar de "aktivera" en butik i taget på nåt vis - aldrig varit med om. När jag beställde vid 11-tiden var det 2st i Sisjön, inga andra butiker listade. Medan jag skrev detta 2st i Skellefteå som just gick åt.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe33:

För en som mig som inte begriper detta. Alltså menar du att man ska köpa direkt ett nytt minneskort som Sebbe skriver och överföra materialet över från den medföljda minneskort?

Ja, först gör du backup på kortet du fått, tex lägg det på datorn.
Ifall du inte krångla med ladda ner osv.

Kör med kortet som följde med, kanske har du tur

https://onionui.github.io/

Använder mig själv av denna, finns även spel inkluderat.
Min rom katalog är just nu på 92,3 GB
https://archive.org/details/tiny-best-set-go

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Den Core Ultra 7 265K som finns på NetonNet för 2490 kr, är den alltså identisk med exempelvis den från Inet för 3389 kr? Inte nån slags snikmodell? Väldigt bra pris i så fall ju.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/intel-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Snyggt, känns på förhand som en väldigt prisvärd skärm!

Hos mig har den varit slut hela eftermiddagen. Konstigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hos mig har den varit slut hela eftermiddagen. Konstigt.

Okej, det var underligt. Nu är den slut även för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BiFuel:

Den Core Ultra 7 265K som finns på NetonNet för 2490 kr, är den alltså identisk med exempelvis den från Inet för 3389 kr? Inte nån slags snikmodell? Väldigt bra pris i så fall ju.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/intel-...

Om det är bra eller inte beror väl lite på vad man ska göra. Behöver man kärnorna så är det nog ett bra pris.

Till spel så ger Ryzen 7600X ungefär samma prestanda för 1898 kr (och senast jag kollade med billigare moderkort, och lägre krav på snabbt/dyrt RAM).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Om det är bra eller inte beror väl lite på vad man ska göra. Behöver man kärnorna så är det nog ett bra pris.

Till spel så ger Ryzen 7600X ungefär samma prestanda för 1898 kr (och senast jag kollade med billigare moderkort, och lägre krav på snabbt/dyrt RAM).

Nej alltså det är just en 265K jag vill ha. Jobbar enbart med videoredigering och fotoredigering och "alla" säger att den är bäst till det (i min prisklass). Det jag undrade var bara så att det inte finns olika varianter, eftersom denna var så billig. Hade tänkt börja bygga efter nyår men nästan så att man skulle ta hem en sån och lägga på hyllan till det priset

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BiFuel:

Nej alltså det är just en 265K jag vill ha. Jobbar enbart med videoredigering och fotoredigering och "alla" säger att den är bäst till det (i min prisklass). Det jag undrade var bara så att det inte finns olika varianter, eftersom denna var så billig. Hade tänkt börja bygga efter nyår men nästan så att man skulle ta hem en sån och lägga på hyllan till det priset

Aha.
Jo, det är definitivt samma processor, så isåfall är det nog bara att köpa.
Varianter som 265KF finns som är annorlunda (utan integrerad GPU -- den GPU:n lär du vilja ha för videoredigering!). Men alla 265K är samma.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Aha.
Jo, det är definitivt samma processor, så isåfall är det nog bara att köpa.
Varianter som 265KF finns som är annorlunda (utan integrerad GPU -- den GPU:n lär du vilja ha för videoredigering!). Men alla 265K är samma.

Kanon! Och jag har svårt att se att den ska kunna bli så mycket billigare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmountain:

Sorry, jag syftade på G80SD.

Permalänk

Är det värt att slå till på ett Logitech G915?

Har läst lite blandade omdömen, främst gällande tåligheten på själva tangenterna och att de kan kännas lite fladdriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Är det värt att slå till på ett Logitech G915?

Har läst lite blandade omdömen, främst gällande tåligheten på själva tangenterna och att de kan kännas lite fladdriga.

Har tre uppsättningar G915...haft ett av dem sedan release och tycker än idag att det är ett av de absolut bästa på marknaden.

Sköna tangenter, responsivt och bra batteritid.

För 990:- så hade jag inte tvekat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbe33:

https://handhelds.wiki/R36S_Handheld_Wiki

All info du behöver finns här

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

Har tre uppsättningar G915...haft ett av dem sedan release och tycker än idag att det är ett av de absolut bästa på marknaden.

Sköna tangenter, responsivt och bra batteritid.

För 990:- så hade jag inte tvekat

Stör det dig inte att det är Micro-USB?🙈

Men tack för input 😊