Permalänk
Medlem

Chassi?

Hade tänkt beställa chassi när jag får lön.

Jag hade tänkt att beställa mig ett Chieftec Dragon Bigtower, Svart.

Men jag skulle vilja ha ett som ser ungefär lika ut bara att det inte är någon dörr eftersom om att jag senare kommer att montera in styrgrejer till fläktarna och så.

Någon som har något tips på ett annat chassi som ser ungefär likadant ut, modell-likt alltså. Dock svart är ett krav :]

Priset ska helst inte stiga över 1400:- och nätdel SKA ingå.

Tacksam för svar.

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Hedersmedlem

Iofs kan man montera bort dörren.

Med lite moddande kan man säkert tom få det snyggt

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Iofs kan man montera bort dörren.

Med lite moddande kan man säkert tom få det snyggt

Jo, jag vet att det går att montera bort den :] Men det är ju det knepiga hålet eller vad man ska säga efter låset på dörren som blir fult.. Iofs skulle man kunna fixa det med lite.. ehh, kommer inte på vad det heter men det är något skum som stelnar iallafall

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

förstår inte riktigt vad det är du vill åt... bara för att det är en dörr betyder det inte att du inte kommer kunna montera styrenheter, syftar du på tex Vantec Nexus kontroller eller nått hemmabygge? Förklara dig lite mer tack

Edit: det är hantaget i dörren du tycker är fult eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
förstår inte riktigt vad det är du vill åt... bara för att det är en dörr betyder det inte att du inte kommer kunna montera styrenheter, syftar du på tex Vantec Nexus kontroller eller nått hemmabygge? Förklara dig lite mer tack

Edit: det är hantaget i dörren du tycker är fult eller?

Alltså. Jag vill ha ett chassi som är som Chieftec Dragon Bigtowe, Svart i form, om du förstår vad jag menar? Men dock utan dörr för dörren kommer inte att kunna vara kvar när jag ska montera dit fläktkontroller m.m.

Eftersom om att då kommer iallafall inte dörren gå att stänga

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU
http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=99235&urlAction=detai...

Samma storlek som Chieftec Dragon Bigtower?
Också Svart ....och mycket snyggare än Chieftec (imho).
Ingen dörr.

Skulle köpa den... men blev en Antec i stället :D.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU
http://www.oneshop.nu/prodSearch.asp?IT=99235&urlAction=detai...

Samma storlek som Chieftec Dragon Bigtower?
Också Svart ....och mycket snyggare än Chieftec (imho).
Ingen dörr.

Skulle köpa den... men blev en Antec i stället :D.

Kruxet är att den där inte är lika stilren som Chieftec's dragon.
Och framförallt att det inte är fulltower.
Annars var det schysst

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem

Det finns ju Dragon utan dörr.

Kánske bara var vita förresten....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Hedersmedlem

[tråd flyttad]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkw
Alltså. Jag vill ha ett chassi som är som Chieftec Dragon Bigtowe, Svart i form, om du förstår vad jag menar? Men dock utan dörr för dörren kommer inte att kunna vara kvar när jag ska montera dit fläktkontroller m.m.

Eftersom om att då kommer iallafall inte dörren gå att stänga

Hur stor kommer din fläktkontroller att vara egentligen?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Det finns ju Dragon utan dörr.

Kánske bara var vita förresten....

Du råkar inte veta vart man kan köpa dem? Isåfall är det ju bara att spraya om och greja

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Hur stor kommer din fläktkontroller att vara egentligen?

typ sådär stor:
http://kylning.com/info.php?cPath=77_95&products_id=491

Visa signatur

chassi('Corsair Graphite 600T'); mobo('Asus Sabertooth Z87'); cpu('i7 4770K'); ram('2x8GB@1600MHz'); gfx('Nvidia 970 Strix DC2 OC'); psu('Corsair 860W Platinum');

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkw
Du råkar inte veta vart man kan köpa dem? Isåfall är det ju bara att spraya om och greja

Jag köpte mitt på www.itbutikken.dk

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."