Permalänk
Medlem

Avråder ni från NF7-S ?

Ska man, eller ska man inte köpa, that´s the question!

Övrigt som ska på:

xp2500+ barton
TwinMOS 512 ddr pc3200
Seagate 120gb
9600 pro ultra
Audigy 2

Hade tänkt mig passiva vga, nb kylning..

Men frågan är, vågar man köpa kortet ?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

jag har beställt.. Chansar att mitt funkar!

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Nej snarare rekommenderar. Lätt det stabilaste kort jag någonsin ägt. Jag har satt ihop 2 datorer med NF7-S rev 2.0, allt har fungerat felfritt.

Permalänk
Medlem

rekommenderar det ochså, mycket bra o stabilt mobo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej ! Då blir det ett sådant, sen...

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Hoppas då att jag får tur.. Kalle 2 st Utan probbs de e ju nice.. vissa har ju returnerat tillbaka 3 st kort..!! ..

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk

Jag rekommenderar det! Har ett sådant och jag är otroligt nöjd. Det bästa moderkortet jag någonsin har haft!

Permalänk
Medlem

Rekomenderar det oxå, har haft trubbel med 2st men de har vart nåt krux med BIOS, fixade en BIOS Savior med nyaste BIOSet på - funkade felfritt

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Avstängd

Sålde min barton 2500+ och abit för nån vecka sen, köpte nytt moderkort idag igen. Gissa va? ett abit nf7s, och gissa igen? Funkar perfekt. Bara att köpa vettu

(köp lokalt om du vill vara riktigt säker, internetbutiker är jobbiga om man ska returnera (?) osv)

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

men det där moderkortet klarar inte RAID i S-ATA eller hur?
Abit alltså. (vilket i så fall är en nästan det ända dåliga med kortet)

Annars kan du ju ta ett ASUS A7N8X Deluxe så behöver du inte alls vara lika orolig för att det inte ska fungera.

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Abit klarar RAID i sata. Bara så du vet..

Visa signatur

Älska Sverige.

Permalänk
Medlem

man kan aldrig avråda en från ett så bra kort... har du otur får du ett trasigt.. men det ska itne vara någon fara alls... bara att returnera..

Det är ju trots allt det bästa kortet på marknaden...

Permalänk

NF7-S rev2.0 helt klart...

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Och man kan byta ut nb-kylaren mot passiv utan problem ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, utan problem.

Permalänk
Medlem

Fick mitt häromdagen... funkar bra inget fel ännu

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 AMD 2500+@200x11, 2*256mbTwinmos PC3200, radeon 9800SE, IBM 180GXP 120gb

Permalänk
Avstängd

jag hoppas at mitt komemr fungera. Vad kostar bios savior till abit nf7?

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk

nf7-s är helt underbart!

Permalänk
Medlem

jag fick ett trasigt hoppas du/ni lyckas bättre!
kanske dags att returnera nu

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Avstängd

Har problem med att ljudet släpper och brusar i en del spel... Även när man sänkt maskinvaruaccelartionen.

Permalänk

Mitt fungerade perfekt i 2 veckor skitnöjd . Nu har jag varit utan det i 1 vecka lika missnöjd som jag var nöjd tidigare. Undrar om inte Abit borde skicka med 2st i kartongen så man har ett när det andra är i väg skickat.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

mitt har funkat finfint sen jag fick det i juni...

Permalänk

Det verkar som om konstruktionen är väl genomtänkt och stabil med goda prestanda. Men kvalitetskontrollen hos Abit verkar inte vara den bästa. Det verkar som om många moderkortstillverkare slarvar nu för tiden. Det finns även många som köpt Asus moderkort som fått olika typer av problem. Även om det oftast inte rör sig om att moderkorten dör totalt i det fallet.

Jag tycker snart det är dags att börja ställa högre krav på moderkortstillverkarna. Det är helt oacceptabelt att mängder av kunder skall behöva skicka tillbaks sitt moderkort och ibland till och med mer än en gång. Så mycket trasiga kort får helt enkelt inte slinka igenom kvalitetskontrollen. Skärpning krävs!

Visa signatur

Hälsningar RM!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Har problem med att ljudet släpper och brusar i en del spel... Även när man sänkt maskinvaruaccelartionen.

ACPI...

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Mitt ´har funkat bra i 4 veckor, hel nöjd

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk
Medlem

precis fått igång och det fungerar kalas, stabilt och riktigt fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
ACPI...

Utveckla tack. Har samma problem med ljudet fast med ett MSI K7N2 Delta-L. Du syftar inte på APIC?

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Utveckla tack. Har samma problem med ljudet fast med ett MSI K7N2 Delta-L. Du syftar inte på APIC?

Jag tror han gör det.
APIC ska avaktiveras följt av att du installerar om operativsystemet för att ljudet ska fungera.
Det står i nforce-FAQ:n tror jag

Permalänk
Avstängd

mitt funkar även utmärkt och det klockar som en gud nu saknas bara lite finare minnen och ett nb block sen så kan ja nog sikta in mej på c.a 238-240 fsb kanske 250 vem vet

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Medlem

mitt går hur fint som helst, måste bara byta minnen så kanske det kan bli lite mer fart i den med

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM