Permalänk
Avstängd

bahnhof skit!!!!!!

jag har skaffat bredband nu men jag är så j*vla less på deras hastighet. tjänsten är deras 10Mbit/s men det är bara bullshit det tog nyss 10s för att öppna sidan så jag kunde skapa denna tråd. sen om man spelar så ligger man stabilt på 60-300 i ping. att tanka så ligger man på cirka 200Kb/s jag tycker att det är skandal att det går så j*vla sakta jag surfar både billigare och snabbare med ett modem(notera SURFA)... är det nån annan som har bahnhof som leverantör?? jag tycker att dom suger dase. jag har varit i kontakt med dom och det enda dom säger är att dom inte kan göra nått. men på papprena man fick så står det att det är 10Mbit/s.

Permalänk

Testa att byt DNS, till t.ex. 195.54.155.2.

Permalänk
Hedersmedlem

Att byta DNS hjälper väll bara surfandet, inte spelandet + tankandet?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Avstängd

surfandet kan man stå ut men att tanka i 200kb är hemskt. sen kör jag mycke cs men köra pcw med 60-300 i ping e inte så bra

Permalänk
Medlem

Klagar du på 200kb/s? Det är 4 ggr snabbare än mitt 0.5 mbits ADSL
Nä men klart du vill ha dina 10 mbit/s det förstår jag...

Eftersom både pingen och hastigheten är dålig ligger ju felet knappast på din dator men prova gärna att byta nätverkskort.. Annars är det enda att ringa Bahnhof och snacka med någon högt ställd person om hur deras tjänst är i allmänhet, brukar kunna fungera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
surfandet kan man stå ut men att tanka i 200kb är hemskt. sen kör jag mycke cs men köra pcw med 60-300 i ping e inte så bra

Är du säker på att det är Bahnhof som är flaskhalsen? Har du kört traceroute? Sedan beror det mycket på varifrån du laddar ner. Kommer du upp i 50KB/s från en någorlunda belastad server i USA kan du vara helt nöjd.

Permalänk
Avstängd

jag tankar i inte ens 200kb av min polare som bor 8km ifrån mig och alla andra som bor nära mig går det skit segt av. jag har testat med ett annat nätverkskort med samma resultat. men jag ska gnälla sönder alla på bahnhof så dom lär sig. o cyberman om man SKA ha 10Mbit/s så ska man tanka ganska snabbt men om sanningen ska fram så går det fortare på pappas 2Mbit/s. vi har kört tptest och där så har vi ungefär 156Kb/s

Permalänk
Medlem

kanske är delad anslutning?

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk

Ä hoj.
Jag har oxå Bahnhof och jag är ruggit missnöjd... jag är ansluten genom luleåstadsnät...sägs det iaf, men en kompis kollade upp hur jag var routrad när jag klagade på att det gick så sakta...svaret jag fick av han var "haha...du är ju inte ens routrad genom stadsnätet..". När jag ringde och frågade om det var någon stort fel som orsakade problemen fick jag veta att dem hade bytt ipn, och skulle routra in dem genom stadsnätet (skulle vara klart samma dag). Efter en vecka när jag ringde igen så hade dem inte lyckats lösa det...och killen i supporten kunde inte ens komma åt min info för att deras nät var nere ;D så dem verkar inte vara så bra på att lösa problem hos bahnhof, jag byter då till tele2 så fort som möjligt.

Permalänk
Avstängd

vad fick du för hastighet hos tele2. jag sitter i piteå stadsnät.
cels: ne det är 10 per hus. för det står inget om delad i vilkor och dom sa inget om det på mötet. om dom ljuger ska jag nacka dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
cels: ne det är 10 per hus.

Det är ett höghus du bor i? är det 20 lägenheter som delar på 10mbit så förstår jag att det kan gå segt, men borde inte göra det hela tiden. Testa gå in i MS-DOS och kör:
Tracert www.sunet.se
Där får du seda upp en lista över hur din dator "går" för att komma fram till www.sunet.se, och du ser direkt vart "flaskhalsen" är... hoppas det hjälper.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Avstängd

det är en villa en villa som vi bor i. jag körde det som du sa men dom största flaskhalsarna var bahnhof

Permalänk
Medlem

Det är flera som sitter på Hudiksvalls stadsnät (med bahnhof som leverantör) som har klagat mycket och väl.

Permalänk
Medlem

Jag blir skitglad om jag kommer upp i över 45kb
Men sen har man ju telia 0.5

Permalänk

Har också bahnhof, finns nog ingen mer inkompetent ISP...

Supporten kan ABSOLUT ingenting, är helt värdelös, får sitta och förklara precis vad jag vill att de ska göra. Dessutom har de ofta problem i nätet...

Har på pappret 2mbit, toppar ~150 kb/s vid nedladdning.

en tracert mot www.sunet.se.

1 <1 ms <1 ms <1 ms ***[192.168.0.1] (min server) 2 4 ms 8 ms 3 ms 81-170-***-***.bahnhofbredband.net [81.170.***.***] 3 4 ms 3 ms 3 ms 10.101.45.49 4 4 ms 3 ms 4 ms 10.101.45.45 5 4 ms 4 ms 3 ms 62-5-0-157.bb.telenordia.se [62.5.0.157] 6 16 ms 17 ms 16 ms 172.20.0.53 7 37 ms 35 ms 34 ms ti900001c060-fe0-0-20.ti.telenor.net [146.172.122.65] 8 31 ms 31 ms 32 ms ti800001c060-atm2-0-900.ti.telenor.net [146.172.126.29] 9 37 ms 37 ms 35 ms ti600001c050-atm2-0-800.ti.telenor.net [146.172.126.21] 10 37 ms 35 ms 34 ms 172.20.0.97 11 36 ms 35 ms 35 ms 62-127-78-42.telenor.se [62.127.78.42] 12 324 ms 303 ms * 81-170-190-129.bahnhofbredband.net [81.170.190.129] 13 * 587 ms 569 ms 81-170-190-98.bahnhofbredband.net [81.170.190.98] 14 * * * Request timed out. 15 * * 623 ms netnod-ix-ge-b-sth.sunet.se [194.68.128.19] 16 610 ms * * 130.242.82.49 17 * 656 ms * KTHNOC-1-SRP4.sunet.se [130.242.94.1] 18 * * 628 ms www.sunet.se [192.36.125.18] Trace complete.

Edit: snyggade till lite radbrytningar

Permalänk

vafan!? det ser ju hur illa ut som helst.... och 18 hopp e ju helt sjukt

Permalänk

efter hopp 4 lämnar du det privata nätet till det publika men på hop 6 är du inne i ett privat nät och sen ut på det publika igen ..... ser tokigt ut

Permalänk

Sverker!!

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Avstängd

jag ska ringa bbb och höra om man inte kan få dom som leverantör anars får det bli att sitta kvar på bahnhof skit band

Permalänk

Kan inte ni andra med Bahnhof också lägga upp tracert's mot www.sunet.se? Vore trevligt att se om det är lika stort problem överallt.

Permalänk
Avstängd

det skulle vara intressant att se. men vad betyder * när man kör tracert

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
det skulle vara intressant att se. men vad betyder * när man kör tracert

I de tre första kolummerna betyder de timeout har jag för mig

Permalänk
Medlem

Jag hadde bahnhof (fd telenordia) förrut å dom va helt värdelösa...
hur kul e det å ha 300-400 ms innan man ens komit ut från deras eget nät.
efter 3 månader med telenordia så bytte jag till Tiscali och dom var välldigt bra
men jag tröttnade på att deras login servrar krånglade lite då å då så jag bytte igen till
IP-Only, Har alltid 10 mbit oavsett tid på dygnet å pingar ca 1-2 ms till sunet .
så mitt råd till alla som har bahnhof: finns det någon annan operatör i erat stadsnät så byt
för ingen e sämmre än bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag hadde bahnhof (fd telenordia) förrut å dom va helt värdelösa...
hur kul e det å ha 300-400 ms innan man ens komit ut från deras eget nät.
efter 3 månader med telenordia så bytte jag till Tiscali och dom var välldigt bra
men jag tröttnade på att deras login servrar krånglade lite då å då så jag bytte igen till
IP-Only, Har alltid 10 mbit oavsett tid på dygnet å pingar ca 1-2 ms till sunet .
så mitt råd till alla som har bahnhof: finns det någon annan operatör i erat stadsnät så byt
för ingen e sämmre än bahnhof

Permalänk
Avstängd

mjo ska nog byta men vart kan jag hitta tillexempel IP Only

Permalänk
Medlem

ofyfan, vilken ryslig traceroute, seriöst ni får klaga brallorna av er!! Det där kan ni ju fan inte acceptera, dom har ju routat sitt nätverk helt fel, som sagt tidigare att den går ut på telenordias nät, sen tillbaka på bahnof nätet, och där börjar otrolig lagg..

Visa signatur

P4 2.8@3307Mhz (Hyperthreading), 1024mb Dual-Channel 400 DDR TwinMOS, Leadtek Winfast FX5900 Ultra 504/960, Audigy 2, 160 GB Seagate barracuda SATA, Asus i875p Deluxe, Lite-On 52x32x52, Lian Li PC6070 ljuddämpat, Samsung 22" 1200NF, Logitech z-680. - 7052pt 3dmark03 - BBB vDSL 12/9MBit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkOne
ofyfan, vilken ryslig traceroute, seriöst ni får klaga brallorna av er!! Det där kan ni ju fan inte acceptera, dom har ju routat sitt nätverk helt fel, som sagt tidigare att den går ut på telenordias nät, sen tillbaka på bahnof nätet, och där börjar otrolig lagg..

bahnhof äger telenordias nät, de håller på med en ip-omläggning så det kan vara det som är problemet.

Permalänk
Avstängd

vart har du fått reda på att dom har ip omläggning??? men jag tycker dom borde informera om dom gör några ändringar spm kan slöa ner nätet

EDIT: blir jävligt less sitter och tankar i 4kB/s det är som ett jävla modem... hata bahnof jävla skiten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lutte
vart har du fått reda på att dom har ip omläggning??? men jag tycker dom borde informera om dom gör några ändringar spm kan slöa ner nätet

EDIT: blir jävligt less sitter och tankar i 4kB/s det är som ett jävla modem... hata bahnof jävla skiten

Jag får sitta på modem för tillfället, mitt uppkoppling är nere, felanmälde i fredags kväll...

Permalänk
Avstängd

vi ska byta från bahnhof skiten till vattenfall nu:D så vi får väll hoppas på att det smider på lite mer... men vi sitta o betala dubbelt nu tillbåde bahnhof och till vattenfall