Permalänk
Medlem

Vilken fläkt får man med P4?

e den bra eller ska man köpa bulk?
hur många DB e den på?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Den kyler rätt ok, men jag tycker iof att den låter för mycket.
Vet tyvärr inte hur mycket den låter, Intel lämnar i princip inte ut några specifikationer på den.

Men det kanske är någon som vet?

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Du kan få min om du bor i norra sthlm.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

Min 2.6C gör iaf 3250 med den... den låter iofs en del.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

köp bulk. den medförande fläckten har en ljudnivå på 34db....köp istället t.ex en artic cooling för typ 130spänn...den ligger på 20db och klarar upp til 3ghz. ska du dock överklocka får du kanske fundera på något annat

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Eller så köper man boxad och får en bra kylfläns och fläkt för en hundring, denna kan man ju sätta på nåt annat om man inte vill ha den på processorn, en kylfläns är alltid bra att ha liggandes!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Det finns olika boxade fläktar. De flesta är med Nitec-fläktar och de låter faan, men det finns och av andra tillverkare och dessa är knäpptysta.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=900&session=5243a62...

Den fast kopparvarianten tänkte jag ha. Är det något rekommenderat?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Eller så köper man boxad och får en bra kylfläns och fläkt för en hundring, denna kan man ju sätta på nåt annat om man inte vill ha den på processorn, en kylfläns är alltid bra att ha liggandes!

går det verkligen att byta fläckt på den flänsen? då får man i såna fall köpa specialfläckt, för spännena går ju lixom över fläckten

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
går det verkligen att byta fläckt på den flänsen? då får man i såna fall köpa specialfläckt, för spännena går ju lixom över fläckten

Allt går om man vill, man får väl modda lite

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Jag kör med intel fläkten och det är f-n vad den låtert, det nästan ringer i öronen. Har köpt en CNPS7000-ALCU, Socket 478 / 754 som jag skall slänga på. Kolla på Zalmans hemsida så att den passar på ditt MB och tänk på vikten, med koppar väger den över 700g, Intels gräns är 450 g så det blir till att demontera fläkt varje gång du vill flytta på datorn.

Permalänk
Medlem

Den som jag fick till min ser rätt bra ut. Flänsen är ganska stor men fläkten ligger på 60 mm. Har inte testat den så jag vet inte riktigt hur mycket den låter. Ser inget Nitec på den i alla fall och det bådar ju gott.