Permalänk
Medlem

Farsans T68i

Bara tvungen att dela med mig denna historia... I sommras lyckades farsan sumpa sin T68i i havet när vi var ute och seglade. Dan var förstås stendöd, men eftersom han ville ha kvar SIM-kortet så dök han ner o hämtade den. Han grät inte så mycket för det, eftersom firman hade betalat telefonen och han gick bara och hämtade ut en ny på firman. Sen dess ha den gammla telefonen legat hemma och skräpat, men nu helt plötsligt så har han lyckats få liv i den! och ja det är samma telefon som har legat på havsbotten i 1 timme. Han hade tydligen tvättat av batteriet och telefonen lite i sötvatten och igår fick han försig att ladda den, sen funka den prima!
Trodde att telefoner som varit fuktskadade (speciellt i saltvatten) bara var bara skräp, men så är det tydligen inte. Någon mer som varit med om detta?

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk
Medlem

Japp...Har en R600 som låg i ett badkar ett bra tag innan jag upptäckte det...den fungerar prima..

Morsan har en 3310 som hon körde i tvättmaskinen, hon upptäckte den när hon torktumlade jackan den låg i...

Så den blev först tvättat och sen torktumlad fungerar ändå finfint (2-3 döda pixlar på displayen bara, men dom har kommit efteråt)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Tvättade min 3210 i diskhon en gång, fick ketchup på byxorna när jag åt. Slängde dem for som fan i diskhon full med vatten, kom på efter 15min att mobilen låg i fickan. Tog upp den, torkade den, startade ej, kostade 300 i nya komponenter. Lagade den och sålde. Obs, var för många många år sedan.

Permalänk
Medlem

Haha, mobilers livskvalite är underskattade

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Hedersmedlem

Brorsan badade med sin Sony CMD-J5, och jag kan säga att den inte fungerade speciellt bra efteråt
Jag förstår fortfarande inte varför han hade telefonen i fickan på badbrallorna.

Permalänk
Avstängd

Min t68i funkar bra efter att ha badat i en gin & tonic.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

jag vet inte om min mobil lever, jag spola ju ner den i toan för 3 månader sedan så ni får inget svar av mig.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

Har en Nokia 6210 som tvättats i över en timme i 60 grader. Den fick ligga på ett element på tork i en dag sedan dess har den funkat utan problem. Är nog lite drygt ett halvår sedan.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hedersmedlem

En kompis fiskade upp en T68 som legat på botten till en sjö (vet dock inte hur länge). Ett nytt battari och den var som ny.

Permalänk
Medlem

Jag cyklade med min T28m i ösregn i en halvtimme, sen var den paj, räknas det?

Permalänk
Medlem

Skulle till stranden, hade en plastpåse med handduk, en flaska loka och min t28:a. Efter att ha legat och pressat ett tag ska jag titta till telefonen och stoppar in handen i påsen och känner att det är en sjö i påsen, telefonen låg mitt i 1,5 liter loka citron..Tog ut den och testa starta den, skärmen lös men knapparna fungerade inte..efter nån vecka fungerade den prima igen :). Tacka vet jag svensk kvalitét!

Visa signatur

.

Permalänk

Har en kompis som tappade sin 3410 på havsbotten och han bara torkade den så funkade den

Permalänk
Medlem

Min Nokia 1611 tappade jag i en vatten pöl.. Paj trodde jag, men efter nån timma hoppade den igång igen!

Min Phillips Fizz hamnade i badkaret, funka efter tork.!

Min Nokia 2110i, 5110, 3310, Samsung SGH-C100 har klarat sig hittills!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Hade min 5210 och ipaq när jag hoppade i drickat vid en båtolycka. ipaqen dog, men mobilen fungerade prima.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

La min 3310 i mina badbyxor och tog mig sen en simtur.
När jag kom hem tappade jag den ifrån balkongen.
Den fungerar inte längre...

Permalänk
Medlem

Passar på och väcker denna. Nu med alla nya modeller så vi kan jämföra lite Jag tappade min 3650 i havet. Den låg i en "mag-ficka" och när jag skulle hoppa ut till en flytbrygga så bästämde den sig för att ploppa ut. Den slog i bryggan och flög i alla delar inan den gled ner i ett litet hål i mitten. Jag var dum nog att inte låta den torka när jag fick upp den. Annars hade den kanske funkat nu för den fick ju ingen ström när den låg i vattnet. Nu är den försvunnen på nåt konstigt sätt.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Sötast

Re: Farsans T68i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekan.se
Bara tvungen att dela med mig denna historia... I sommras lyckades farsan sumpa sin T68i i havet när vi var ute och seglade. Dan var förstås stendöd, men eftersom han ville ha kvar SIM-kortet så dök han ner o hämtade den. Han grät inte så mycket för det, eftersom firman hade betalat telefonen och han gick bara och hämtade ut en ny på firman. Sen dess ha den gammla telefonen legat hemma och skräpat, men nu helt plötsligt så har han lyckats få liv i den! och ja det är samma telefon som har legat på havsbotten i 1 timme. Han hade tydligen tvättat av batteriet och telefonen lite i sötvatten och igår fick han försig att ladda den, sen funka den prima!
Trodde att telefoner som varit fuktskadade (speciellt i saltvatten) bara var bara skräp, men så är det tydligen inte. Någon mer som varit med om detta?

Hur kunde han hålla andan i en timme?

Menar... han dök ner när den ramlade i... men den låg en timme?

Permalänk
Medlem

Jag har alltid beundrat min Nokia 3310 som jag fick 1999.. Den har varit med om allt möjligt som fritt fall från hög höjd osv.. Fungerar klockrent fortfarande.. Men det är morsan som har fått ärva den.. Har inte tappat den i vatten, men tror att farsan tappade sin, den fungerar fortfarande...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RahBalder
Tvättade min 3210 i diskhon en gång, fick ketchup på byxorna när jag åt. Slängde dem for som fan i diskhon full med vatten, kom på efter 15min att mobilen låg i fickan. Tog upp den, torkade den, startade ej, kostade 300 i nya komponenter. Lagade den och sålde. Obs, var för många många år sedan.

Det är precis det man inte ska göra, försöka starta den altså. Bästa är att plocka isär den så mycket som går och låta torka, gärna på väldigt svag värme i ugnen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Brorsan hade sin k500i i en av fickorna på sina badbyxor i Kroatien i somras, så skulle han gå och bada i poolen på campingen..
Men jag visste att man kunde få vattenskadade digitalklockor att fungera genom att låta dem torka, så jag lät hans telefon ligga i handskfacket i bilen i två dagar - alltså i ca. 50°C Sedan fungerade den

Permalänk
Medlem

Har en polare som en gng försökte få sina föräldrar att köpa honom en ny mobil. så vi var ute o paddlade o rätt som det var tog han fram sin t28 o doppade den i vattnet en fyra fem ggr. Dan efter kom han puren till skolan med samma mobil ringandes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
jag vet inte om min mobil lever, jag spola ju ner den i toan för 3 månader sedan så ni får inget svar av mig.

Haha, så klockren. Iofs är kommentaren 3 år gammal men budskapet är desamma!

Permalänk
Medlem

Min Samsung D500 låg och badade i tinad snö i min jackficka i flera minuter innan jag märkte det... den mår fortfarande finemang

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jag tappa min dvkamera i en skidbacke, den åkte nästan hela vägen ner (typ 200 meter) tills en smidig skidåkare slängde sig för glatta livet och fånga den... hel igensnöad och blöt som fan, torka torka med blöta vantar .... funkar fortfarande... detta va en vecka sen ^^

Permalänk

råkade köra gamla p800an i tvättmaskinen med centrifug o allt, den var väldigt död

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Jag tvättade min nokia 3310 4 ggr innan den gick sönder, dom 3 första gångerna funka den prima efter en dags torkning. Inga död pixplar eller nåt sånt, men sen 4 gången så vart den kaputt

Alla gångern var utav olyckshädelser (att jag alldrig lär mig!)

Har lyckats tvättat min K750i också Och den funkar fortfarande

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Jag tvättade min nokia 3310 4 ggr innan den gick sönder, dom 3 första gångerna funka den prima efter en dags torkning. Inga död pixplar eller nåt sånt, men sen 4 gången så vart den kaputt

Alla gångern var utav olyckshädelser (att jag alldrig lär mig!)

Har lyckats tvättat min K750i också Och den funkar fortfarande

Det är nästan nominering till Darwin awards för dig

Permalänk
Medlem

Jag var så full en gång att jag pinkade på mej när jag hade däckat. Hade telefonen i byxfickan så den blev dränkt i piss.

Den fet-dog. Var nog lika bra det förövrigt...haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Jag var så full en gång att jag pinkade på mej när jag hade däckat. Hade telefonen i byxfickan så den blev dränkt i piss.

Den fet-dog. Var nog lika bra det förövrigt...haha.

Trevligt

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Min farsa hade sin t630 i bröstfickan varpå den ramlade ner i vattenkannan med bara några droppar kvar i botten, tydligen hamnade någon droppe på fel ställe för telefonen var stendöd sen.

Som tur var så var det firmans telefon så det var i princip bara att knalla upp och hämta en ny.