Permalänk
Avstängd

Mr Dirkschneider..
Jag vet inget. Om du kollar upp lite i tråden så ser du att Mr Dirkschneider
skrev det inte jag.

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk

XXL>Sorry tänkte visst fel eller så hade inte hjärnan botat om

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Ja det undrar jag också, ska beställa delar ikväll.
Det enda som jag inte är säker på är moderkortet, vågar man beställa ett abit? Har ingen lust att skicka tillbax kortet och vänta ytterligare nån vecka. Men man tycker ju att de borde åtgärdat felet nu, nån som vet? Ska för övrigt beställa från komplett.

Visa signatur

Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 :: AMD Barton 2500+ @ 3200+ :: Twinmos Winbond PC3200 1024 mb :: Asus 6600GT @ 560/1100:: Seagate 260 GB

Permalänk
Medlem

Får väl tillägga här nu, att jag RÅDER er att köpa NF7-S ver2.0, visst, chansen finns att ni får ett som inte funkar, men då är det bara att returnera så får ni ett nytt, men får ni ett som funkar, så har ni (bland de) bästa moderkorten som finns på marknaden till ett så lågt pris.

Har provat klocka lite med mitt, kör i 235Mhz FSB utan problem

Visa signatur

Datorn: AMD64 3800+ | GeForce 7800GTO | 1536MB PC3200 | 1320gb hdd |
Bilen | Last FM
Sådetså.

Permalänk

ZengiR>Har du behövt RMAa nått mobo?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dirkschneider
ZengiR>Har du behövt RMAa nått mobo?

Nej, och inte de 2 andra som beställde samtidigt som mig heller (från db för ett par veckor sedan). Är helt och hållet nöjd med mitt kort, verkar dock som att min cpu inte vill så långt =/

Det kan dock bero på att mitt 300w nätagg inte riktigt klarar av att hålla spänningarna när man maxxar chipset voltage, DDR voltage och kör vcoren på ~1.7v, samt klockar grafikkortet ganska kraftigt
Får bli att handla ett nytt nätagg snart, men tänkte vänta och se om ngn kompis får över först, så jag kan få ett billigt, då pengarna inte riktigt finns över när man studerar :/

Visa signatur

Datorn: AMD64 3800+ | GeForce 7800GTO | 1536MB PC3200 | 1320gb hdd |
Bilen | Last FM
Sådetså.

Permalänk

Strukt> Var försiktig med nya Sata drivisar. Jag hämtade hem dom nyaste när jag körde igång mitt raid 0 system och råkade utför det otroligt konstiga saken att jag inte kunde lägga in SP1?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mr Dirk...: Jo jag är lite osäker på om SATA drivisarna verkligen är riktigt stabila. Jag laddade hem den senaste från ABITS hemsida. Driver disk V 1.21 och installerade XP med integrerad SP1. Det gick ju hur bra som helst, och disken den känns riktigt snabb den! (Raptor).

Men jag är lite orolig, jag tycker nämligen att hårddisken läser ofta, eller swappar, kalla det vad du vill. Men när du sitter vid datorn med ICQ / IRC och winamp igång så borde det inte swappa så mycket. Detta märks oftast när jag kör spel osv... det kan lagga till lite ibland när jag spelar, och när hårddisken läser. Vettefan om det är drivrutinen, eller något annat. Har inga onödiga program i bakgrunden heller som acessar disken något speciellt.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

Strukt>Kör du Raid? För det var just 1,21 som strulade för mig när jag tog 1.20 som jag fick med mobot så gick det bra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fick byta en gång

Permalänk

Zimon> Byta vad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilken revision man får på nf7 egentligen, db skriver bara ut på nf7-s...finns risken att man får nåt annat än 2.0?
Länk till nf7 på db: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABNF7
Det är nämligen så att mitt minne (Twinmos 512 mb ddr400) bara finns med i "rekommenderad-listan" (på abits hemsida) vid rev 2.0. Sen undrar jag hur man vet hur bra grafikkortet funkar, för jag har ett 3d prophet 9600, men det finns inte med på "VGA Card test" på Abits sida heller =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zero92
Hur vet man vilken revision man får på nf7 egentligen, db skriver bara ut på nf7-s...finns risken att man får nåt annat än 2.0?
Länk till nf7 på db: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABNF7
Det är nämligen så att mitt minne (Twinmos 512 mb ddr400) bara finns med i "rekommenderad-listan" (på abits hemsida) vid rev 2.0. Sen undrar jag hur man vet hur bra grafikkortet funkar, för jag har ett 3d prophet 9600, men det finns inte med på "VGA Card test" på Abits sida heller =/

Här har du rev2.0 http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABNF7S2

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mycket dåligt rev 2.0-kort... Klockade man över 200MHz FSB gav det mycket varierande prestanda. 220MHz FSB var ganska stabilt, men 3DMark2001-resultat varierade med 500 marks! Ibland var det flera hundra poäng sämre än på 200MHz FSB och ibland (inte ofta) var det några hundra poäng bättre. Så fort man klockade över 200MHz FSB kunde man också få riktigt fördröjt ljud i alla applikationer som använde sig av ljud (1-2 sek fördröjning). Detta hände dock inte alltid... Ibland hade man tur och det fungerade, men nästa gång man startade datorn fungerade det inte.

Det som gjorde att jag sände tillbaks kortet var dock att det, efter att datorn varit avstängd någon timme, började skicka ut ett högfrekvent elektriskt tjutande i högtalarna. Inte kul när man har en dyr hifi-anläggning kopplad till datorn...

Så nu sitter jag här och väntar på ett nytt. Det har gått två veckor nu och tar nog lika länge till, eftersom datorbutiken.se har mycket att göra. Som tur är hade jag ett Abit KD7-E liggande i garderoben som jag kan använda under tiden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Här har du rev2.0 http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ABNF7S2

Jo, på jag vet att de skrivit ut vilken rev det är på NF7-S, men det jag undrade var om man kan vara säker på vilken rev man får med vanliga NF7 (utan -S), som jag postade länken till. NF7-S är ju lite dyrare, och jag har ingen användning av firewire, soundstorm, SATA m.m..

Permalänk

asså, dom felexen som hörs är ju alltid en minoritet. Men dom skriker oftast högst. det är ett mkt bra kort

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är ett bra kort. Jag har inte haft DET MINSTA problem med det överhuvudtaget, och jag har inte flashat om bios (kör med originalbios) och kör inte överklockat (men jag kör i 200x10 istället för 133x15 för att synka med minnena).

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macce
Abit klarar RAID i sata. Bara så du vet..

det står inget på abits hemsida om raid e du säker

Permalänk

adzer> Jag körde Sata Raid. Kanske får tillbaka kortet i veckan som kommer man handlar man från DB så kan man ju tydligen få vänta. *suck* Avråder helt klart från DB.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska beställa ett Abit NF7-S i veckan, ser fram emot det

Permalänk
Avstängd

Nu har mitt paket kommit och allt funkar skit bra så jag mer abit åt folket.

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk

Jaha då kör jag mobo nr2 allt fungerar som det ska men det gjorde ju mobo nr1 i 2 veckor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag flashade moderkortet (första gången öht), eller försökte iaf.

Jag har ju läst att man ska stänga av datorn när det är klart, men vet inte om jag gjorde det i rätt tid. När flashningen var klar så stod det press f1 to reboot eller liknande, jag tryckte då f1 och stängde av precis när den startat om. Men skulle jag gjort det när press f1 kom upp istället, för att sen cleara cmos?

Jag har ingen åtkomst till internet/nätverket på den datorn nu så jag undrar hur man ser vilken bios version man har utan något program?

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein