ASUS A7N8X Deluxe & Western Digital HD

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X Deluxe & Western Digital HD

Jag har tänkt o köpa:

ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2
XP2500+ Barton

Men jag läste på datorbutiken att de inte rekommenderade moderkort med nForce2 chipset tillsammans med western digital hårddiskar. Kan nån verifiera att det är problem med den mixen?
Det är ju inte så kul o behöva köpa en ny hårddisk bara för att man vill ha en ny processor...

Permalänk

Men sök ffs!

Permalänk
Medlem
Permalänk

for fuck sake! (tror d stavas så)

Permalänk
Antielefant

For Fucks Sake

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Re: ASUS A7N8X Deluxe & Western Digital HD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cozmo
Jag har tänkt o köpa:

ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2
XP2500+ Barton

Men jag läste på datorbutiken att de inte rekommenderade moderkort med nForce2 chipset tillsammans med western digital hårddiskar. Kan nån verifiera att det är problem med den mixen?
Det är ju inte så kul o behöva köpa en ny hårddisk bara för att man vill ha en ny processor...

Har också hört det men vad jag har sett så har alla som köpt denna kombination och postat på forumet fixat det genom att köra hårddiskarna på cableselect, så det är nog inte fara bara du ställer in den på det.

Permalänk
Antielefant

Läs min sig. Kör 10xWD 120GB.

Inga problem att köra dem alls... 2 st S-ATA, 2 st Special Edition och 6 st vanliga WD1200BB.

(kör däremot de 6 vanliga på Promise raidkontrollers...)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync