Köpa sprit i danmark efter sänkningen

Permalänk
Medlem

Köpa sprit i danmark efter sänkningen

Såg i tidningen idag att de sänker spritskatten i Danmark nu i månadsskiftet. Det stod även att den danska butikskedjan "Coop" (som Coop Forum i Sverige eller?) veckan efter skattesänkningen skulle ha en stor "sprit-REA". Tänkte ta bilen till Helsingborg och åka 20min färjan över till Helsingör. Men finns denna kedja någonstans på gångavstånd från hamnen? Eller måste man ta med bilen över? Är det möjligt att fler butiker hakar på denna REA så att det är samma priser nästan överallt?

Var över till Helsingör i somras, men då va det bara öl och vin som var värt att handla, spriten var ju inte jättebillig :\

Någon som har tips på specifika butiker i Helsingör som är billiga?

//Törstig kille

Permalänk
Medlem

Ähh spriten kommer bli så billig så du behöver inte gå på nån rea

Men tror inte det finns nån coop i gångavstånd? Är inte säker men har inte för mig jag har sett nån alla gånger jag vart där, men som sagt, inte alls säker.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Ähh spriten kommer bli så billig så du behöver inte gå på nån rea

Men tror inte det finns nån coop i gångavstånd? Är inte säker men har inte för mig jag har sett nån alla gånger jag vart där, men som sagt, inte alls säker.

Ok, men vilka butiker brukar du handla från då? Eller är det olika från gång till gång?

Permalänk
Medlem

Vi brukar köpa i den där boardershopen som finns direkt när man går av båten annars tar vi med bilen och kör ca en kvart så är det en stor supermarket där typ, finns inte vad den heter, men boardershoppen är nog billigast tror jag.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Är inte danska coop en stor koncern där många affärer med andra namn ingår?
Synd att inte ha med bilen, ska du bära 64 liter öl och 5 liter sprit på ryggen?
Vissa boardershoppar utnyttjar lathet och okunskap hos turisten och har högre priser än normen.

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredos
Är inte danska coop en stor koncern där många affärer med andra namn ingår?
Synd att inte ha med bilen, ska du bära 64 liter öl och 5 liter sprit på ryggen?
Vissa boardershoppar utnyttjar lathet och okunskap hos turisten och har högre priser än normen.

Ja, jag har också fått för mig att det är dyrare i boardershoppen och billigare ju längre ifrån "turistfällorna" man kommer?

Jo, att ha med bilen över skulle kanske vara att föredra, ska kolla på priser m.m.

Permalänk
Medlem

Hur gamal måste man vara för att köpa sprit o öl i danmark? Med det menar jag legal försjälning inget "jag köpte 100 liter hb av en lastbils chaffis när jag var 12 år"

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Är väl ingen åldersgräns? Eller kanske är 16 men tror inte dom bryr sig, inte alls lika hårt som i Sverige iaf. Däremot får du ju inte ta in i Sverige..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Hur gamal måste man vara för att importera då? Och hur noga kollar folk som kör på bron? Kommer man fyra gossar e man rökt på en gång? Vad blir påföljderna, tar dom allt +böter?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Man måste vara 20 för att ta in. Kommer du med flarra Vodka häller dom väl bara ut den och blänger argt på dig. Kommer du med 10liter för mycket så blir det antagligen böter med och 100 liter riktigt mycket böter och kanske kortare fängelsestraff eller nåt skulle jag tänka mig. Om du är minderårig vettifan, kanske förskjutet körkort eller nåt?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Okey tackar för svaret. Hade ju tänk mig en liten resa när man skaffat körkort, men man ligger ju under åldern för att ta in så.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vi brukar köpa i den där boardershopen som finns direkt när man går av båten annars tar vi med bilen och kör ca en kvart så är det en stor supermarket där typ, finns inte vad den heter, men boardershoppen är nog billigast tror jag.

Finns ingen bordershop i Helsingör... Men jag kan tänka mig att du tänker på den som ligger precis i hamnen i terminalen till Sundsbussarna... Det är ingen riktig bordershop utan mer torgförsäljning...

Permalänk
Medlem

Hmm med risk för att ställa till det för nån som tar med sig för
mycket sprit in i Sverige... men, finns det tullare i Hbg som
kollar hur mkt sprit man har med sig?

Visa signatur

[size="1"]Vattenkylning..? Skit i det, det finns pilsner![/size]

Permalänk
Medlem

Vet inte, ibland är tullen där, ibland inte, åker där inte särskilt frekvent så jag har inget bra svar på det. Va iofs längesen jag hörde att nån åkt fast, men det kanske blir hårdare nu när skattten sänks?

Visa signatur

"Smoke it damnit! Puff Puff! Go go go!"
"He is the mungo to my snake. Or is it the snake to my mongu? Anyway, it is bad."

Permalänk
Medlem

Ska man dra en slutsats av alla de jag känner som har blivit stoppade
så är det ingen fara med spritsmuggling... fast iofs nu talar vi om 30år
och uppåt, de är kanske hårdare mot yngre..?

Visa signatur

[size="1"]Vattenkylning..? Skit i det, det finns pilsner![/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaktis
Ska man dra en slutsats av alla de jag känner som har blivit stoppade
så är det ingen fara med spritsmuggling... fast iofs nu talar vi om 30år
och uppåt, de är kanske hårdare mot yngre..?

När jag och mina polare var 16 och det var Valborg så åkte vi över en runda till Helsingör och köpte 2 flak öl och lite vodka. När vi gått av färjan i Helsingborg och gick igenom tullen blev vi stoppade och fick följa med tullaren in i ett rum där han bad oss att tömma allt vi hade i fickorna och lägga dem på ett bord, visa leg. m.m. Då var man inte så tuff precis. Visste ju fan inte vad man ska skulle behöva göra härnäst. Skulle ha be oss böja oss framåt och sen inspektera de mer "skitiga" delarna av oss? Men han kollade lite misstänksamt på oss först men efter ett tag fick vi kommentaren: "Ni kan gå grabbar! Ha det så kul ikväll!"

När vi fick höra det packade vi ihop alla våra saker fortare än fort och lämnade rummet så fort som möjligt... Jäkla tur vi hade där den gången!

Jag tror att dom är mer ute efter att ta narkotika och storsmugglarna än å ta ungdomar.

Kan även berätta att när jag och tre andra polare gjorde vårt Projektarbete nu i våras innan vi tog studenten så gjorde vi en undersökning om ungdomars alkoholvanor i Helsingborg. Då gjorde vi en intervju med tullen i Hbg. Då fick vi reda på att tullen inte har resurser att kolla upp mer än typ 1 lastbil och 1 buss per färja som anländer. Man är också ute efter att ta storsmugglarna. Dvs. man tar hellre in en lastbil än en personbil.

Detta var lite med vad jag hade att komma med!

Permalänk
Medlem

Det är 18 år. Däremot brukar de inte vara alltför hårda på det om inte polisen är i närheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Är väl ingen åldersgräns? Eller kanske är 16 men tror inte dom bryr sig, inte alls lika hårt som i Sverige iaf. Däremot får du ju inte ta in i Sverige..

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.