Permalänk

Inaktivera Sataraid?

När jag bottar upp datorn så söker den altid efter Sataraid i typ 7 sek och jag börjar tycka det är riktigt segt.
Eftersom jag inte använder mig utav Sataraid så hade jag tänkt att inaktivera det men jag hittar inte det någonstans i biosen, jag har provat satt små SerialATA piggarna på modekort på disabled men det försvinner inte då heller.
Nån som har nån ide?

Permalänk
Inaktiv

på NF7-s kortet går man typ in i bios och på PCI-devices (eller något sånt, kommer ej ihåg exakt vad det heter) och stänger av det..

Permalänk
Medlem

Det undrar jag med.. måste ju finnas en jumper eller nåt i bios?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Re: Inaktivera Sataraid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fresh Prince

Eftersom jag inte använder mig utav Sataraid så hade jag tänkt att inaktivera det men jag hittar inte det någonstans i biosen, jag har provat satt små SerialATA piggarna på modekort på disabled men det försvinner inte då heller.
Nån som har nån ide?

Jag gjorde enliget punkt 2.7 i ftp://www.asus.it/pub/ASUS/mb/socka/nforce2/a7n8x-deluxe/e129... (manualen) och mitt sata-sök vid boot försvann då! Kolla så du säkert satt jumpern rätt, för i Bios hittade jag inget heller!

Permalänk

Thx, ska kolla i manualen nu.

Edit: Stog i manualen hur man skulle göra så det fixade sig..
Tack för hjälpen.