SLK947U eller alpha pal8045t + vilken fläckt?

Permalänk
Medlem

SLK947U eller alpha pal8045t + vilken fläckt?

tja

hade tänkt köpa en bra kylare till min XP2500+(som ska clockas=)

har funderat på en slk947u med en bra fläckt till(ska fläckten blåsa på slk'n lr från? å gärna tips på bra fläckt till den)

eller en alpha pal8045T(samma sak som slk'n, blåsa bort lr på? och vad för fläckt?)

hade tänkt beställa från gtek.se

så fläcktarna får gärna vara därifrån
om ni inte vet nått ställe som e mkt billigare.

btw, vet ni någon annan kylfläns+fläckt som kyler socket A cpu's bra så tipsa gärna

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Tveklöst 947u! Alphan är ett riktigt "ass" att installera, du kommer garanterat pajja gängerna på nylon-muttrarna som ska sitta på baksidan, och då går kylflänsen inte att installera längre. Det ska vara stål, eller som med 947u, stor fet "fästbricka" på baksidan.

Permalänk
Avstängd

ot: fläkt inte fläckt *gnälla*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
ot: fläkt inte fläckt *gnälla*

ojsan

Permalänk
Avstängd

Re: SLK947U eller alpha pal8045t + vilken fläckt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuZack
tja

hade tänkt köpa en bra kylare till min XP2500+(som ska clockas=)

har funderat på en slk947u med en bra fläckt till(ska fläckten blåsa på slk'n lr från? å gärna tips på bra fläckt till den)

eller en alpha pal8045T(samma sak som slk'n, blåsa bort lr på? och vad för fläckt?)

hade tänkt beställa från gtek.se

så fläcktarna får gärna vara därifrån
om ni inte vet nått ställe som e mkt billigare.

btw, vet ni någon annan kylfläns+fläckt som kyler socket A cpu's bra så tipsa gärna

tack på förhand

SLK-947U! Tveklöst. Den kyler extremt mycket bättre än Alpha PAL8045. Fläkt tycker jag att du skall ta en 92mm fläkt eftersom kylaren är gjord för 92mm fläktar. Dom flyttar mer luft/dB också. Köp den fläkt som flyttar mest luft (dvs "CFM"). Köp också till en fanmate/rheobus. Har man en sån s kan man justera fläktens varvtal/ljudnivå. När du du klockar och kan behöva lite mer kylning så vrir du bara upp spännigen på rheobusen/fanmaten.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

går den flänsen att sätta på ett nf7.s rev 2.0?
funderar på kraftigare kylning jag med.

Permalänk
Medlem

okeij, det låter bra.

men fläkt, har funderat på en Thermaltake Smartfan II 80mm fläkt,
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=663&session=c299e65...
den kan ju blåsa riktigt ordentligt å låter ändå rätt lite på lågt varv?

lr nått förslag på annan fläkt från gtek.se ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=788&session=c299e65...
den är nog sjyst.

mjo men satans dyr :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kebabflott
går den flänsen att sätta på ett nf7.s rev 2.0?
funderar på kraftigare kylning jag med.

undrar en sak jag med passar den på KD7-raid?

Visa signatur

AMD 2400+@210x10 -:- 9800 pro -:- Abit NF7 2.0 -:-

Permalänk
Permalänk
Medlem

du ska inte köpa en tempstyrd fläkt. Köp i sånna fall den andra papsten som bara låter 23 db;)

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel.
du ska inte köpa en tempstyrd fläkt. Köp i sånna fall den andra papsten som bara låter 23 db;)

tänkte inte köra den med temp sensorn utan via en fan controller..

paps e så förbaskat dyra :/

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt köra min enermax 92mm på min SLK-947U när min barton kommer

Permalänk
Medlem

Köp en enermax 92mm ! enermax fläktar e ju bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otterstrym
Äger sönder alla : http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1124&session=c299e6...

Funkar inte på NF7-S. Och sen är jag tveksam till att den skulle äga t.ex. SLK-947U kombinerat med en bra 92:a. Vantec Tornado för max kylning, Papst för minimal ljudnivå.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
Tveklöst 947u! Alphan är ett riktigt "ass" att installera, du kommer garanterat pajja gängerna på nylon-muttrarna som ska sitta på baksidan, och då går kylflänsen inte att installera längre. Det ska vara stål, eller som med 947u, stor fet "fästbricka" på baksidan.

Lyckas man pajja de gängorna så borde man kanske inte skruva med en dator. Följer man instruktionerna så går det skitbra. Och man MÅSTE väl fatta att man inte kan dra åt en plastmutter lika hårt som en stålmutter, det säger sig självt liksom. Jag har installerat om min Alpha 3 eller 4 ggr och inte haft sönder nått.

Tycker för övrigt Alphan är en trevlig kylare. Nöjd med min!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: SLK947U eller alpha pal8045t + vilken fläckt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
SLK-947U! Tveklöst. Den kyler extremt mycket bättre än Alpha PAL8045. Fläkt tycker jag att du skall ta en 92mm fläkt eftersom kylaren är gjord för 92mm fläktar. Dom flyttar mer luft/dB också. Köp den fläkt som flyttar mest luft (dvs "CFM"). Köp också till en fanmate/rheobus. Har man en sån s kan man justera fläktens varvtal/ljudnivå. När du du klockar och kan behöva lite mer kylning så vrir du bara upp spännigen på rheobusen/fanmaten.

Vet inte om jag håller med om extremt mycket. Om man har ett högt luftflöde är den avgjort bättre, men jag har sett tester där Alphan tom var bättre (med en lågvarvsfläkt på 5V).

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.