Permalänk
Medlem

NF7-S 2.0 + Ambulans...

Funkade klockrent i 2 timmar, installation av windows och allt sådant gick finfint. Sen stängdes datorn av. Det enda som hjälpte då var att stänga av nätagget och starta upp igen, då kom den till windowsloaden, då stängdes datorn av.

Nu när man startar, kvittar vad man gör, så kommer det välkända ambulansljudet fram. Inget verkar hända, NB-fläkten rycker till, gröna lampan blinkar till, inget annat. Inga hårdiskar startar, inga fläktar, bara ambulansljudet.

Vad i helsike kan vara felet? Det är det andra NF7-S killen har fått från DB, det första var totaldött, detta hade vi förväntningar på. Men ne.

Några idéer från er? Flasha BIOS? Men det går väl inte om datorn inte startar? Clear CMOS testat...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

skicka tillbaka det, tror att det är den enda lösningen... KAN funka med nytt BIOS.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Finns en hel del trådar om du söker som tar upp dina problem!

Senaste BIOS är ju aldrig fel.

Klocka ner om du överklockat.

Se till att fläkten gör sitt jobb.

Plocka bort allt onödigt från moderkortet som inte behövs för att komma in i BIOS och prova med att flasha dit det senaste.

Tålamod och envishet kan hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Hur flashar man sitt BIOS när datorn inte vill få ström? Kan tillägga att om man testar med ett annat nätagg får man inte ambulansljudet. Då går det inte heller igång, men det är tyst...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

jag hade samma fel på mitt andra NF-7 ... ta och plocka isär allt!!!! ta bort prolle minnen m.m sen testar du att bygga ihop det igen... och i vilken dimm slot har du minnena i... sätt in dem i dimm 2 och dimm 3 och så testar du igen..

EDIT: förra mobot fick jag igång efter ambulans och jag flashade och det blev inge bättre då fick jag inte heller någon bild.. som är en annan roligt fel med nf-7... och när jag fick igen ett nytt så hade jag ett nyare bios än det gamla.. som att abit hade flashat det nya kortet..