Hur många trasiga diskar har du hemma? (Bildbevis) Jag: 27 :)

Permalänk
Medlem

Hur många trasiga diskar har du hemma? (Bildbevis) Jag: 27 :)

Hade en väldigt massa trasiga diskar hemma som ligger och skräpar.
Samlade ihop alla och de visade sig vara 27 st. Så jag tänkte starta en liten tävling om vem som har mest _TRASIGA_ diskar hemma

Här är iaf mitt bidrag

Totalt 27 st.. 70 cm när dom är staplade på varandra.
Ville ha en meter men orkade inte leta mer hemma

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

LOL.
Kan vi inte se vem som ha mest damm under sängen ist?

Permalänk
Medlem

Ne de kan vi inte eftersom att jag har en mor som tvingar mejj att städa och ta bort allt mysigt damm

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

ehehehe

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Wee, penismätartråd
Jag har nog tre trasiga tror jag, ingen över 500mb

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

bara mindre begåvade personer samlar på skräp
OM man då förståss inte ha ska själva skivan i hårddiskarna för t.ex. glasunderlägg (har det själv, ser väldans snyggt ut)

Visa signatur

SYSTEM ERROR, smash your head against the keyboard to continue

Permalänk
Medlem

Varför samlar man på trasiga?, bara gå ner till elektronik-sophanteringen så får man ju ihop 200 på en dag

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

PhobiuS: Kan du visa bilder på dina underlägg? Det skulle vara coolt att ha! ;D

T: Har inga trasiga diskar, varför spara på sådant?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Snälla upplys mig om hur man gör sönder så många diskar?

Världsrekord i klantighet?:confused:

Permalänk
Medlem

Spar dom!

Varför?

Jo, förr eller senare är det någon som pajjar elektroniken på sin disk och vill köpa en av dig för att byta med.

"Dom bästa råden är gratis"

Permalänk
Medlem

Hehe det roliga är att det kanske ligger typ 250 GB i högen Men då är det inte jag som har pajjat alla

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

jag brukar ta en slägga och mosa sönder mina diskar som krashar
sen kastar jag dom, så jag har inte så många kvar...

men en 10st 0,5-2 gb har jag väl ligger, dom flesta fungerande

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

jag kastar också allt som är paj, men det gör inte alla:hittade en 18.2gb 7200 rpm scsi disk förut den funkar utmärkt än så länge

Permalänk
Medlem

Men snälla, visa 27st, fungerande diskar så kanske jag blir liiite imponerad.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Själv har jag exakt noll trasiga diskar just nu...
Men angående dina 27 trasiga, ser du något mönster som övervägand trasiga av ett visst märke?
Har totalt haft 3 trasiga hårddiskar 1 Connor 80mb och två IBM en på 6.4GB och en på 20GB...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nja jag har inte tänkt på något speciellt mönster mer än att jag har flera WD diskar som har samma fel. Dom hittas av bios och ser ut att fungera bra. Men själva operativet kan inte hitta dom.

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Dammit, jag har bara 22 mer eller mindre trasiga diskar. Ca 56 cm.

Nu ångrar jag att jag slängde nära 10 st fullt fungerande 40-meggare för något år sen.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Slänga 10st fungerande 40giggare och desutom tala om det här är som att svära i kyrkan.

Ni som tänker slänga fungerande diskar gör det i min papperskorg - tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Slänga 10st fungerande 40giggare och desutom tala om det här är som att svära i kyrkan.

Ni som tänker slänga fungerande diskar gör det i min papperskorg - tack!

Hrrmm.. 40-meggare

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Har två...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

ah, damn, jag som slängde en låda förra veckan

Permalänk
Medlem

Jag sparar inte på skräp.

Permalänk

åker till skroten bara...
så har jag vunnit denna tävling på 2 röda

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Har en fujitsu 13 GB i garderoben, är väll den enda som är trasig. Den fungerar lite, men för en jevla oväsen och det går segt att komma åt vissa saker så skulle jag köra med den längre så går den nog sönder.
Kanske ska bli glasunderlägg...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte åkta till skroten och hämta bara. Det är ju fusk

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Har en på 800MB som måste ges en liten "puff" för att den skall starta och en 20giggare som har lite trasiga kluster men båda används fortfarande

EDIT: Kom på att jag har en 500MB oxå

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk

av alla ni "samlare" här, finns det ngn som har ett seagate 40 gigs eller 80 gigs elektronikkort som funkar?
Polaren e i desperat behov av ett sådant då han har kortslötit sina där allt arbete finns på.

om ni vet var man kan få tag i det, snälla skriv här eller mejla på mt01johs@stud.hh.se

Visa signatur

SatanClaus

Permalänk
Medlem

Själv är man ju förskitig om sina diskar...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Dammit, jag har bara 22 mer eller mindre trasiga diskar. Ca 56 cm.

Nu ångrar jag att jag slängde nära 10 st fullt fungerande 40-meggare för något år sen.

http://home.student.uu.se/joli5403/images/tn_22diskar.jpg

Jag skådar en 5.25" Quantium Fireball längst ner! Vilken goding.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Hedersmedlem

Satanclaus: Tyvärr, det finns (lyckligtvis) inga så moderna diskar i min hög.

oskis: Det är en 4GB, satt som primär disk i en gammal Compaq. Verkligen usel prestanda på den, men Compaq är ju inte ett företag som tänker på sånt när de kan tjäna nån krona på att slänga med den billigaste slöaste disk man kan hitta.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |